2016-09-29, 20:16
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, FC Café Opera gick ihop med Väsby IK 2005 och bytte namn till Väsby United. Spelade väl då på Vilundavallen i Upplands Väsby om jag inte minns fel. Sedan bytte de namn igen till AFC United 2012, och flyttade till Solna och Skytteholm.

Café Opera var väl samarbetsklubb med AIK, och fortsatte så under Väsby United-åren. Men jag vet inte om AFC har någon koppling till AIK på det sättet?

Det officiella samarbetet bröts 2012 när det blev Väsby United. Det var mer en hierarki med fler klubbar varav allt avbrutits, se bild:

http://aikfotboll.se/Images/Uploads/Samarbetsklubbar/fb49b7cebba8/657.jpg

Det som finns nu officiellt är Vasalund och Lidingö men man jobbar mer på att låna ut spelare till klubbar på högre nivå som passar spelaren snarare än slussa alla åt ett håll. Tidigare ta upp lovande spelare i träning med a-laget och jobba mer spets.

Kostnaden för det tidigare ganska stora och intensiva samarbetsklubbnätet togs av Panaxia.
Citera
2016-09-29, 20:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det officiella samarbetet bröts 2012 när det blev Väsby United. Det var mer en hierarki med fler klubbar varav allt avbrutits, se bild:

http://aikfotboll.se/Images/Uploads/Samarbetsklubbar/fb49b7cebba8/657.jpg

Det som finns nu officiellt är Vasalund och Lidingö men man jobbar mer på att låna ut spelare till klubbar på högre nivå som passar spelaren snarare än slussa alla åt ett håll. Tidigare ta upp lovande spelare i träning med a-laget och jobba mer spets.

Kostnaden för det tidigare ganska stora och intensiva samarbetsklubbnätet togs av Panaxia.
Sen har vi nyligen inlett ett samarbete med Varberg som verkar gynnsamt.
Citera
2016-09-29, 20:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sen har vi nyligen inlett ett samarbete med Varberg som verkar gynnsamt.

Stämmer, även om det inte är att anse som direkt samarbetsklubb som tidigare där huvudsyftet var att slussa spelare. Vi satsar samarbeten med klubbar i regioner utan tydliga elitlag. Utbytet kan vara allt från tränarkurser, organisatorisk hjälp till scoutingrapporter och dylikt i utbyte.
Citera
2016-09-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Va fan, HIF kan ju spela boll det såg man i måndags. Samma inställning och arbetsinsats i resten av matcherna så är kontraktet klart.

De kan börja imorgon mot Hammarby.

Ja, det är ju det som är irriterande. Säsongen började ju helt okej. Sedan tror jag att ett riktigt skadehelvete på nyckelspelare förstörde rytmen. Efter derbyvinsten mot mff hemma så har det gått helt åt helvete. Det som gör det hela ännu värre är att vi vissa halvlekar (speciellt mot topplag) spelar riktigt riktigt bra. För att matchen efter släppa in tre mot Gefle.

Vi släpper in minst ett mål via kanten med ett inlägg snett inåt bakåt imorgon. Ska vi säga att det är Kennedy som kommer lite släpandes och Mårtensson som hamnar i ingenmansland och missar sin markering på honom? Efter matchen kommer Henke på frågan vad om gick fel säga : "jag tycker vi spelade bra.".
Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2016-09-30, 08:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vi ältar inte. Vi skriver om vad som hypotetiskt kan hända.
Och vi är några som önskar att utgången blir sådan

Undrar vad Firman kommer göra med kastaren då?

Kastaren är redan utkastad ur WM.

Förövrigt låter det som en tanke som ju uppenbarligen finns i ledet men som är oerhört liten sett till att en förkrossande majoritet hellre ser Peking vinna guldet som läget är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Håller med, svårt att läge för HIF, men ingen får vara större än klubben, dock så har dom väl knappast ekonomi för att börja härja hej vilt och sparka folk till och höger och vänster, tror nog HIF klarar sig kvar, hoppas fan det, då AFC antagligen skulle vara alternativet. Fy fan.

För övrigt är ju denna en sådan jävla klassiker. SVT Debatt angående Kronprinsessans val av partner/förälskelse i Daniel.

https://www.youtube.com/watch?v=_jDcm-rR0vs

Klippet är en sann klassiker. Det finns bara en Gud.

