2016-09-30, 15:06
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurrman
Moses Simon
Jerry Mbakogu
Leon Bailey
Godsfred Donsah
Sebastian Rode fungerar alltid som CM eller CDM, och Kevin Volland med 80 i typ alla ingame stats är ett monster som anfallare, fungerar säkert lika bra som CAM och wide CAM också!
Citera
2016-09-30, 15:07
Medlem
eshkoshkas avatar
Brukar inte lägga cash på spelet men detta år var det dags att vara med från början, så jag köpte på mig 4600FP. Fått lite utdelning och uppe i 100k, något som brukar ta mig 3-4 månader annars. Spelet blir ju en hel del roligare må jag säga.

Samtidigt räcket ju inte 100k speciellt långt. Inte om man vill spela Premier League iallafall...
Citera
2016-09-30, 15:15
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Brukar inte lägga cash på spelet men detta år var det dags att vara med från början, så jag köpte på mig 4600FP. Fått lite utdelning och uppe i 100k, något som brukar ta mig 3-4 månader annars. Spelet blir ju en hel del roligare må jag säga.

Samtidigt räcket ju inte 100k speciellt långt. Inte om man vill spela Premier League iallafall...
Aktivera myntbonusarna (1 00 coins per match) från katalogen så kommer du snart ha råd med ett hyfsat PL-lag. Visst kanske inte Aguero, Zlatan m.fl men ett lag för ca 200K är väl helt ok!
Citera
2016-09-30, 15:27
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Aktivera myntbonusarna (1 00 coins per match) från katalogen så kommer du snart ha råd med ett hyfsat PL-lag. Visst kanske inte Aguero, Zlatan m.fl men ett lag för ca 200K är väl helt ok!
Jag har aktiverat en jävla massa 1000x. Det tickar på bra, men utan lag blir det svårt att utnyttja bonusen.

Ni som lirat Draft - Har ni vunnit alla matcher i första draften?
Citera
2016-09-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Finns ju ett rejält misstag EA har gjort med SBC på xbox one som kan utnyttjas så jävla hårt
Fullkomligt onödigt inlägg om du inte har tänkt att säga mer än så.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyLamborghini
Vad står sbc för och vad gör man?
Squad Building Challenges. Du bygger trupper efter vissa krav och belönas i form av paket och mynt.

Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
En patch i helgen, sen är vi på banan igen. Tycker att det finns potential men spelarna är så jävla dåliga med bollen. Inte ens Messi (körde draft) kunde dribbla och passa ordentligt.

Tre raka finalförluster i Weekend Challenge-grejen suger också. Vann draften iaf...
Håller helt med. Jag, som i vanliga fall inte hatar att dribbla, tycker det känns helt meningslöst på årets upplaga. Detta måste fixas omgående.

Grattis till din draft-vinst. Själv rök jag precis i semi två gånger om.

Citat:
Ursprungligen postat av Osborn
Vilka formationer fungerar bäst för er hittills?
Ingen, eftersom att spelet suger. Funderar dock på att testa hederliga 4-4-2 nu.
Citera
2016-09-30, 15:34
Medlem
Monza.1910s avatar
Tjena folket!
I nuläget lirar jag med detta lag http://imgur.com/a/Fj8Yk och som ni kan se så har jag 80k tillgodo i banken.
Efter två avklarade divisioner utan en enda förlust och 5 insläppta mål totalt måste jag säga att det är ett fantastiskt lag att lira med. Dock funderar jag på vad jag ska göra med mina coins jag har liggandes i banken, så jag tar gärna emot tips på eventuella andralag, byte av spelare och liknande!

Förövrigt så ser Sanchez inform jävligt saftig ut
Citera
2016-09-30, 15:38
Medlem
Aritzos avatar
Någon som har tips på ett lag som är billigt och bra för att klättra upp i serie systemet snabbt. Behöver inte vara premier league eller något utan bara för att ta upp sig några divisioner för små peng.

Möter bra lag med mina bronsspelare och spelar ut de men går ej och göra mål o vinna matcher. Behöver tips på en trupp som är billig.
Citera
2016-09-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongbengtsson
Tre frågor, som kanske redan tagits upps, isåfall ber jag om ursäkt.

Jag förbokade via Webhallen (vanliga versionen, fysisk version, PS4), skrev in min kod, men förstår inte när det som utlovades (ngt pack i veckan mm) skall dyka upp.

Jag undrar även hur det fungerar kring truppuppbyggar-utmaningar. Kommer spelarna tillbaka?

Tycker ni att detta är ett pace-spel eller mer target-spel där kanske stabilitet går före snabbhet? Personligen tycker jag, likt några få andra, att spelet känns förbaskat slött och långasmt, hoppas dock att detta kan släppa vid en patch eller så.

Peace

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av No6
Håller på med squad building challenge, ganska kul måste jag säga.

Verkligen! Bra grej av EA, för en gångs skull.
Citera
2016-09-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurrman
Moses Simon
Jerry Mbakogu
Leon Bailey
Godsfred Donsah

Jättebra tips !:..shit schysst.. Donsah ska jag kika på om inte annat _ ...tänkte bygga en italiensk trupp i år .
Citera
2016-09-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majvor666
Spelet lika segt som 16.
Extrema buttondelays i passningsspelet.
Spelarna e helt retarded vid lång och kortlinje.
Sen kan man inte dribbla längre. Sjukt sega spelare.

Exakt det jag menade igår. Gameplayet är så himla SEGT. Nästan så att man gynnas av att vara långsam i tanken.
Citera
2016-09-30, 16:06
Medlem
Har problem som fan med det här fifa dem ja möter är bra typ spelar som barca bara håller i boll medans ja jagar. Sen får ja ingen nytta av kant spelarna när ja går inåt med dem så följer motståndarens spelare slaviskt med kommer ingen stans lixom dem bara står där tar bollen o kontrar. Gör ja dribblingar står dem bara där med....
Citera
2016-09-30, 16:06
Medlem
Har spelat 10+ matcher nu och kan snabbt konstatera att EA i år valt att göra spelet mer nybörjaranpassat och att man inte längre kan utnyttja sin spelförståelse lika mycket som tidigare. Försvarsspelet har blivit mer "autostyrt" och alla passningar innan offensivt straffområde går igenom om man så siktar på en motståndare. Tråkigt för mig, kul för alla hjärndöda lirare som bara skjuter och hoppas på en drömträff eller felstuds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in