2016-09-29, 15:08
Medlem
Doleos avatar
Jag har också haft koll på Alprazolam i Australien, finns en massa YouTubeklipp om det, bl.a. De anser att Alprazolam är värre än heroin och att det antagligen kommer att tas bort från marknaden.

Jaha, de har redan förbjudit det, bra.

Av egen erfarenhet, efter 9 års medicinerande med Xanor Depot och försök att trappa ut det. Först tillsammans med min läkare under 1 års tid, det misslyckades. Nu sedan några månader tillbaka har jag gjort upp ett eget nedtrappnings-schema, jag tar bort 0,5mg Alprazolam och ersätter det med 10mg Diazepam. Nu har jag ju aldrig missbrukat heroin, men att trappa ut och sluta med Alprazolam är ett rent helvete.
Citera
2016-09-29, 21:19
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag har också haft koll på Alprazolam i Australien, finns en massa YouTubeklipp om det, bl.a. De anser att Alprazolam är värre än heroin och att det antagligen kommer att tas bort från marknaden.

Xanax - More addictive than heroin. Jag antar att det är det klippet du har sett?

Å ena sidan är inslaget extremt vinklat, å andra sidan är det inte helt felaktigt. Det verkar dock som att just Australien (som fokus till stor del ligger på i inslaget, det utgår dock delvis från ett amerikanskt perspektiv) har haft väldiga problem med överförskrivning av det här preparatet.
Citera
2016-09-30, 03:19
Medlem
Testade 1mg Ksalol (från EA) och kände verkligen ingen effekt. Hur stor dos brukar man normalt känna något på?
Citera
2016-09-30, 06:17
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbackuknow
Testade 1mg Ksalol (från EA) och kände verkligen ingen effekt. Hur stor dos brukar man normalt känna något på?

Har du ångest? Har du inte det så kommer du tycka att Ksalol är värdelöst.
Om du har ångest så testa en störra dös. Du kanske har hög tolerans?
Citera
2016-09-30, 08:20
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har du ångest? Har du inte det så kommer du tycka att Ksalol är värdelöst.
Om du har ångest så testa en störra dös. Du kanske har hög tolerans?
Precis!

I vilket syfte tar du Ksalol? Har du en hög tolerans?

Utan tolerans så borde 1 mg Ksalol hjälpa mot ångest. Annars måste du nog testa en högre dos, t.ex 2 mg.

Om det är i syfte att bli hög, "flumma" på dem, då behöver du ta en betydligt högre dos. Men där spelar toleransen också in, vid hög tolerans behövs nog 4-6 mg, eller mer (dock inget jag rekommenderar). Utan tolerans, börja med 2 mg.

Ksalol är en väldigt potent Alprazolam, mycket bättre än Apotekets Xanor.

Sorry men pga av mina erfarenheter av Alprazolam så måste jag agera lite "moraltant". Baserat på dina tidigare inlägg (2 st), gissar jag på att du är nybörjare. Om du har ångestproblematik, t.ex GAD, välj en annan bensodiazepine, Alprazolam med sin korta halveringstid, gör dig snabbt tolerant, du måste höja dosen och det är väldigt lätt att fastna i ett beroende.
Senast redigerad av Doleo 2016-09-30 kl. 08:34.
Citera
2016-09-30, 09:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Precis!

I vilket syfte tar du Ksalol? Har du en hög tolerans?

Utan tolerans så borde 1 mg Ksalol hjälpa mot ångest. Annars måste du nog testa en högre dos, t.ex 2 mg.

Om det är i syfte att bli hög, "flumma" på dem, då behöver du ta en betydligt högre dos. Men där spelar toleransen också in, vid hög tolerans behövs nog 4-6 mg, eller mer (dock inget jag rekommenderar). Utan tolerans, börja med 2 mg.

Ksalol är en väldigt potent Alprazolam, mycket bättre än Apotekets Xanor.

Sorry men pga av mina erfarenheter av Alprazolam så måste jag agera lite "moraltant". Baserat på dina tidigare inlägg (2 st), gissar jag på att du är nybörjare. Om du har ångestproblematik, t.ex GAD, välj en annan bensodiazepine, Alprazolam med sin korta halveringstid, gör dig snabbt tolerant, du måste höja dosen och det är väldigt lätt att fastna i ett beroende.

Mmm sant det du skriver.
Har man ångest så tycker jag att man ska satsa på Iktorivil; Lång verkningstid så man slipper återdosera flera gånger per dag och väldigt bra muskelrelax.
Xanor är på väg att fasas ut surrad ett bi i mitt öra p.g.a dess höga beroendepotential och hemska utsättningssymtom
Citera
2016-09-30, 10:41
Medlem
Har väldigt stor ångest. Hänger mest på annan forum därför endast 2 inlägg.
Har väldigt hög tolerans, till exempel så behöver jag runt 500mg tramadol för att bli "kickad".

Ska testa mig fram till rätt dos några timmar innan läggdags istället så ser jag. Vill en någon ska märka av att jag tagit något...
Citera
2016-09-30, 11:03
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Har väldigt stor ångest. Hänger mest på annan forum därför endast 2 inlägg.
Har väldigt hög tolerans, till exempel så behöver jag runt 500mg tramadol för att bli "kickad".

Ska testa mig fram till rätt dos några timmar innan läggdags istället så ser jag. Vill en någon ska märka av att jag tagit något...
Tramadol?! Det är en helt annan medicin och så skriver du "kickad"... Låter som du blandmissbrukar, men det är ditt liv, dina val och konsekvenser, jag ska inte predika. Men du kanske borde vara lite mer påläst innan det spårar ut totalt, och det säger jag i all välmening.

Att du har hög tolerans gällande tramadol påverkar inte toleransen av bensodiazepiner. Det är helt 2 olika mediciner. Du kanske borde läsa på om bensodiazepiner, KringEx har en väldigt bra länk i sin signatur: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bensodiazepiner
Citera
2016-09-30, 11:54
Bannlyst
Citat:

Har du inte panik ångest ,så kör på Diazepam för ångestlindring mycket bekvämare ,att sluta samt håller det i längre.

Vill du flöddra Bli "kickad" som du sa så kör på Ksalol men inte 1mg ,då kör du typ 6mg med redbull /treo lr liknande
Citera
2016-09-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paccy
Har du inte panik ångest ,så kör på Diazepam för ångestlindring mycket bekvämare ,att sluta samt håller det i längre.

Vill du flöddra Bli "kickad" som du sa så kör på Ksalol men inte 1mg ,då kör du typ 6mg med redbull /treo lr liknande

Brukar också köra en 3-6mg ihop med energidryck för att bli riktigt igång.
Citera
2016-09-30, 13:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanghostdance
Brukar också köra en 3-6mg ihop med energidryck för att bli riktigt igång.

Eller varför inte med sprit?
Citera
2016-09-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Eller varför inte med sprit?

Det funkar det också men då får man vara mer försiktig av sig
2mg max för min del annars blir det inte så roligt dagen efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera