Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Om HIF får kvalplatsen så kanske tom MFFare håller på HIF, vem vill ha AFC United i AS?
Verkar som dom enda som vill ha AFC Utd (vilket j-a namn) är Etunabor med tanke på att det kom 2500 igår när laget gästade sin blivande hemort igår.
HIF får gärna stanna kvar, det är en smidig och snabb resa ner dit och Helsingör är ju trevligt. Dessutom spelar de på gräs. Det blir lite svårare om det blir HIF-HBK i kvalet då det är två lag jag gärna har i allsvenskan. Hamnar HBK på kvalplatsen hoppas jag de får slå ut GIF så man slipper en sådan resa nästa år (åker iofs inte iår heller, torsdagskvällar för norrlandsresor är inte optimalt) och sedan är det även där en underlagsfråga.
Jag tror inte varken guldstriden eller kvalstriden avgörs förrän i sista omgången och då skall alltså GIF ta emot DIF och HIF ta emot J.Södra. Varken DIF eller J.Södra lär ju ha något att spela för...
Beträffande domen i J.Södra-ÖFK är det givetvis helt rätt att det slutar 1-1. Att sedan den där Kindberg gapar i media är inte oväntat.