Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-25, 23:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Du har i stort sett rätt men

George Bush d y
Jimmy Carter
Gerald Ford (som dock inte blev vald)

tror jag inte var narcissistiska eller hade andra tydliga överjagssvaga drag.
Hela presidentproceduren är ju till stort sett uppbuggd på att de MÅSTE exponera sig för få maximal med uppmärksamhet.
Så visst har du rätt i analysen om att vara narcissist, men det i sig behöver inte vara ett problem.
Det är väl först när att vara narcissist är viktigare än annat, som jag skulle se det som ett problem.

Sen är jag ingen fan av självbiografier i ung ålder, men svårt att komma ifrån att Obama haft ett rikt liv att berätta utav.
Själv anser jag nog att det hade nog varit bättre att ha väntat 5år efter han avslutat presidentperioden.
2016-09-25, 23:33
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Tisdag morgon klockan 3 svensk tid. 9 på kvällen i USA
Tack så mycket.
2016-09-25, 23:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Låter det logiskt (säger alltid vad han tror att folk vill höra) när faktumet att Dilbert-halvtönten "endorsade" Hillary (b-kändis och ens det) för att han annars fruktade för sin egna säkerhet??

F.ö kul när det är välgrundat att snarare Obama är narcissist, trump narcissist ger lika många hits på google som obama narcissist.

Scott Adams är en av de mest initierade bloggarna som skriver om amerikansk politik. Alla serietecknare är inte korkade, särskilt inte de som lyckts bli mångmiljonärer (i dollar) på sitt eget arbete.

Den som läser Adams blogg förstår att han egentligen länge sympatiserat med Trump, men som många andra Trumpsympatisörer inte velat flagga med det.
2016-09-25, 23:45
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Scott Adams är en av de mest initierade bloggarna som skriver om amerikansk politik. Alla serietecknare är inte korkade, särskilt inte de som lyckts bli mångmiljonärer (i dollar) på sitt eget arbete.

Den som läser Adams blogg förstår att han egentligen länge sympatiserat med Trump, men som många andra Trumpsympatisörer inte velat flagga med det.
Säger inte att han är korkad dock. Good for him att han är mångmiljonär, önskar honom så låg skatt som möjligt.
Men vad säger det om dagens debattklimat när Scott Adam, som inte är korkad, och trots mångmiljonär + "han egentligen länge sympatiserat med Trump, men som många andra Trumpsympatisörer inte velat flagga med det."
well han har flaggat med det, men han hissade en annan p.g.a fruktan för sin egna säkerthet, vad säger det om vårt samhälle idag?
2016-09-25, 23:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Säger inte att han är korkad dock. Good for him att han är mångmiljonär, önskar honom så låg skatt som möjligt. Men vad säger det om dagens debattklimat när Scott Adam, som inte är korkad, och trots mångmiljonär + "han egentligen länge sympatiserat med Trump, men som många andra Trumpsympatisörer inte velat flagga med det." well han har flaggat med det, men han hissade en annan p.g.a fruktan för sin egna säkerthet, vad säger det om vårt samhälle idag?

Vad jag menar är att detta med att han fruktade för sin egen säkerhet skrev han med glimten i ögat. Men det hindrar inte att han är seriös i sin analys av Trump och det amerikanska valet.
2016-09-25, 23:53
Medlem
heiss avatar
Citat:
Vad jag menar är att detta med att han fruktade för sin egen säkerhet skrev han med glimten i ögat. Men det hindrar inte att han är seriös i sin analys av Trump och det amerikanska valet.
Pff, en tönt i mitt öga. Man ska dock verkligen inte ta hans seriösa analys som relevant alltid, min respekt för honom desintegrera när han skrev "Trump con-man or hitler?", efter turerna om "flip-flop" i immigration. Vilket drama och märklig stämning det var häromkring i tråden ska du veta, oboy.
Läser visserligen inte mesta av hans flum, men ändå, ingen legitim röst för seriös politisk partistrategi.
Senast redigerad av heis 2016-09-26 kl. 00:00.
2016-09-25, 23:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Pff, en tönt i mitt öga. Man ska dock verkligen inte ta hans seriösa analys som relevant alltid, min respekt för honom desintegrera när han skrev "Trump con-man or hitler?" Läser visserligen inte mesta av hans flum, men ändå, ingen legitim röst för seriös politisk partistrategi.

