Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-01, 10:23
Medlem
Varför lägger Trump ner så mycket energi på den här gamla fd Miss I för? Vad tjänar han på att prata om henne och hur dålig hon är?

Finns det något mer hon kan komma med som han är rädd för så att han därför solkar henne?
2016-10-01, 10:30
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är inte för inte som jag är böjd att hålla med dig.

Det går inte att vara så dålig som Trump på att sköta opinionen, efter 8 år med Obama, och med en motståndare som den hatade Crooked Häxan, så ska det helt enkelt inte gå för en republikan att ligga efter i opinionen.

Det ska inte gå.
Fast det är ju Trump som är hatad och har varit sedan starten när han tog upp illegal invandring (som förvanskades till mexxare), o.s.v.
Hade Ted Cruz kommit lindrigare undan, som delat scen med en präst som önskar livet ur homosexuella?? Kanske, kanske inte, men Trump har till slut "de vita männen" som ess i rockärmen.

Machado är ett avslutat kapitel, inte sant??? När senast pratade Trump om denna slampan?
2016-10-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Varför lägger Trump ner så mycket energi på den här gamla fd Miss I för? Vad tjänar han på att prata om henne och hur dålig hon är?

Finns det något mer hon kan komma med som han är rädd för så att han därför solkar henne?

Man kan säga så här:

Folk kommer inte bry sig om storyn är en realitysex gangster kvinna än om det var en kyrkflicka.

Det är varför Trump tar upp henne försöka +-0 storyn.
2016-10-01, 10:37
Medlem
StureSventons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets

Han tänker inte rationellt. Han är den förste postmoderne presidentkandidaten, för honom är miss universum-tävlingen och annat lättviktigt kändistjafs på samma nivå som HD-utnämningar och kriget i Syrien. Där ligger det stora problem med att ha en sådan pajas som president.
2016-10-01, 10:44
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StureSventon
Han tänker inte rationellt. Han är den förste postmoderne presidentkandidaten, för honom är miss universum-tävlingen och annat lättviktigt kändistjafs på samma nivå som HD-utnämningar och kriget i Syrien. Där ligger det stora problem med att ha en sådan pajas som president.
Hur blev det så? Av en kommentar och några tweets??

När senast hade Clinton en reklam som hade med policy att göra? Clinton och massmedia ger henne tv-tid, bland annat. Hon är inte värd mer än 2-3 tweets för Trump.
Senast redigerad av heis 2016-10-01 kl. 10:49.
2016-10-01, 10:49
Medlem
StureSventons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Hur blev det så? Av en kommentar och några tweets??

Hur han blev som han blev är en svår fråga. Som allt är det ett resultat av arv och miljö.

Han är naturligtvis inte på långa vägar unik i att han inte kan skilja lättviktigt kändisdebatter från tunga politiska spörsmål.
Finns många miljoner sådana människor i hela västvärlden i dag och ökar exponentiellt, men Trump är den första som har chans att bli president i USA.
2016-10-01, 10:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det kanske är sant om Clinton också. Och om Pence. Och om Kaine.

*tar på sig seriösa minen och funderar*
Självklart är det så.
2016-10-01, 10:53
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StureSventon
Hur han blev som han blev är en svår fråga. Som allt är det ett resultat av arv och miljö.

Han är naturligtvis inte på långa vägar unik i att han inte kan skilja lättviktigt kändisdebatter från tunga politiska spörsmål.
Finns många miljoner sådana människor i hela västvärlden i dag och ökar exponentiellt, men Trump är den första som har chans att bli president i USA.
Nej, för dig och halva världen om den stora kopplingen med Machado och Trump, undrar jag.
Hon ges tid i tv-rutan och blir intervjuad där hon spyr galla om hur Trump behandlade henne som skit, och sedan passar hon på att representera alla kvinnor och latinoamerikaner.

Vem är det som drar in henne i sin kampanj??? Är det Trump???? Eller Clinton??
Senast redigerad av heis 2016-10-01 kl. 10:56.
2016-10-01, 10:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Alla som känner mig i denna tråd och på Flashback i övrigt vet ju att jag hoppas av hela mitt hjärta att Trump vinner, och att den rörelse han representerar vinner.

Det är därför det smärtar så otroligt att se honom totalt förinta sin egen chans att vinna.
Han kanske vinner, vem vet.
Men han kommer garanterat vara den minst presidentlika presidenten någonsin om han gör det.
2016-10-01, 10:55
Medlem
Citat:
Från självaste Fox News, som förklarar hur Trump har rasat sedan i måndags:

http://www.foxnews.com/politics/2016/09/30/fox-news-poll-clinton-ahead-trump-after-debate-fear-motivating-both-sides.html

Inte för jag bryr mig nåt vidare om polls, men förklara gärna varför en nedgång med två procent är ett ras? Samtidigt som Hillary står stilla...

Sen är Fox bara en i mängden som mäter, nä skit i pollsen dom rör sig lite hela tiden och oftast inom felmarginalen.
2016-10-01, 10:58
Medlem
StureSventons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Nej, för dig och halva världen om den stora kopplingen med Machado och Trump, undrar jag.
Hon ges tid i tv-rutan och blir intervjuad där hon spyr galla om hur Trump behandlade henne som skit, och sedan passar hon på att representera alla kvinnor och latinamerikaner i USA.

Hon har vunnit en skönhetstävling. Ingen normal presidentkandidat skulle bry sig om vad hon har sagt.

Vad menar du med att en ung tjej som vunnit en TV-show representerar alla kvinnor och latinos i USA? Huruvida hon är en tjock porrfilmsstjärna är helt ointressant för mig och borde verkligen vara det för Donald Trump också.
2016-10-01, 11:00
Medlem
Kan det vara så att allting är en stor kupp som ingen av oss egentligen förstår?
Allting är noga uttänkt och framlagt samt genomfört för att maximera vinstchansen?

Tänk på det lite ändå, det är inte helt omöjligt, ska ge några tankebanor.

Trump vill att Clintonröstare ska vara så få som bara möjligt: leder hon motiverar det färre till att rösta.
Trump vill vara underdog: motiverar flera att rösta på honom, han har ju enorm entusiasm bland sina väljare.
VARJE gång han lett i undersökningarna har han gjort något konstigt för att tappa lite mark.
Varje gång han tappat i mark återhämtar han det.
Han visade på väldigt mycket självkontroll i debatten och kanske lite sluddrigt, gick ändå och vann lite om man skrapade på det med underliggande motiv.

Ge mig fler exempel, hur troligt är det att allt är noga uträknat och vi inte förstår ett smack? Kan Trump ha kontakt med Wikileaks angående mailen och de tillsammans räknat ut perfekt tid för det och planerar full attack från det?
Oddsen måste ju vara enorma på att han INTE skulle ha kontakt med dem?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in