Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-01, 01:43
Medlem
Trumps senaste tal lockade 60.000 pers, kravallpoliser fick avisa tiotusentals Trump supportrar eftersom arenan bara rymde 35.000.
https://youtu.be/uBIj1x-OZb0?t=9602 Galet tryck hos Trump nu.

Clinton lockade inte ens 250 personer vid sitt senaste tal varav 150 var journalister.

Detta har blivit en kamp mellan Wallstreet och Mainstreet, spelar ingen roll hur mycket propaganda bankerna och media pumpar ut, Trump väller fram som en tsunami nu.
2016-10-01, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Trumps senaste tal lockade 60.000 pers, kravallpoliser fick avisa tiotusentals Trump supportrar eftersom arenan bara rymde 35.000.
https://youtu.be/uBIj1x-OZb0?t=9602 Galet tryck hos Trump nu.

Clinton lockade inte ens 250 personer vid sitt senaste tal varav 150 var journalister.

Detta har blivit en kamp mellan Wallstreet och Mainstreet, spelar ingen roll hur mycket propaganda bankerna och media pumpar ut, Trump väller fram som en tsunami nu.
Trump berör !Klarar han livhanken en 4-års period?
2016-10-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in.to.the.WILD
Ni som är för Trump: Vad anser ni om hans ambitioner om att bygga upp militären som han hänvisar till i Michigantalet?

"We shall rebouild Detroit. We're gonna make weapons".

Jag förespråkar varken Trump eller Hillary men tycker ni inte att det är lite... oroväckande? Det är i princip det enda konkreta han pratar om i sitt tal.

Jag tror på att den mannen har ambitionen och möjligheten att kunna bygga upp en riktigt stor militär, enligt effektiv amerikansk företagsstil. Infrastrukturen också, men då måste han ta lån. Det finns tydliga historiska paralleller och är ett rätt klassiskt recept på att hamna i konflikter, vilket går emot att han sagt att USA inte ska agera världspolis längre.

"We're gonna make weapons". Intressant.

Jag förstår inte riktigt vad du fruktar här. Vadå ambitionen att bygga upp en stor militär? USA spenderar mer än de sju näst största länderna tillsammans. USA är Nato så för amerikansk del kan det inte bli så mycket värre.
Som jag tolkar det så vill han satsa på att utveckla och upprusta en föråldrad arme och gammalt flygvapen men på hemmaplan, att ha ett starkt försvar
Att ta lån är inte heller ett sånt stort problem eftersom att USA har så pass mycket lån att de aldrig kommer kunna betala tillbaka, ca 19,500,000,000,000 dollar.
Trump har adresserat dessa problem och sagt att det är ohållbart. Hillary kommer vara business as usual, det är det jag inte förstår. Om man skulle dra dina historiska paralleler är det väl nuläget som är katastrof? Att Hillary mer eller mindre lovat krig med Iran och Syrien är väl just den bilden vi fruktar? Ryssland står där på andra sidan, kanske Kina. Hur blir inte det värre?
2016-10-01, 01:56
Medlem
Pletheneiss avatar
Älskar hur alla Trumpister är så stensäkra på seger. Allt pekar hittills på att Hillary kommer att vinna! Oddset har aldrig varit så lågt på en Hillary-seger sen jag började följa oddsutvecklingen för 8 månader sedan!

Kommer reta och mobba varenda Trumpist jag stöter på nätet när Hillary väl vinner
2016-10-01, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Har du inte tänkt på vad det egentligen innebär att det finns folk inom regeringen som skulle kunna avsätta Trump om han blev vald?Möjligheten finns inom deras republik!

Jo men det måste ha folkligt stöd, de som sitter i kongressen sitter där på mandat från sina väljare och måste rösta enligt mandat eller avgå, det är inte som i Sverige att alla följer partilinjen. Möjligheten att avsätta honom är som sagt dessutom ett bra vapen att hålla honom i schakt med konstitutionen, något Obama inte varit.
2016-10-01, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Jo men det måste ha folkligt stöd, de som sitter i kongressen sitter där på mandat från sina väljare och måste rösta enligt mandat eller avgå, det är inte som i Sverige att alla följer partilinjen. Möjligheten att avsätta honom är som sagt dessutom ett bra vapen att hålla honom i schakt med konstitutionen, något Obama inte varit.
Varför tror du att det är så många republikaner som inte stödjer Trump?
Skulle han bli vald så har det redan talats om att han kan bli avsatt!Du har aldrig hört liknande!Och nu talar vi inte om snack på nån obskyr websajt!Det kan hända!Trump får aldrig bli president iom att han är sjukligt narcissistisk!
2016-10-01, 02:05
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Älskar hur alla Trumpister är så stensäkra på seger. Allt pekar hittills på att Hillary kommer att vinna! Oddset har aldrig varit så lågt på en Hillary-seger sen jag började följa oddsutvecklingen för 8 månader sedan!

