Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 20:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Kan du förklara hur ärlighet och Trump går ihop. Han ljuger ju så fort han tror det gynnar honom, och är stolt över det dessutom.
Att en person är tölpaktig är inte detsamma som att han är ärlig och "säger som det är", även om många av hans naiva anhängare verkar tro det.

Jag vet att Trump kan dra fulingar så som "figthing IS over 30 years". Det är klassiska Trump-lögner. Clinton däremot påverkar liv och skadar andra.

Det gör inte Trumps uttalanden, förutom mot en tjockis. Men det är en personlig konflikt.
2016-09-28, 20:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det handlar om att inte behandla utlänningar som röstmedel. Att Trump är positiv till kubaner men inte mexikanska invandrare tyder på att det finns problem i landet.

Dagens politiker är fega och vill ha öppna gränser, men de gör aldrig något åt fattigdomen som ramlar in. Vi ser exakt samma situationer i Europa där fattiga "flyktingar" kommer in och sedan händer det inget annat än att de röstar.

Förstår du inte att invandrare = röster?
Om man nu D enda tanke med Mexikaner som ska komma till USA och detta är för rösterna.
Så ska man i rimlighetens namn även nämna att R har gjort vissa förändringar som gör det svårare att rösta.
Så inte folk går tror att det är bara en sida som håller på att konstra med röstning.

När det kommer till röstning, så bör alla registrerade medborgare ha möjlighet att rösta.
Och detta med ID-kort, och ID-kort är så jävla enkelt att få folk skaffa.
Allt man behöver göra är se till att man måste visa ID för få ut pengar.
Och sen om alla ska ha ID-kort, så kommer priserna för dessa sjukna dramatiskt.
Detta förslag vet vi bägge att R inte skulle gilla, då det innebära att fler röstar och de vill inte dom.
För då går det alltid åt helvete för dom.
2016-09-28, 20:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Men vänta nu. Ditt argument mot muren är att den inte kommer stoppa alla droger och all kriminalitet! Det gör inte heller nuvarande lösning.

Menar du alltså att en mur kommer göra det enklare att passera gränsen?
Det jag säger INGEN lösning kommer stoppa drogerna.
Och ha drogerna som argument för en mur funkar inte.

Har jag ens diskuterat gränsövergångar?
Vi pratar om varas förmåga att gå ifrån Punkt A till Punkt B, denna vara(droger) kommer inte bli stoppade av en mur överhuvudtaget.

Sen en gränsövergång till USA, tar man hur många ton som helst, och ändå tror man att man tar nästan inget.
Så även vid en mur, så har man en smuggelrutter som är oförändrad.
Och dessa gränsövergångar misstänker jag får ge ifrån sig personal för lösa patrullerandet av en mur.
2016-09-28, 20:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om man nu D enda tanke med Mexikaner som ska komma till USA och detta är för rösterna.
Så ska man i rimlighetens namn även nämna att R har gjort vissa förändringar som gör det svårare att rösta.
Så inte folk går tror att det är bara en sida som håller på att konstra med röstning.

När det kommer till röstning, så bör alla registrerade medborgare ha möjlighet att rösta.
Och detta med ID-kort, och ID-kort är så jävla enkelt att få folk skaffa.
Allt man behöver göra är se till att man måste visa ID för få ut pengar.
Och sen om alla ska ha ID-kort, så kommer priserna för dessa sjukna dramatiskt.
Detta förslag vet vi bägge att R inte skulle gilla, då det innebära att fler röstar och de vill inte dom.
För då går det alltid åt helvete för dom.

Om du kollar statistik så röstar latinos och svarta mer på D än R.

Men problemet är att det D lovar svarta och latinos kommer aldrig. Förr eller senare så kommer dem vända D ryggen, vilket många redan har börjat.

R var först emot en mur, men idag så verkar nästan hela R vara enade.
2016-09-28, 20:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag vet inte. Är du nationalist måhända?
Jag är en blandning av det mesta, finns inga partier som täcker upp mina behov politiskt.
Det var dock en legitim fråga, för det ofta man ser högerorienterade folk och använda den andra sidan som ett svärord.
Och givetvis existerar det vice versa.
Detta beteende tycker jag alltid beklagligt, ofta så används det som ett ad hominem.
En del går på detta, men jag undviker att gå på den(så got det går).
2016-09-28, 20:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Trumpen backar senaste Reuters, men observera att pollsen avslutades när debatten skulle starta.
Han är ju före i LA Times samtidigt - stor spridning!

källa: http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/

Vänta till nästa vecka. Då har nog folk svalt debatten och gör sitt beslut.
2016-09-28, 20:40
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Det jag säger INGEN lösning kommer stoppa drogerna.
Och ha drogerna som argument för en mur funkar inte.

