2016-09-30, 23:14
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Om någon hotade min familj för att jag frivilligt haft sex med en tatuerad på huvet jävla idiot så skulle jag tagit all hjälp jag kunde få från samhället.
Hade jag haft hund som inte fick följa med hade jag bett någon avlägsen eller nära bekant ta hand om hunden.

Fattar du trögt, han hotade med att MÖRDA hennes familj.
Citera
2016-09-30, 23:14
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vad gäller "victim blaming" så kanske det finns en orsak till att det är relativt få män som dödas av fru, flickvän eller ex, jämförelsevis med kvinnor? Det måste väl rimligtvis finnas lika många män som har förhållanden med kvinnor som kvinnor i förhållande med män?
Ni är fan efterblivna, jag pallar inte mer.
Citera
2016-09-30, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Vad skulle hon göra när han hotade att mörda hennes anhöriga? Inte så djävla lätt. Det finns en del av bristande empati med henne faktiskt.

En impulsstyrd pajas som han får nya intressen när han inser att "offret" ej finns kvar.

Han har inga cash att fara upp till västernorrland. Hans "polare" i firman skulle inte göra ett skit

Hon skulle försvunnit så klart....Hon hade ändå ingen karriär att "skydda". Lågutbildad stackars kvinna.

Upp till Härnösand och få bo i nån avlägsen släktings stuga i ett halvår med rocco, kommit till sans med sin bisarra träningsnojja/sexmissbruk osv..... Men mest troligt var relationen till mors, minst sagt darrig sen 30 år tillbaka.

Under detta halvår hade Martin (med sin drogkonsumtion) garanterat dragit på sig ett 4-5 årigt fängelsestraff för typ grov misshandel/dråp.... Det är vad hon skulle göra, inte sitta kvar på Bielkevägen och svara på hans sms och låta han komma och dominera henne i sängen.
Senast redigerad av speedskater 2016-09-30 kl. 23:19.
Citera
2016-09-30, 23:15
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
däremot är det jävligt konstigt att hon blir ihop med idioten över huvud taget.

Utan att vara respektlös mot offret och hennes efterlevande påstår jag ändå att det är en viss typ av tjejer som "blir ihop" med losers som MJ och inte låter sig impas av 100 trisslotter och en dyr blomsterkvast.

Håller med om att det är konstigt, men man ska också tänka på att män med MJ's egenskaper söker sig till kvinnor de kan kontrollera.
Citera
2016-09-30, 23:16
Medlem
Citat:
.
Håller med dig. Det är inte mer än naturligt att leta orsaker hos alla inblandade men det är sjukt hur så många skuldbelägger offret.
Citera
2016-09-30, 23:18
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Han hotade att mörda hennes anhöriga med. Menar du att hennes storasyster, en tant, har våldskapitalet att skydda henne och hunden från psykopaten?

Kanske fanns det andra lösningar men inse att hon satt i en djävligt knivig situation och det kan vara svårt att tänka klart. Kanske var hon för snäll och ville inte belasta/oroa sin familj? Kanske var inte hennes familj resursstark?

Du ställer en jävla massa krav på henne och hennes familj i detta scenario. Varför fokusera på att lägga skuld på dessa människor som faktiskt är brottsoffer och oskyldiga? Varför är det så viktigt att fördela ut skuld och ansvar till dem?

Det finns EN person som är skyldig till denna tragedi.
Nej, absolut inte, och där skall polisen göra sitt, vilket jag faktiskt tror att de hade klarat av om de fått tillräckligt att stå på.

Och kanske får hon då skylla sig själv? Vad begär du egentligen? Ska staten liksom sniffa sig till alla detaljer och vidta åtgärder, utan att Lotta gör ett jota? Det hade kanske funkat i ett totalt övervakningssamhälle, men där är vi inte ännu. I den mån man behöver och vill ha hjälp, så måste man själv hjälpa till för att bli hjälpt. Hänger du med? Man har ett eget ansvar så länge inte världen består av rosa fluffiga moln med gulliga enhörningar som delar ut godis till alla.

Att det sedan finns EN, och enbart EN, person som har ett straffansvar och gjort sig skyldig till lagbokens grövsta brott - det är en annan femma. Och i hans fall har samhällets insatser varit långt ifrån tillräckliga, det håller jag med dig om.
Citat:
Men är du trög?! Övergrepp i rättssak kallas det. Polisens track record är dessutom fallande i denna typ av fall.
Så att inte polisanmäla men ändå få hjälp av samhället är din melodi. Hur tänker du dig att det skulle gå till?
Citera
2016-09-30, 23:19
Medlem
Citat:
Fattar du trögt, han hotade med att MÖRDA hennes familj.