Med den rubriken ifrågasatte han medias bild av Trump. Själv kallar Adams Trump för The Master Persuader. Alltså en person som kan prata omkull vem som helst.
2016-09-26, 00:01
Medlem
heiss avatar
Citat:
Med den rubriken ifrågasatte han medias bild av Trump. Själv kallar Adams Trump för The Master Persuader. Alltså en person som kan prata omkull vem som helst.
PRECIS! men det är också det enda befästa etiketten TRUMP-haters klistrar på honom! och inte som en komplimang dude, han borde hålla käft istället för att va en rädd fjant.
2016-09-26, 00:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag ser det som att han köper röster igenom att sälja några ord till Israel.

Det ligger förstås valtaktik bakom detta, precis som med hans hets mot Iran.

Detta sagt, så är Trump en pragmatiker som utgår från vad som faktiskt är möjligt i en förhandling. Kanske inser han att israelerna aldrig kommer att gå med på en delning av Jerusalem, och anpassar sig därefter.

Trumps hantering av Israel påminner om hans hantering av Ryssland:

Trump says he may let Russia keep Crimea

http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-russia-vladimir-putin-crimea-nato/

Donald Trump has come under fire for his praise of Russian President Vladimir Putin and his ties to the country--and he suggested Sunday that he might recognize Russia's control of Crimea.

"You know, the people of Crimea, from what I've heard, would rather be with Russia than where they were," he said on ABC's "This Week." "And you have to look at that, also.

Trump väljer att fokusera på vad som är utrikespolitiskt möjligt. Men det innebär inte att han inte kommer att pressa Israel - eller Ryssland - på andra punkter där det finns utrymme för förhandlingar.
Senast redigerad av Regulus 2016-09-26 kl. 00:07.
2016-09-26, 00:06
Medlem
heiss avatar
Citat:
Det ligger förstås valtaktik bakom detta, precis som med hans hets mot Iran.

Donald Trump has come under fire for his praise of Russian President Vladimir Putin and his ties to the country--and he suggested Sunday that he might recognize Russia's control of Crimea.

"You know, the people of Crimea, from what I've heard, would rather be with Russia than where they were," he said on ABC's "This Week." "And you have to look at that, also.

Trump väljer att fokusera på vad som är utrikespolitiskt möjligt. Men det innebär inte att han inte kommer att pressa Israel - eller Ryssland - på andra punkter där det finns utrymme för förhandlingar.
"Billig valtaktik" krockar nästa stycke om han "praisar Putin", eller? Snarare sällsynt ifrån "all talk, no action"-kandidater med smörig snack istället för att ha sin åsikt, en åsikt som kan kokas ner till common-sense.
Senast redigerad av heis 2016-09-26 kl. 00:10.
2016-09-26, 00:10
Medlem
whosyourdaddys avatar
Bara jag som ställer mig frågande till om Hillary ens kommer delta i debatten?
2016-09-26, 00:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
"Populistisk valtaktik"-aktigheten krockar nästa stycke att han "praisar Putin". Snarare sällsynt affirmative action och åsikt som kan kokas ner till common-sense.

Att Trump "hyllade Putin" är något som hans motståndare - alltså Clinton och media - påstår. Min poäng är att Trump är en pragmatiker som är beredd att förhandla med både Netanyahu och Putin, om det behövs. Och ska man förhandla med folk är det inte en smart strategi att först förolämpa dem. Det vet Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in