2016-09-30, 16:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Berörde det långt bak i tråden och jag kommenterar gärna igen....det stora sveket kommer inte från åklagare eller polis.
Det stora sveket kom ifrån Lottas familj, släktingar och i viss mån även vänner.

Det räcker inte med att Lotta och andra vet att mannen är en galning som hotar Lotta och antagligen kommer att ha ihjäl henne.
Polis och åklagare måste kunna bevisa det.
Det är inte så att jag på något sätt försvarar polis och åklagare. Men jag vill mena att Lottas familj skulle ha agerat "ryggrad" åt Lotta då hon var så knäckt.

Det ska finnas skydd och det ska samhället stå för. Inte vänner och familj.
Rättssäkerheten bygger också på att skydda individer från våldsverkare. Det uppenbara är att dom riskbedömer honom och psyk anser honom för farlig samt en åklagare som bara släpper anmälan. Och det med ett gediget våldsregister och nyss utsläppt för andra våldsbrott.
Det är vad det handlar om ingenting annat. Samhället har felat då det gäller att skydda kvinnor som utsätts för våldspsykopater till män.
Senast redigerad av Moosky 2016-09-30 kl. 17:20.
Citera
2016-09-30, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Har skummat igenom valda delar av FUP:en och det är verkligen skum läsning... Fattar inte Martins vänners inställning till honom, fattar desto mindre "flickvännen" Angelicas "kärlek".

Sen när man läser sms-konversationen Martin och Lotta haft sedan de träffades... WTF!?

Ingen skuld på Lotta, det är självklart inte hennes fel... Men varför? Hur dåligt man än mår psykiskt, hur pissigt man än mår? Varför?

Inser att jag är på tok för frisk för att förstå... Men jag kan inte tänka mig att någon skulle fortsätta visa intresse för mig om jag så bara lånade citat från en femminutersperiod från valfri tidpunkt skrivna av Martin. Tvärtom skulle jag förmodligen bli lämnad hyfsat omgående... Att få svar som dom Lotta skickade känns uteslutna, då snackar jag inte om svaren som är bara vänliga... Utan om de när hon efter veckor av psykiskt misshandel ändå säger sig älska Martin, att hon vill bo ihop med honom, att han är den enda i hennes hjärta osv.

Känns som att rättsväsendet skulle skött detta på ett annat sätt från första början.

I övrigt har min åsikt stärkts om att det blir livstids fängelse för mord. Att det är mord känns självklart och ganska lättbevisat med det som framkommit. Tror dessutom på ett långt fängelsestraff, minst 30år då jag har svårt att se, efter vad jag läst, att Martin någonsin kommer anses riskfri att släppa ut i friheten igen. Rättspsyk tror jag inte på, även om tanken att det förmodligen vore det bästa gnager. Oavsett kommer hans frihet de närmsta decennierna vara kraftigt begränsad.

Så sjukt tragiskt detta, är nu ingen expert, men tror att hon haft en innestående depression ända sedan dom lämna Västernorrland. Mest troligt därför hon lämna sin födelsestad.

Hon har i flera år självmedicinerat den med träning/endorfinpåslag (för mycket träning) och som löken på laxen, en perfekt bild utåt via sociala medier. Den hårda, nästa elitmässiga träningen kan vara en av anledningarna till att hon haft svårt att bli gravid. Kvinnor skall faan inte träna så hårt i den åldern, frågan om dom alls skall träna nåt, förutom då vardagsmotion. Tidigare generationers kvinnor har ju aldrig vart så här.

Har läst rätt fragmentariskt, dock verkar det som att alla myndigheter skött sina jobb exempariskt och försökt hjälpa till.