Trump vinner inte. Inte en chans.

Sedan vad är Clinton liksom?

Hur fan gick det så här långt.
2016-10-01, 02:11
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:

Vad är saken med Trump egentligen?

Jag tar meddelanden som smicker. Tror inte människor är
främlingsfientliga för den delen heller?
2016-10-01, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis

Kommer reta och mobba varenda Trumpist jag stöter på nätet när Hillary väl vinner
Det har aldrig funnits en sämre kandidat än Trump!Han är farlig iom att han är så jävla dum!Och kristen är han inte.Alla som är rädda för Islam.Trump tror bara på sig själv!
2016-10-01, 02:16
Medlem
Citat:
Skulle han bli vald så har det redan talats om att han kan bli avsatt!Du har aldrig hört liknande!Och nu talar vi inte om snack på nån obskyr websajt!Det kan hända!Trump får aldrig bli president iom att han är sjukligt narcissistisk!

Men snälla alla Presidenter/politiker är antingen sjukligt narcissistiska eller sociopater. Republikanerna vet att om Trump inte vinner detta val så är det kört med GOP som det är. den gammla väljarbasen är för liten och krymper. De tidigare löftena har alla blivit skadeskjutna, Rubio, Ryan, Bush, Christie, och de ännu nyare är Tea Party som är lite ur tiden och dessutom stödjer Trump. Det enda halv konservativa/tea party/fast ändå nästan "godkänd av GOP" var Rand Paul, som hoppades kunna använda sin fars plattform för att nå gräsrötter, ena Tea Party med GOP och bli president. Detta misslyckades han med och just nu har GOP ingen. Att avsätta Trump utan massivt folkligt stöd är självmord för GOP. Säger igen att jag kan få äta upp mina ord men jag tror Trump som sämst vara lika omtyckt som GWB.

Edit: Som svar på din andra fråga, många Republikaner stödjer inte Trump för att de är Neo konservativa låtsas republikaner som kapat partiet. Trump vill inte heller ha deras stöd. Han är en republikansk kandidat och fullkomligt trashar familjen Bush. Spännande att se hur tex Karl Rove agerar, den hala ormen. Men det handlar om att överleva..!
Senast redigerad av Harrison.J.Bounel 2016-10-01 kl. 02:20.
2016-10-01, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Men snälla alla Presidenter/politiker är antingen sjukligt narcissistiska eller sociopater. Republikanerna vet att om Trump inte vinner detta val så är det kört med GOP som det är. den gammla väljarbasen är för liten och krymper. De tidigare löftena har alla blivit skadeskjutna, Rubio, Ryan, Bush, Christie, och de ännu nyare är Tea Party som är lite ur tiden och dessutom stödjer Trump. Det enda halv konservativa/tea party/fast ändå nästan "godkänd av GOP" var Rand Paul, som hoppades kunna använda sin fars plattform för att nå gräsrötter, ena Tea Party med GOP och bli president. Detta misslyckades han med och just nu har GOP ingen. Att avsätta Trump utan massivt folkligt stöd är självmord för GOP. Säger igen att jag kan få äta upp mina ord men jag tror Trump som sämst vara lika omtyckt som GWB.
Trump är farlig.Du har rätt i att republikanerna är borta efter detta val.Vilket är bra!Trump med anhang skall malas ner och serveras till Putin o co med hälsningen upp med paraplyet och störtkruka på!
2016-10-01, 04:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
CIA och FBI är nog livrädda för Trump iom att han aldrig kan knipa käft!Han ska ju alltid veta bäst själv!Trump är en populist som skall kastas på sophögen.
Det kanske vara sant, dock nått dom inte kommer dela med sig av till befolkningen i USA.
Så hur ska man veta det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in