Jag ser givetvis också gärna att HIF stannar kvar, enda kruxet blir om dom får HBK i kvalet då är det lite samma sak för min del (go resa, bra följe för vår del och gräs).
Okej att jag gillar att se oss lira på nya ställen men med AFC går nån gräns. Namnbyten till förbannelse, flytt av laget till en annan stad etc går emot precis allt jag står för inom fotbollen.

Nåväl, Kalmar away på söndag. Alltid småtrevligt där, fin plan och okej bortaläktare. Blir antagligen tufft och jämnt på plan och oavgjort känns nära i denna för min (och många andras) del sista bortamatch denna säsong.
Nu har ju visserligen aldrig David Elm varit någon fantastiskt spelare men att han varit helt utanför truppen på sistone i KFF känns oväntat för mig, är det nåt annat bakom än ren petning?
Beträffande vårt lag tar jag som sagt förgivet att vi startar på samma sätt som mot ÖFK med ändringen att Sabah ersätter Seb.
Citera
2016-09-30, 11:47
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kastaren är redan utkastad ur WM.

Förövrigt låter det som en tanke som ju uppenbarligen finns i ledet men som är oerhört liten sett till att en förkrossande majoritet hellre ser Peking vinna guldet som läget är nu.

Klippet är en sann klassiker. Det finns bara en Gud.
Nu har ju visserligen aldrig David Elm varit någon fantastiskt spelare men att han varit helt utanför truppen på sistone i KFF känns oväntat för mig, är det nåt annat bakom än ren petning?
Beträffande vårt lag tar jag som sagt förgivet att vi startar på samma sätt som mot ÖFK med ändringen att Sabah ersätter Seb.

David dras med enorma skadeproblem. Det spekuleras i om han slutar efter denna säsong trots att hans kontrakt går ut 2017-12-31.
Citera
2016-09-30, 12:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
David dras med enorma skadeproblem. Det spekuleras i om han slutar efter denna säsong trots att hans kontrakt går ut 2017-12-31.

Ok. När jag sett vissa matcher på tv har det bara nämnts att han varit petad. Men då finns det en annan förklaring således.

Väl Mött på söndag!
Citera
2016-09-30, 12:41
Medlem
Hjalmar Jonsson har meddelat att han efter 15 säsonger i Blåvitt lägger av efter säsongen.

Tack för allt!
Citera
2016-09-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Hjalmar Jonsson har meddelat att han efter 15 säsonger i Blåvitt lägger av efter säsongen.

Tack för allt!

Det var absolut inte bra. Han hade behöva vara kvar och visa vissa vad ett IFK hjärta är.
Citera
2016-09-30, 16:05
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Robert Laul hade en teori i allsvenska podden med Laul, Pär Boman och Fredrik Jönsson att Sydsvenskan gav oproportionerligt höga betyg efter skånederbyt till sina malmöspelare och framförallt Lewicki(han fick 5/5) för att höja hans självförtroende nu när han
kommer få mer speltid på mitten.

Var han 5/5 eller är det nykterheten hos Laul som spökar igen? På Laul lät han som en 2 eller 3.
Citera
2016-09-30, 16:09
Avslutad
Satan vad svag MFF:s matchtrupp ser ut inför morgondagen. Magnus Wolff Eikrem, Anders Christiansen, Markus Rosenberg, Rasmus Bengtsson saknas- samt sjuke Mattias Svanberg. På förhand känns det som att det bara kan sluta på ett sätt.
Citera
2016-09-30, 16:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Robert Laul hade en teori i allsvenska podden med Laul, Pär Boman och Fredrik Jönsson att Sydsvenskan gav oproportionerligt höga betyg efter skånederbyt till sina malmöspelare och framförallt Lewicki(han fick 5/5) för att höja hans självförtroende nu när han
kommer få mer speltid på mitten.

Var han 5/5 eller är det nykterheten hos Laul som spökar igen? På Laul lät han som en 2 eller 3.

Såg att han vinklade det åt "lokaljournalistiskt", men Expressens betyg, som han jämförde med, var satta av Kvällspostens journalister. De är också lokaljournalister.

Femman är överdriven, tvåan är okunnig.

7,3 av Whoscored. Det är väl ungefär en fyra.
https://www.whoscored.com/Matches/1037714/Live

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Satan vad svag MFF:s matchtrupp ser ut inför morgondagen. Magnus Wolff Eikrem, Anders Christiansen, Markus Rosenberg, Rasmus Bengtsson saknas- samt sjuke Mattias Svanberg. På förhand känns det som att det bara kan sluta på ett sätt.

Jeremejeff spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in