Stort av systrarna/mor att dom valde organdonation.
Senast redigerad av victortich 2016-09-30 kl. 16:48.
Citera
2016-09-30, 16:46
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Gnäller inte om att brudar är dumma i huvudet, det finns ju liknande fall om än betydligt ovanligare i omvända förhållanden med. Men det som jag hänger upp mig på att redan omedelbart i denna relationen så utsattes hon för misshandel och hot. Och stannar kvar efter det!!! samt har den kontakt hon har med han. Hon har dessutom berättat för sin kompis enligt förhör att hon visste att han suttit 12 år på kåken och vår "Djurgårdshulligan" och att han mördat en person innan. Förklara då för mig som är en helt normalt funtad person hur i helvete könsroller,psykopati,kvinnohat samt relationsdynamik fungerar i det fallet?
Jag kan mer förstå att i en relation som inledningsvis är underbar under något år övergår till allt mer kontrollerande för då har ju den personen som utsätter den andra haft tid på sig att bryta ner och skapa denna situation under en tid. I det här fallet med Lotta så börjar det omedelbart i princip och hon är medveten om dårens bakgrund. Jag får inte ihop detta alls, men jag är nog dum i huvudet!

Att människor av olika kön och samhällsklasser är fast i destruktiva relationer VÄRLDEN ÖVER betyder att det är något i grunden mänskligt över det hela och inte att alla dessa individer är "dumma i huvudet". Du gör säkert mängder med saker som är fel och har mängder med beteenden som rent objektivt är idiotiska, inte sitter någon och kallar dig idiot för det? Det här är ingen freakhändelse utan något som människor världen över kämpar med dagligen.

Så ja, kan du inte förstå det är du tyvärr lite av en idiot, eller du behöver åtminstonde lära dig tänka utanför dig själv.
Citera
2016-09-30, 16:48
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Fup och bilagor:

https://minfil.org/x5Pco0bebd/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_60.pdf
https://minfil.org/yePbo4b7b4/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_61.pdf
https://minfil.org/z9P6o2b8b1/Del_3__1_av_2_.pdf
https://minfil.org/07P4o5b4ba/Del_3__2_av_2_.pdf
https://minfil.org/2fPbo2b1be/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_49.pdf
https://minfil.org/31P1o8bebe/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_50.pdf
https://minfil.org/49Peo4beb4/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_52.pdf
https://minfil.org/51P1o9b3b7/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_53.pdf
https://minfil.org/78P2odbdbe/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_55.pdf
https://minfil.org/87P2odbdbe/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_56.pdf

Hoppas alla fungerar nu.

Hmm... Beslutsfattare på de sista sidorna i t.ex. aktbil 53. Är det DEN Thom*s Piltz?
Citera
2016-09-30, 16:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
728 729 i del3 2 av 2
Tack
Citera
2016-09-30, 17:25
Medlem
introvertos avatar
Den där sms-tömningen är ju helt sanslös! Karln är ju inte frisk, och att Lotta ändå kämpar för honom och hans gunst är precis lika stört. Kanske hjärtlöst och kallt att konstatera detta, men hon har sig själv att skylla. Tråkigt det som hände, men ger man sig in i leken får man leken tåla. Det var inte en så enkelriktad relation som jag trodde när jag läste denna tråden inledningsvis, utan Lotta har varit minst lika aktiv i den som Martin. Det Lottas syster (?) kläckt ur sig i media om att Lotta inte hade något förhållande med Martin är ju bara snack.

Hoppas nu att Martin får hårdast möjliga straff.
Senast redigerad av introverto 2016-09-30 kl. 17:28.
Citera
2016-09-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför väljer män (om de är ens någorlunda normala..) skaffa barn med en "värsta tänkbara WT-kossan som borde ha tvångssteriliserats istället för att tillåtas föda"…?

Det är lika ofattbart som att Lotta - frivilligt - valde att umgås med den här hjärndöda idioten vars sällskap inte kunde betyda något annat än problem.

De som påstår att han var "bra på att manipulera": HUR manipulerar man bort det faktum att man ser ut som en kåkfarare - och även ÄR en? Hur manipulerar man bort det att man inte har något jobb? Ingen utbildning? Inget vettigt umgänge? Går på bidrag? Inga släktingar att visa upp?

