2016-09-28, 17:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebea
Sätt på dig läsglasögonen, gubbe.

En förklaring är på sin plats innan jag köper några läsglasögon.
Citera
2016-09-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Två poäng skulle vara värre. Jag räknar kallt med att de hade grejat en pinne i Göteborg. Räkna med att det blir liv i luckan om den matchen blir avgörandet och det är AIK som står som tvåa.

Tänk så underbart att läsa AIKarnas inlägg här då. Dom som klagat så på IFKarna.
Jag önskar att så bli fallet. Jag ska be till gud varje dag nu.

Och Sana. Världsstjärnan Sana. Undrar vad som då händer med han? Eller MRO. Åh Gud vad jag önskar att det blir så.

Gode Gud. Hör min önskan.
Citera
2016-09-28, 17:40
Medlem
Citat:
Två poäng skulle vara värre. Jag räknar kallt med att de hade grejat en pinne i Göteborg. Räkna med att det blir liv i luckan om den matchen blir avgörandet och det är AIK som står som tvåa.

Nästan värt det, om inte annat så för att få läsa Ville90-somethings kommentar. Han lär väl spränga ett par blodådror i försöken att få ur sig något dock.
Citera
2016-09-28, 18:06
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nästan värt det, om inte annat så för att få läsa Ville90-somethings kommentar. Han lär väl spränga ett par blodådror i försöken att få ur sig något dock.

Detta har jag påtalat sedan SvFF avgjorde matchen. Och jag har fått så mycket skit för det. Så ska bli kul om min önskan slår in. Ville kommer bara vara tyst. Då han tycker jag/vi bara gnällt.
Citera
2016-09-28, 18:26
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Skulle det bli så är det givetvis inget riktigt guld vi talar om och det kommer behandlas som ett sådant.
Citera
2016-09-29, 07:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är å andra sidan inte läge för Henrik Larsson att ta steg uppåt i karriären. Borde kanske snegla nedåt istället.

Man kan inte låta bli att vara glad över att vi aldrig anställt Gud (Torbjörn) som tränare. Risken att hamna i ett HIF-läge om det går dåligt gör att jag är nöjd över att hans gloria får vara ren från misslyckanden.
Det blir alltid knepigt i lägen där en sådan ikon misslyckas i klubben, det är inte för inte Mild fick för stort spelrum t.ex. (där finns givetvis fler som t.ex. inte skulle gett honom pengapåsen men likväl).

Citat:

Nu skall jag inte älta beslutet i vår match i sig men man kan ju tänka sig hur det låtit i botten om ÖFK exempelvis kommit två pinnar före Bajen/DIF om en kvalplats det första beslutet där stått fast. Varje gång det blir skrivbord riskerar man sådant här.
Bangerskastaren blir inte mer populär om MFF vinner guldet på hans agerande direkt.
Citera
2016-09-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan inte låta bli att vara glad över att vi aldrig anställt Gud (Torbjörn) som tränare. Risken att hamna i ett HIF-läge om det går dåligt gör att jag är nöjd över att hans gloria får vara ren från misslyckanden.
Det blir alltid knepigt i lägen där en sådan ikon misslyckas i klubben, det är inte för inte Mild fick för stort spelrum t.ex. (där finns givetvis fler som t.ex. inte skulle gett honom pengapåsen men likväl).

Nu skall jag inte älta beslutet i vår match i sig men man kan ju tänka sig hur det låtit i botten om ÖFK exempelvis kommit två pinnar före Bajen/DIF om en kvalplats det första beslutet där stått fast. Varje gång det blir skrivbord riskerar man sådant här.
Bangerskastaren blir inte mer populär om MFF vinner guldet på hans agerande direkt.

Vi ältar inte. Vi skriver om vad som hypotetiskt kan hända.
Och vi är några som önskar att utgången blir sådan

Undrar vad Firman kommer göra med kastaren då?
Citera
2016-09-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Håller med, svårt att läge för HIF, men ingen får vara större än klubben, dock så har dom väl knappast ekonomi för att börja härja hej vilt och sparka folk till och höger och vänster, tror nog HIF klarar sig kvar, hoppas fan det, då AFC antagligen skulle vara alternativet. Fy fan.

För övrigt är ju denna en sådan jävla klassiker. SVT Debatt angående Kronprinsessans val av partner/förälskelse i Daniel.

Citat:
Debatt - Kungen av Göteborg (Gud)
https://www.youtube.com/watch?v=_jDcm-rR0vs
Citera
2016-09-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Håller med, svårt att läge för HIF, men ingen får vara större än klubben, dock så har dom väl knappast ekonomi för att börja härja hej vilt och sparka folk till och höger och vänster, tror nog HIF klarar sig kvar, hoppas fan det, då AFC antagligen skulle vara alternativet. Fy fan.

För övrigt är ju denna en sådan jävla klassiker. SVT Debatt angående Kronprinsessans val av partner/förälskelse i Daniel.

https://www.youtube.com/watch?v=_jDcm-rR0vs

Jag tror inte att vi skulle behöva sparka Henke om styrelsen verkligen ville ha bort honom. Han har ju redan ställt sin plats till förfogande en gång och jag tror han hade gjort samma sak nu om styrelsen uttalade ett missnöje med honom. Så det handlar inte om att vi inte har råd att sparka honom.
Dessutom finns ju redan P-O Ljung och Christoffer Andersson (som gjort väldigt fina resultat med ungdomslaget) i klubben att tillgå som tränare. Jag tror ju knappast försvarsspelet hade blivit sämre.
Citera
2016-09-29, 17:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1907
Jag tror inte att vi skulle behöva sparka Henke om styrelsen verkligen ville ha bort honom. Han har ju redan ställt sin plats till förfogande en gång och jag tror han hade gjort samma sak nu om styrelsen uttalade ett missnöje med honom. Så det handlar inte om att vi inte har råd att sparka honom.
Dessutom finns ju redan P-O Ljung och Christoffer Andersson (som gjort väldigt fina resultat med ungdomslaget) i klubben att tillgå som tränare. Jag tror ju knappast försvarsspelet hade blivit sämre.
Va fan, HIF kan ju spela boll det såg man i måndags. Samma inställning och arbetsinsats i resten av matcherna så är kontraktet klart.

De kan börja imorgon mot Hammarby.
Citera
2016-09-29, 17:58
Medlem
MrSkargards avatar
AFC är alltså Cafe Opera med ett nytt namn? Trodde Cafe Opera införlivats i AIK men hade tydligen fel.
Citera
2016-09-29, 19:02
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
AFC är alltså Cafe Opera med ett nytt namn? Trodde Cafe Opera införlivats i AIK men hade tydligen fel.
Ja, FC Café Opera gick ihop med Väsby IK 2005 och bytte namn till Väsby United. Spelade väl då på Vilundavallen i Upplands Väsby om jag inte minns fel. Sedan bytte de namn igen till AFC United 2012, och flyttade till Solna och Skytteholm.

Café Opera var väl samarbetsklubb med AIK, och fortsatte så under Väsby United-åren. Men jag vet inte om AFC har någon koppling till AIK på det sättet?
Senast redigerad av junaz 2016-09-29 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in