Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-01, 00:43
Medlem
fitz-humes avatar
Trump-puckot fortsätter med korkade uttalanden:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article23628637.ab

Skönt att se att USA Today nu sätter ner foten och berättar vad de tycker om Trump:
http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/tidningsjatte-i-usa-gor-historisk-markering-mot-trump/

Han är opålitlig. Han är illa rustad för att vara överbefälhavare. Han sprider fördomar. Hans affärskarriär är kantad av rättsprocesser. Han är inte ärlig om sin ekonomi. Han uttrycker sig hänsynslöst. Han har förgrovat den nationella debatten. Han är en notorisk lögnare.
2016-10-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Det kan bli verklighet att Trump blir avsatt.Tom hans egna begriper hur störd han är.Klarar han inte av att bli provocerad i en debatt....
Och var är Amerika då?Trump kommer bara försvinna efter valet.Det finns mekanismer som tar bort såna som honom.Jämför inte med Brexit!
Det vore historiskt att få vara med om en president som bara plockas bort! Han har cancer!

Nixon Plockades bort efter återvalet utan större skada. Jag tror däremot faktiskt att Trump skulle kämpa extra hårt för att bevisa att han kan. Han saknar det som Nixon hade som problem att inte riktigt tro på sig själv och aldrig känna sig hemma i den politiska världen. Tvärt om. Obama stängde in sig med ett fåtal rådgivare. Hillary kommer definitivt göra det samma. Huma Abedin som Sec of State, Wall Street och donatorer i kabinetten, precis som Obama. Jag tycker det räcker med att se hur Clintons agerade första vändan i vita huset för att se extrema varningslampor. Jag kan få äta upp mina ord här om 4 år men jag tror inte det. Trump kommer aldrig vara sämre än GWB. Oavsett.
2016-10-01, 00:58
Medlem
Ni som är för Trump: Vad anser ni om hans ambitioner om att bygga upp militären som han hänvisar till i Michigantalet?

"We shall rebouild Detroit. We're gonna make weapons".

Jag förespråkar varken Trump eller Hillary men tycker ni inte att det är lite... oroväckande? Det är i princip det enda konkreta han pratar om i sitt tal.

Jag tror på att den mannen har ambitionen och möjligheten att kunna bygga upp en riktigt stor militär, enligt effektiv amerikansk företagsstil. Infrastrukturen också, men då måste han ta lån. Det finns tydliga historiska paralleller och är ett rätt klassiskt recept på att hamna i konflikter, vilket går emot att han sagt att USA inte ska agera världspolis längre.

"We're gonna make weapons". Intressant.
2016-10-01, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Skönt att se att USA Today nu sätter ner foten och berättar vad de tycker om Trump:
http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/tidningsjatte-i-usa-gor-historisk-markering-mot-trump/

Han är opålitlig. Han är illa rustad för att vara överbefälhavare. Han sprider fördomar. Hans affärskarriär är kantad av rättsprocesser. Han är inte ärlig om sin ekonomi. Han uttrycker sig hänsynslöst. Han har förgrovat den nationella debatten. Han är en notorisk lögnare.
Det kan hända att de måste tvinga bort Trump om de blir tvungna.Trump är så störd att han inte fattar att han är störd!Jag har det bästa temperamentet(falsett)blablabla!
Patrioterna:Han måste bort,han skadar vårat land!(Var?)(Nånstans i rostbältet eller där de har mycket vapen)(Fixar du det?)(Självklart trodde aldrig du skulle fråga!)
2016-10-01, 01:05
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Raskrig är i spel och vi faller det rakt i händerna.

Snälla snälla snälla.

Rösta nästa val. Men inte Sverigedemokraterna snälla.

Aftonbladet till exempel.

Varför blir ni arga av att läsa tidningen?

Logiken fortsätter med historien.

Vi är ute för raskrig resultat ökad segregation.
2016-10-01, 01:09
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Inte segregation. Vet inte namnet men människor skall kriga
mot varandra och sedan skall staten gå in tids nog.
2016-10-01, 01:16
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Det har med olja att göra.

Det är ett planerat skådespel i förhoppning att täcka större problem.

Det är så nedgången av ett modernt samhälle beroende av olja visar sig först?
2016-10-01, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

1. Jag tycker svensk media borde vara förbjudet att länka till och använda som källa i den här tråden, det är illa som det är med CNN, MSNBC jag orkar inte en hysteriskt vriden artikel om en vriden artikel.

2. Problemet är att exakt den beskrivningen ovan gäller för Hillary Clinton:
Hon är opålitlig. Hon är illa rustad för att vara överbefälhavare. Hon sprider fördomar. Hennes affärskarriär är kantad av rättsprocesser. Hon är inte ärlig om sin ekonomi. Hon uttrycker sig hänsynslöst. Hon har förgrovat den nationella debatten. Hon är en notorisk lögnare.

Flera utav länkarna gäller flera punkter men videon när hon ljuger i 13 minuter i sträck och den där hon säger att hon kommer attackera Iran(på vilka grunder?) säger det mesta.
2016-10-01, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Europa?..USA?

Det var trevligt att du inte lyssnar på Trump.

Vet du vad som gör dig till en idiot? Du är köpt.

Hur menar du? Hetsa raskrig är ju att hetsa "raser" mot varandra, visa mig när han gör det. Det enda han göra är att säga att Islamister inte delar amerikanska värderingar och att man därför måste kolla folk från Islam extra noga. Islam är ingen ras. Mexiko är ingen ras heller. Han hetsar inte heller krig mot något land, möjligen IS men kom med någon källa eller någonting snälla.
2016-10-01, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Yo, oddsen på trump har idag på några timmar stuckit iväg från ca 3.5 till 3.9.

Vad är det som hänt? Ny opundersökning?

Ingen aning men det är bara att tacka och ta emot. Gissar på att kraftigt sänk inte kommer komma förrän efter nästa HU debatt den 9 Okt, kanske det hinner bli all-time-high innan (5.50+ typ) det vänder nedåt för gott.
2016-10-01, 01:32
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Hur menar du? Hetsa raskrig är ju att hetsa "raser" mot varandra, visa mig när han gör det. Det enda han göra är att säga att Islamister inte delar amerikanska värderingar och att man därför måste kolla folk från Islam extra noga. Islam är ingen ras. Mexiko är ingen ras heller. Han hetsar inte heller krig mot något land, möjligen IS men kom med någon källa eller någonting snälla.

Saker och ting stämmer inte.
2016-10-01, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Har du inte tänkt på vad det egentligen innebär att det finns folk inom regeringen som skulle kunna avsätta Trump om han blev vald?Möjligheten finns inom deras republik!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in