Det osar ju missbruk och fängelse om både GM och hans släktingar/vänner. Vilken normal kvinna vill frivilligt umgås i sådana kretsar?

Ja, det undrar jag med! Hon visste om hans bakgrund, och "bara" utseendet skulle då skrämma mig all världens väg.
Lotta hade ett eget ansvar här, man kan inte anklaga rättsväsendet för att ha svikit, då hon själv tog tillbaka anmälan.

Detta kommer att hända igen, flera ggr, så länge det finns kvinno (dumma kossor)r som attraheras av kriminella.
Inleder man ett förhållande med en
Citera
2016-09-30, 17:30
Medlem
Steinarrs avatar
Enligt en bekant så ska han ha misshandlat folk till höger och vänster grovt redan i tidiga tonåren.

Sådana här psykfall måste vi låsa in redan när dom är tonåringar och sedan kasta bort nyckeln.

De kommer aldrig någonsin att kunna bli en del av samhället.

Sverige behöver mer högerextremism. Sosseskiten funkar inte helt enkelt.
Citera
2016-09-30, 17:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Den där sms-tömningen är ju helt sanslös! Karln är ju inte frisk, och att Lotta ändå kämpar för honom och hans gunst är precis lika stört. Kanske hjärtlöst och kallt att konstatera detta, men hon har sig själv att skylla. Tråkigt det som hände, men ger man sig in i leken får man leken tåla. Det var inte en så enkelriktad relation som jag trodde när jag läste denna tråden inledningsvis, utan Lotta har varit minst lika aktiv i den som Martin. Det Lottas syster (?) kläckt ur sig i media om att Lotta inte hade något förhållande med Martin är ju bara snack.

Hoppas nu att Martin får hårdast möjliga straff.

Hade hon någon skuld eller ska skylla sig själv blev det inget åtal utan han är misstänkt för mord. Nej, det är ingen lek om du trodde det. Det spelar ingen roll vilket förhållande dom har haft utan våldspsykopaten tilläts ränna runt ute i det fria.
Citera
2016-09-30, 17:32
Medlem
Citat:
Det ska finnas skydd och det ska samhället stå för. Inte vänner och familj.
Rättssäkerheten bygger också på att skydda individer från våldsverkare. Det uppenbara är att dom riskbedömer honom och psyk anser honom för farlig samt en åklagare som bara släpper anmälan. Och det med ett gediget våldsregister och nyss utsläppt för andra våldsbrott.
Det är vad det handlar om ingenting annat. Samhället har felat då det gäller att skydda kvinnor som utsätts för våldspsykopater till män.

Man kan INTE skylla på Samhället!! Kvinnorna har väl ett EGET ANSVAR då dom inleder förhållanden med dylika män!! Tragiskt när det händer, men MAN MÅSTE STÅ FÖR SINA EGNA VAL av partner!!!
Citera
2016-09-30, 17:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Man kan INTE skylla på Samhället!! Kvinnorna har väl ett EGET ANSVAR då dom inleder förhållanden med dylika män!! Tragiskt när det händer, men MAN MÅSTE STÅ FÖR SINA EGNA VAL av partner!!!

Om det vore så hade vi ingen domstolsförhandling eller åtal för mord om någon ska skylla sig själv. Är du lite bakom? En person som inte gjort annat än våldsbrott och mord som dom riskbedömer för återfall i brott. Psyk kastar ut honom för han är farlig, och anmälan görs från Lotta. Åklagaren lägger ner, så du får nog tänka lite till här.
Citera
2016-09-30, 17:36
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Hade hon någon skuld eller ska skylla sig själv blev det inget åtal utan han är misstänkt för mord. Nej, det är ingen lek om du trodde det. Det spelar ingen roll vilket förhållande dom har haft utan våldspsykopaten tilläts ränna runt ute i det fria.
Jag förstår vad du menar och du har delvis rätt, en sån som han skulle inte ha sprungit lös. Men för hennes egen del så gjorde hon själv valet upprepade gånger att fortsätta sin relation med honom vilket leder fram till ---> skyll sig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in