Nä , jag är inte trög!
Är det lagligt att hota MÖRDA hennes familj just eller?
Du menar att Lotta fortsatte ha sex med idioten för att han hade hotat mörda hennes familj?
Hon offrade sig alltså?
Är du på riktigt?
Citera
2016-09-30, 23:19
Medlem
Mooskys avatar
Journaler aktb 61

7 april

Citat:
Det har inträffat flera svåra, chockartade händelser sedan patienten var på senaste läkarbesöket hos den 22.3. Patienten skäms att berätta att hon den 3.4 blev misshandlad av man
som hon varit bekant med i ca S-6 månader. Har haft kontakt med denne man som varit vän och stöd under den svåra period när patienten misstänkt att hon blev förd bakom ljuset av sin dåvarande
partner och vilket visade sig vara helt sant i januari.
Har blåmärken över hela kroppen, inget brutet, inga andra synliga skador. Har lyckats stå emot mannens bedyranden om att det ej ska hända igen och kommer inte att träffa honom igen. Har inte gjort polisanmälan
och kommer ej heller att göra det. Är uppskakad. Har ej tidigare blivit misshandlad .

Citat:
4 maj
Har på nytt, valborgsmässohelgen, träffat den man som får någon månad sedan misshandlade henne. Han har misshandlat patienten på nytt. Patienten har knäckta revben, blåmärken över kroppen och är rejält uppjagad, rädd, omskakad och kränkt. Har uppsökt medicinakuten på S:t Göran, fått skadorna dokumenterade, har polisanmält.

11 maj
Citat:
Framkommer att mannen, som misshandlat patienten, fortfarande tar kontakt med patienten via sms och telefon. Patienten är rädd för mannen, försöker hålla låg profil, vågar inte direkt säga att hon ej vill ha kontakt med honom. Mannen har avtjänat fängelsestraff för olika kriminella handlingar, bl a har han varit inblandad i en människas död. Han har nu kontakt med Frivården

2 juni

Citat:
Sedan vi sågs har hoten mot patienten ökat. Mannen är polisanmäld av patienten och flera av hennes nära vänner, vilka blivit kontaktade av mannen. Patienten har blivit erbjuden skyddat boende- kan ej ta emot det nu då hon inte har någon stans att lämna sin hund· bor hos olika kamrater olika nätter, har direktnummer till polisen. Mannen är anhållen i sin frånvaro.
Patienten är livrädd, har panik, har svårt att somna, vaknar ofta,sover oroligt, ligger och lyssnar efter ljud, är stressad i hela kroppen, är alldeles skakig, känner det som att hon ska ge upp snart har svårt att orka, får tankar om att det vore skönt att få dö.

Här ser man varför han nästlade sig in och det bör ha varit i skedet då hon är ledsen efter sin förra kille. Det är i januari det tar slut, och då blev Martin hennes vän först, sedan börjar helvetet i mars.
I april är hon livrädd och i maj vågar hon inte säga att hon inte vill ha honom. Misshandeln fortgår, och till slut har han misshandlat henne så svårt att hon avlider.
Citera
2016-09-30, 23:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ni är fan efterblivna, jag pallar inte mer.

Nä. Vi är knappast efterblivna, att välja en partner där man intellektuellt borde begripa att man blir misshandlad och grovt trakasserad mer eller mindre regelbundet är efterblivet. Till viss del kan det handla om en fördelad strategi av kontroll, man kan räkna med att många kommer att tycka synd om en.
Citera
2016-09-30, 23:21
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Håller med dig. Det är inte mer än naturligt att leta orsaker hos alla inblandade men det är sjukt hur så många skuldbelägger offret.
Nej det där har ni missuppfattat. Hon förtjänade inte att bli mördad och han hade absolut ingen rätt att slå ihjäl henne. Men att så omdömeslöst hänga sig kvar i en så destruktiv relation med en såpass störd människa, trots allt som hann hända längs vägen, det är inte annat än idiotiskt och faller under... trumvirvel... eget val, eget ansvar! Skyll sig själv!

Är du med på hur jag menar?
Citera
2016-09-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Detta handlar inte om att skuldbelägga offret! Men vi måste väl för tusan kunna diskutera det hela!?
Citera
2016-09-30, 23:25
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Precis läst igenom hela deras sms-konversation. Jag blir fan rädd på riktigt. Hans beteende mot henne var vidrigt. Visste knappt att det fanns såna psykopater ute på gatan, riktigt skrämmande personlighet som han har. Han är riktigt störd, har aldrig sett eller varit med om något liknande.

Något som jag inte heller fattar är hur hon kunde stå ut med hans beteende och gå tillbaka till honom gång till gång? Hennes omdömesförmåga var 0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in