Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Mikrofon alla dagar. Tro inte att hon är en alien. Snälla, det är inte seriöst. Den som har gjort bilden måste nog vilja medvetet driva.
Det är helt seriöst och ett led i kampanjen där man också plockat fram bilder på Clinton för att "bevisa" att hon är döende av alla möjliga och omöjliga sjukdomar samtidigt. Man vänder sig till folk som går på sådant här. De som vill tro illa om Clinton.
2016-09-28, 21:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
En mur betyder att det inte finns andra rutter...

Det finns mycket USA kan tjäna på att stänga gränserna till Mexico, bland annat den illegala invandringen som sker i stor utsträckning till USA.

Stor del av södra USA är infekterat med MS13 medlemmar, som jag antar att de flesta känner till.

Kriminaliteten skulle minska avsevärt.
Såklart det gör, man har ju tom fortfarande över muren som alternativ.
Och under muren, över traditionella gränsövergång.
Vatten, luft och säkert någon till.
En mur kommer inte påverka smugglingen mer än högst tillfället.

Varför blandar vi in El Salvador i diskussionen?
ms13 är bara en av många gång, tar man bort samtliga ms13, så kommer bara ett nytt gäng födas eller växa i deras kostym.
Drogindustrin är för lukrativ för ens gå utrota.
Kartellerna pyntar $100000000 per månad på mutor, och av någon underlig anledning så inbillar jag mig det är på sin höjd 10% av deras inkomster.
Vad kostar en ubåt tex?

Nä, inbilla sig en mur ska påverka smugglingen i stort, den är naiv.
2016-09-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det är helt kört. Donald Trump har förlorat tyvärr. Allt förgäves... Hillary klar mer eller mindre som president.

Dessa pajaskonster. Vissa lär sig aldrig. Det där lilla mantrat har vi hört i 15 månader nu.

Trump rullar på mot seger.
2016-09-28, 21:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Att spendera 1 biljon dollar, eller 10.000 miljarder på kontroller är ju helt sjukt.
Även en kommunist som dig borde förstå det, du är ju galen.

Dem här kontrollerna handlar om att slå ut småproducenter, men mer lokalproducerat är bra och hälsosamt.

Du nämner att 3 personer "dött" av lokalproduktion och mindre matproducenter, hur många miljoner har under samma tid dött till följd av Clintons megaföretag som McDonalds, Nestle mfl.
Halva USA är sjuka tjockisar och fetma relaterade sjukdomar är nu vanligaste dödsorsaken, tillskriv dessa till Clinton så är du iallafall ärlig.

1. Gulligt men det är inte jag som skriver lär dig läsa citat

2. Med ditt argument så är Trump värre än Clinton då han tog tillbaka att vilja begränsa kontroller av matproduktion
2016-09-28, 21:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
LIVE Stream: Donald Trump Rally in Council Bluffs, IA 9/28/16

https://www.youtube.com/watch?v=LLzRqUCB6Ss
2016-09-28, 21:44
Medlem
The first presidential debate between Hillary Clinton and Donald Trump broke viewership records, topping the previous mark set in 1980.

Averaged 81.4 million viewers

Trump väljer bra tillfällen att inte leverera alltså.

Only 1 Trump
Only 1 Trump

2016-09-28, 21:46
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump måste definitivt ta upp the Clinton Foundation i nästa debatt. Och ställer moderatorerna inga frågor om invandringen som Lester Holt inte gjorde måste han själv ta sig dit.
.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-28 kl. 22:02.
2016-09-28, 22:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag och några polare (som samtliga är intelligenta och således föraktar Trump) konstaterade tidigare att vi gärna hade gått på ett Trump-event. Lynchstämningen, kändisen på scen, massa white trash att skratta åt, gratis, att bara vara där och se spektaklet gärna med några öl i kroppen. Varför inte? Det är en inställning jag tror vi delar med en rejäl andel av nyfikna uttråkade människor som går på Trumps rallies.

Sen går de hem och skiter i att rösta alternativt röstar på Clinton för de insåg att dåren på scen är rätt pinsam utöver ren underhållning.

Precis. Jag gick själv och såg på Ian och Bert på den tiden, liksom många andra, men inte röstade jag på dem
2016-09-28, 22:21
Medlem
BertFoxs avatar
Som politiker är Trump en uppblåst bubbla som, precis som alla bubblor förr eller senare spricker . Om han hunnit bli president när han imploderar blir det en katastrof, inte bara för USA, utan även för Europa.
Putin lär inte vara sen att utnyttja om USA har en okunnig och inkompetent bluff vid rodret.
2016-09-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Trump måste definitivt ta upp the Clinton Foundation i nästa debatt. Och ställer moderatorerna inga frågor om invandringen som Lester Holt inte gjorde måste han själv ta sig dit.
.

Exakt haha Trump väntar på att de ska hjälpa honom.

Tyvärr är det så när man inte förbereder sig, han kom ju dit utan att ha pluggat inte ens sin egen politik kunde han.

För helvete skriv ner några punkter på varje ämne och säg dem rakt ut.

Jag tror tyvärr inte Trump klarar av något sådant att gå på offensiven.

Så mycket skit Clinton har garderoben och han fick inte ut ett skit. Förstår hans taktik inte förolämpa en kvinna och se ut som en president men kom igen.
2016-09-28, 22:34
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Som politiker är Trump en uppblåst bubbla som, precis som alla bubblor förr eller senare spricker . Om han hunnit bli president när han imploderar blir det en katastrof, inte bara för USA, utan även för Europa.
Putin lär inte vara sen att utnyttja om USA har en okunnig och inkompetent bluff vid rodret.

Vill du undvika ett kärnvapenkrig med Ryssland så får du be på dina bara knän att Trump vinner.

Det finns nog ingen större rysshatare än Clinton. Hon kommer att ställa till med ett fyrverkeri inom 2 år som president.

Det är väldigt, VÄLDIGT dumt att bråka med ryssen med tanke på att dom sitter med 1,790 atombomber redo att avfyras.

Det är verkligen hej då med jorden om Clinton blir president....
2016-09-28, 23:11
Medlem
Internhumors avatar
Hur mycket energi har Trump egentligen? Det är som att titta på en människa med en trettonårings energi. Svårt att tro att han är 70 år. Det är ju rallies nästan varje kväll och han reser hela tiden. Kan ju inte ha funnits någon kandidat tidigare som rest i denna omfattning och kampanjat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in