Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Jag fattar men jag tycker inte det är trovärdigt.Tycker du att det känns trovärdigt att en miljardär kommer fatta beslut som är bra för en vanlig arbetare?

Trump vill nog att ingen ska behöva betala skatt. Eller är det bara han själv som får vara så smart att han inte gör det?

Och vad ska han jobba med när alla är smarta och ingen betalar någon skatt?

Någon som kan reda ut begreppen här som förstår hur han menar?
2016-09-30, 20:25
Medlem
Snapcounts avatar
Varit bortrest ett par dagar och bara haft "ett halvt öga" med.., men förefaller inte ha varit en bra vecka. Inte sååå tokigt i debatten mot fru Clinton (började bättre än slutade), det är överkomligt att ta det tillbaka om han bjuder till en smula och tänker efter..

Men tusan karln borde veta bättre än att tjafsa på fruntimmer "hit och dit", vilka röster tror han sig vinna med det ? Nej.., mera prat om hans kärnämnen : America first, build a wall, jobben, jobben och jobb..! Det är styrkan !

Citat:
Gråter ni trumpare nu när Trump själv sörjer Peres?Måste ju kännas skönt för nazisterna att sjunga Hatikva! Rabbi Trump .Ni rör till det för er trumpare.Vet ni vem ni hatar egentligen?

Är det detta som sker när psyk-vården skär ner..?
2016-09-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Personliga kvalitéer och omdöme är viktiga men så är också presidentkandidatens politik. Men demokrater inser att de tjänar mer på att tala om Trumps person istället för hans substans gällande politiken.

Dessutom så är presidentens politik ett viktigt exempel på dennes personliga duglighet och kvalité.

Här kan man läsa om Trumps politiska förslag

Men Donald själv verkar ju vara mer inriktad på att fokusera på Miss U och Bill Clintons sexliv och vad tjänar han på det då?
2016-09-30, 20:26
Medlem
heiss avatar
Citat:
Du är ju missbrukare så du räknas ju inte.Du kan mutas med knark.
Är du en typisk Trump-supporter?
Jag är en lågutbildad vit man så ja, jag antar det.
Citat:
Tror du Netanyahu låter sig luras av Trump och hans lättlurade rasistfölje?
Lättlurade ny-rasister är Sjöstedts kompani "budgeten är finansierad till sista krona".
2016-09-30, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Trump vill nog att ingen ska behöva betala skatt. Eller är det bara han själv som får vara så smart att han inte gör det?

Och vad ska han jobba med när alla är smarta och ingen betalar någon skatt?

Någon som kan reda ut begreppen här som förstår hur han menar?
"because im smart"Jadu det får du nog fråga trumparna!Kan bli problematiskt att öka militärens utgifter kraftigt med den attityden!
Off with his head.
2016-09-30, 20:29
Medlem
Citat:
Jag skulle betala inträde för att se en Quisling som Trump hängas!

Detta tror jag är den nya "faktabaserade" teorin. Trots hur det kan se ut så är det Trump som i smyg går Mexikos ärenden!
2016-09-30, 20:29
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Dags för rally igen då, knökfullt som vanligt lär det bli.
RSBN LIVE: Pregame Coverage of Donald Trump in Novi, MI 9/30/16
https://www.youtube.com/watch?v=138juKI7zh0
2016-09-30, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Varit bortrest ett par dagar och bara haft "ett halvt öga" med.., men förefaller inte ha varit en bra vecka. Inte sååå tokigt i debatten mot fru Clinton (började bättre än slutade), det är överkomligt att ta det tillbaka om han bjuder till en smula och tänker efter..

Men tusan karln borde veta bättre än att tjafsa på fruntimmer "hit och dit", vilka röster tror han sig vinna med det ? Nej.., mera prat om hans kärnämnen : America first, build a wall, jobben, jobben och jobb..! Det är styrkan !

Är det detta som sker när psyk-vården skär ner..?
Ja nazisterna borde ju ha vant sig vid att det började bättre än det slutade!
Blev du mer övertygad efter debatten?
2016-09-30, 20:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja nazisterna borde ju ha vant sig vid att det började bättre än det slutade!
Blev du mer övertygad efter debatten?

Är ingen nazist..

Konservativ och "anti-globalist"..(om nu stämplar skall delas ut, men vem vet.., kanske jag är en nazist i dina ögon !)

Han började helt ok, men det tog av sig, fru Clintons rutin kom fram... Så här i efterhand så kunde debatten ha varit en bra "språngbräda" med att komma med något mer.., dvs en positiv nyhet..

Gillar med Trump : Sätter sitt egna land/behov och dess befolkning på första, andra och tredje plats.

Dessvärre så hakar han sig upp på petitesser och parenteser hos motståndare..
2016-09-30, 20:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Gråter ni trumpare nu när Trump själv sörjer Peres?Måste ju kännas skönt för nazisterna att sjunga Hatikva! Rabbi Trump .Ni rör till det för er trumpare.Vet ni vem ni hatar egentligen?
Det stör mig alltid, men man vänjer sig. Trump gör det ändå pliktskyldigt. Där Clinton sätter sig på planet till Israel för begravningen säger Trump nåt kort till nån tidning som frågar sen är det inte mer med det.

Mer intressant är vad svinet Peres sade om Trump strax innan han lämnade jorden för varmare breddgrader:

Citat:
In one of his last interviews, Peres called Trump’s views ‘unbelievable, ignorant’

“The idea of Mr. Trump, to isolate America,” said the former Israeli prime minister and president on September 2 in Cernobbio, Italy. “Shall I say, in a nice way, it’s unbelievable, ignorant.”

The interview was apparently his last with US media before he suffered a massive stroke on September 13.

“America is not out of the world. America is with the world and leading the world, the world will not lead itself,” Peres continued, before invoking Trump’s pledge to build a wall along the US-Mexican border, for which he has insisted Mexico would pay.
http://www.timesofisrael.com/in-one-of-his-last-interviews-peres-called-trumps-views-unbelievable-ignorant/
2016-09-30, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är ingen nazist..

Konservativ och "anti-globalist"..(om nu stämplar skall delas ut, men vem vet.., kanske jag är en nazist i dina ögon !)

Han började helt ok, men det tog av sig, fru Clintons rutin kom fram... Så här i efterhand så kunde debatten ha varit en bra "språngbräda" med att komma med något mer.., dvs en positiv nyhet..

Gillar med Trump : Sätter sitt egna land/behov och dess befolkning på första, andra och tredje plats.

Dessvärre så hakar han sig upp på petitesser och parenteser hos motståndare..
På vilket sätt gynnar Trump oss som bor i Europa att gulla med Ryssland?Vi bor inte i Europa men det är en annan femma!På vilket sätt gynnar det oss att sänka vårt eget system?Jag röstade NEJ till EU och EURO:n personligen.
2016-09-30, 20:52
Medlem
heiss avatar
Citat:
Hoppas du möter en NY fin värld med Trump efter valet!Eller i Sverige för den delen!
Hoppas jag med, men kanske redan försent då Chelsea Clintons privatjet-lekande och Obamas golf-mani på Hawaii (med presidentplanet) må ha förstört chansen till en ny fin värld...
http://www.dailywire.com/news/9600/hypocrisy-alert-chelsea-clinton-takes-private-jet-amanda-prestigiacomo Vad tycker vänster-nissar som du om det?

http://www.usatoday.com/story/opinion/2016/09/29/mike-pence-donald-trump-editorials-debates/91295074/
Mike Pence makes the case, när skulle Pence och lightweight-Kaine ha debatt??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in