2016-09-28, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är väl bara MFFare som tillkommit de senaste åren som vill ha ut Helsingborg. Jag har de gärna kvar främst för att vi behöver ha en konkurrent i Skåne för att hålla oss på tårna även om de är på dekis just nu samt att de spelar på gräs.

Vilken rivalitet det verkar finnas där ner.
Citera
2016-09-28, 07:53
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Det hade varit döden för AS.

Vore såklart inte skoj. Men går väl i samma led som plastunderlag har blivit allt vanligare i pajasklubbarna. Ingenting är heligt i jakt på pengar.
Citera
2016-09-28, 09:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Om HIF får kvalplatsen så kanske tom MFFare håller på HIF, vem vill ha AFC United i AS?

Verkar som dom enda som vill ha AFC Utd (vilket j-a namn) är Etunabor med tanke på att det kom 2500 igår när laget gästade sin blivande hemort igår.
HIF får gärna stanna kvar, det är en smidig och snabb resa ner dit och Helsingör är ju trevligt. Dessutom spelar de på gräs. Det blir lite svårare om det blir HIF-HBK i kvalet då det är två lag jag gärna har i allsvenskan. Hamnar HBK på kvalplatsen hoppas jag de får slå ut GIF så man slipper en sådan resa nästa år (åker iofs inte iår heller, torsdagskvällar för norrlandsresor är inte optimalt) och sedan är det även där en underlagsfråga.
Jag tror inte varken guldstriden eller kvalstriden avgörs förrän i sista omgången och då skall alltså GIF ta emot DIF och HIF ta emot J.Södra. Varken DIF eller J.Södra lär ju ha något att spela för...

Beträffande domen i J.Södra-ÖFK är det givetvis helt rätt att det slutar 1-1. Att sedan den där Kindberg gapar i media är inte oväntat.
Citera
2016-09-28, 09:13
Medlem
Är de nå slags konstprojekt han sysslar med Robert Laul när han menar att Henke Larsson borde ta över damlandslaget?

I vilket universum är de "ett steg uppåt i karriären" att ta över ett damlandslag om man redan är huvudtränare för ett klassiskt allsvenskt lag?

HIF skulle vinna med 30-0 i en match mot gnällspikarna i damlandslaget.
Citera
2016-09-28, 10:19
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Är de nå slags konstprojekt han sysslar med Robert Laul när han menar att Henke Larsson borde ta över damlandslaget?

I vilket universum är de "ett steg uppåt i karriären" att ta över ett damlandslag om man redan är huvudtränare för ett klassiskt allsvenskt lag?

Laul har ju blivit frälst i postmodern kommunism och intersektionalism efter han blev nykter alkoholist. Inte helt ovanligt att man ansluter sig till nån sån sekt efter ett par för hårda år. Se tex alla i nykterhetsrörelsen som hittat gud efter 10 års drogmissbruk. Man behöver en större rörelse som kontrollerar en.
Citera
2016-09-28, 10:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det är å andra sidan inte läge för Henrik Larsson att ta steg uppåt i karriären. Borde kanske snegla nedåt istället.
Citera
2016-09-28, 10:31
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Jag tycker han har gått ner sig avsevärt på sistone. Han skrev bättre när han var full.

Angående upp- och nedflyttning så ska Helsingborg bli kvar och Halmstad ska upp. Två klassiska lag som hör hemma i Allsvenskan. AFC och Sirius känns bara meh...framför allt de förstnämnda.
Citera
2016-09-28, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Vilken rivalitet det verkar finnas där ner.

Det finns endast en riktig rival som jag ser det och det är Göteborg.
Citera
2016-09-28, 16:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är väl bara MFFare som tillkommit de senaste åren som vill ha ut Helsingborg. Jag har de gärna kvar främst för att vi behöver ha en konkurrent i Skåne för att hålla oss på tårna även om de är på dekis just nu samt att de spelar på gräs.

Jag har verkligen kommit till åren men jag vill absolut inte ha ut HIF. Derby är något visst, kolla bara i söndags. Sen har du ju också en annan poäng, de spelar på GRÄS!
Citera
2016-09-28, 16:47
Medlem
Citat:

Henke har fått ut det han ska av sina spelare?
Jag tror att Henke är mer orörlig än andra bara för att han är Henke.

Men nu skiter jag i Bögsvenskan. Plast x 11 typ. Matcher som avgörs på skrivbordet och ett bög IFK som kommer bli bäst 4:a. Dra åt helvete med allt.

Jag hoppas MFF vinner guldet med 3 poäng och 3 + mål!
Fy fan vad kul det skulle vara. Och gärna AIK som 2:a
Citera
2016-09-28, 16:58
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag hoppas MFF vinner guldet med 3 poäng och 3 + mål!
Fy fan vad kul det skulle vara. Och gärna AIK som 2:a
Två poäng skulle vara värre. Jag räknar kallt med att de hade grejat en pinne i Göteborg. Räkna med att det blir liv i luckan om den matchen blir avgörandet och det är AIK som står som tvåa.
Citera
2016-09-28, 17:10
Medlem
Tebeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har verkligen kommit till åren men jag vill absolut inte ha ut HIF. Derby är något visst, kolla bara i söndags. Sen har du ju också en annan poäng, de spelar på GRÄS!
Sätt på dig läsglasögonen, gubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in