2016-10-06, 14:36
Medlem
Handikappen är verkligen helt sjuk igår. Fifa 16 kändes ju ändå okej. Man känner verkligen på sig vilka matcher man kommer förlora. Varför är spelarna så sjukt sega när man går in med full fitness ibland? Nästa omöjligt att ta bollen från motståndaren men när man väl bryter så studsar den tillbaka till honom. Och mina spelare löper aldrig eller visar sig aldrig.

Spelade till div 7 och där förlorade jag åtta matcher på raken, för att sedan dominera i div 8 igen. Blev en helt annan fart på spelarna och de löpte alltid rätt. Så jävla tråkigt att EA ska balansera spelet för att hålla kvar nybörjare. Jävla kukspel. Jag vill att matcherna ska spelas på lika villkor, ingen ska få ha fördel.

Ni som säger att jag bara gnäller för att jag suger - go on! Jagbär stensäker på att handikapp finns, och i FIFA 17 är det sjukt uppenbart.
Citera
Medlem
Hur ska man försvara sig mot fittungarnas hörnor?
Finns de nån custom tactic man kan slå in, kört tre matcher och alla mål jag släppt in har varit en jävla hörna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Esural
Värt att skaffa honom med andra ord. Kan verkligen rekommendera SBC Giovinco 6 mål och 2 assist på 2,5 matcher

Har honom också, men använder inte honom som en målgörare. Han är mer den personen som springer som en ettrig liten skit med bollen och skapar chanser för andra.

6 mål, 6 assister på 17 matcher.
Citera
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damfotboll
Ja vem vill inte ha världens bäste spelare? helt klart värt att sälja av varenda brukskort man har, pröjsa en hundring på points och sen bygga runt Messi, speciellt när spelet varit ute i typ 14 dagar och året är långt

Det är skillnad på vem han är i spelet och vem han är i verkligheten, för mig är han inte den bästa spelaren på spelet. Smaksak, jag skulle inte bygga mitt lag kring Messi

Och just som du säger, året är långt, priset lär gå ner, sälj han nu och köp vid senare tillfälle...
Citera
2016-10-06, 14:39
Medlem
Esurals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Har honom också, men använder inte honom som en målgörare. Han är mer den personen som springer som en ettrig liten skit med bollen och skapar chanser för andra.

6 mål, 6 assister på 17 matcher.

Jag har honom som ST med Totti släpande bakom. Perfekt att väggspela och sticka i djupled. Gillar honom skarpt!
Citera
2016-10-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Medel är grym (lite Kante aktig) och Allan.

Kedira tsm med Strootman är kung. Tyckte både Medel och Allan var lite korta..
Citera
2016-10-06, 14:40
Medlem
Ytterligare fråga: jag förstår inte vad som har hänt med Chemistry styles.
Om jag t.ex tittar på Lacazette: http://www.futbin.com/17/player/160/lacazette

Under Stats så står det "Player chem = 10" och "Squad chem = 10". Väljer man därefter hunter som Chem style så adderas det massa siffror vid statsen, t.ex +11 på shooting och +13 på Pace.

Så om jag förstår detta korrekt: om jag har Lacazette i mitt lag som har 100 i kemi (likaså Lacazette), och jag adderar honom ett Hunter chemistry card, så kommer han ha 93 i skott?

Låter ju helt orealistiskt. Men najs om det är sant!
Jag har förstått att något nytt har hänt med kemin i detta års upplaga men fattar ingenting om det. Är detta nyheten?
Citera
2016-10-06, 14:51
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blime
Kedira tsm med Strootman är kung. Tyckte både Medel och Allan var lite korta..

Skulle vilja testa dom två tillsammans, men jag har alltid varit lite för beroende av att ha snabba terrier-liknande mittfältare för att städa framför backlinjen, gillade dock Khedira i Fifa 16, riktig klippa där bak.
Citera
2016-10-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaries
Handikappen är verkligen helt sjuk igår. Fifa 16 kändes ju ändå okej. Man känner verkligen på sig vilka matcher man kommer förlora. Varför är spelarna så sjukt sega när man går in med full fitness ibland? Nästa omöjligt att ta bollen från motståndaren men när man väl bryter så studsar den tillbaka till honom. Och mina spelare löper aldrig eller visar sig aldrig.

Spelade till div 7 och där förlorade jag åtta matcher på raken, för att sedan dominera i div 8 igen. Blev en helt annan fart på spelarna och de löpte alltid rätt. Så jävla tråkigt att EA ska balansera spelet för att hålla kvar nybörjare. Jävla kukspel. Jag vill att matcherna ska spelas på lika villkor, ingen ska få ha fördel.

Ni som säger att jag bara gnäller för att jag suger - go on! Jagbär stensäker på att handikapp finns, och i FIFA 17 är det sjukt uppenbart.

Haha! Känner exakt samma sak. Ibland känns det som att bollen har ett eget liv och spelarna saknar livslust. Jag skyller dock bara på att jag själv suger. Men det känns jävligt hopplöst ibland!

-w
Citera
2016-10-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Det är skillnad på vem han är i spelet och vem han är i verkligheten, för mig är han inte den bästa spelaren på spelet. Smaksak, jag skulle inte bygga mitt lag kring Messi

Och just som du säger, året är långt, priset lär gå ner, sälj han nu och köp vid senare tillfälle...

Aja jag är en sån som vill flasha och Messi är alltid farlig, även i spelet.. bara för man har en dyr spelare betyder det inte att resten är dönickar..många verkar rättfärdiga det genom att ha 11 dönickar och kalla det för super-turbo-budget.. men är där en superstjärna så blev dom andra inget att ha

Men kan hålla med om Messi i spelet, en Neymar är vassare och då behöver man inte snåla med priset på resten av laget, själv har jag ett gäng dönickar och Zlatan men Z avgör ändån och är fortfarande absolut boss! Nästa mål är Pogz men det får bli till vinter
Citera
2016-10-06, 15:13
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damfotboll
Aja jag är en sån som vill flasha och Messi är alltid farlig, även i spelet.. bara för man har en dyr spelare betyder det inte att resten är dönickar..många verkar rättfärdiga det genom att ha 11 dönickar och kalla det för super-turbo-budget.. men är där en superstjärna så blev dom andra inget att ha

Men kan hålla med om Messi i spelet, en Neymar är vassare och då behöver man inte snåla med priset på resten av laget, själv har jag ett gäng dönickar och Zlatan men Z avgör ändån och är fortfarande absolut boss! Nästa mål är Pogz men det får bli till vinter

Alla är dönickar jämfört med Zlatan och Pogba är jag också bra sugen på, får vänta ett tag

Men det finns så många underskattade hidden gems i spelet som är sjukt bra, tycker det är roligare att testa med dom i början även om man inte lägger flera hundra k på laget och sedan köper elitspelarna allt eftersom
Citera
2016-10-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaries

Så sant, hade 32-x-4 efter lite FUT Drafts, kvalturneringen och resten säsong. Har nu 35-x-12 hahaha, man blir inte värdelös bara sådär. Tvek att jag kommer fortsätta spela UT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in