Har jag ens diskuterat gränsövergångar?
Vi pratar om varas förmåga att gå ifrån Punkt A till Punkt B, denna vara(droger) kommer inte bli stoppade av en mur överhuvudtaget.

Sen en gränsövergång till USA, tar man hur många ton som helst, och ändå tror man att man tar nästan inget.
Så även vid en mur, så har man en smuggelrutter som är oförändrad.
Och dessa gränsövergångar misstänker jag får ge ifrån sig personal för lösa patrullerandet av en mur.

Jag förstår att du vill släppa drogerna fria, men det är ju en helt annan fråga.

Om man inte vill göra det men samtidigt minska smugglingen, hur kan en mur vara dåligt? Det blir ju inte lättare att smuggla, eller?

Nuvarande lösning, om än inte hundraprocentig, gör väl skillnad? Eller blir det svårare att smuggla om all gränsbevakning uppför?
2016-09-28, 20:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Om du kollar statistik så röstar latinos och svarta mer på D än R.

Men problemet är att det D lovar svarta och latinos kommer aldrig. Förr eller senare så kommer dem vända D ryggen, vilket många redan har börjat.

R var först emot en mur, men idag så verkar nästan hela R vara enade.
Inget jag har bestridit eller ifrågasatt.

Man lovar vitt och brett i politiken, och det handlar väl om man till slut röstar på de som rövknullat en minst.
Och vem det är, det får väl tiden utvisa.

En sak man kan säga om väljare, det är att dom är korkade oftast.
Kan inte förstå hur en tex uteliggare i söder, som får diverse "free money" och sen säga dom ha bort statliga utgifter och "free money".
För sen i nästa antag säga dom tycker dom borde få dessa "free money".
Hur man än vänder och vrider sig i den, så blir det alltid ett fel.
Detta är ett väldigt begränsat exempel, det var mer en demonstration i hur korkade väljare kan vara.

Och med detta menar jag nu inte att alla väljare ska rösta på D, eller ens nära.
Det finns gott om exempel på hur folk röstar emot sig själva(vi pratar medvetet nu).
2016-09-28, 20:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag förstår att du vill släppa drogerna fria, men det är ju en helt annan fråga.

Om man inte vill göra det men samtidigt minska smugglingen, hur kan en mur vara dåligt? Det blir ju inte lättare att smuggla, eller?

Nuvarande lösning, om än inte hundraprocentig, gör väl skillnad? Eller blir det svårare att smuggla om all gränsbevakning uppför?
Du verkar ha väldigt svårt att hålla dig till ditt argument och att en mur som skulle stoppa drogerna.
En mur kommer INTE stoppa drogerna, kommer bara vara ett mindre besvär att man får göra nya rutter.

En mur för flera miljarder, och kontinuerliga kostnader på miljarder.
För stoppa invandringen som redan ligger på minus.
Och stoppa droger som bara hittar nya vägar.
Vad spelar det för roll om det blir svårare att smuggla?
Det kommer ju bara generera mer pengar till kartellerna, då de kan ta ut högre priser.
Och som jag sa innan, jag hänger mig inte till svart och vitt, så rätt meningslöst att diskutera ta bort all gränsövervakning.
Saken är solklar, en mur kommer noll inverkan på drogflödet över till USA.

Och sen vart inbillar du dig att jag vill ha alla droger fria?
Givetvis ska de vara reglerade och inte fria som idag.
2016-09-28, 20:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Inget jag har bestridit eller ifrågasatt.

Man lovar vitt och brett i politiken, och det handlar väl om man till slut röstar på de som rövknullat en minst.
Och vem det är, det får väl tiden utvisa.

En sak man kan säga om väljare, det är att dom är korkade oftast.
Kan inte förstå hur en tex uteliggare i söder, som får diverse "free money" och sen säga dom ha bort statliga utgifter och "free money".
För sen i nästa antag säga dom tycker dom borde få dessa "free money".
Hur man än vänder och vrider sig i den, så blir det alltid ett fel.
Detta är ett väldigt begränsat exempel, det var mer en demonstration i hur korkade väljare kan vara.

Och med detta menar jag nu inte att alla väljare ska rösta på D, eller ens nära.
Det finns gott om exempel på hur folk röstar emot sig själva(vi pratar medvetet nu).

Jag skulle säga att vissa väljare är korkade. Men jag gillar inte att bara slänga mig ut det korkade ordet "korkad".
Jag tror snarare att folk som har svårt att koncentrera sig, lätt att bli arg, impulsiva, drömmande människor är nog lätt att fånga upp som väljare.

Clinton står för en liberal politik och mycket av hon kommer med är teorier och visioner. Impulsiva och aggressiva personer har nog lättare att lyssna på henne än Trump.

Om man kollar exempelvis Trumps väljare och icke-Trumps väljare så kan man exempel se en stor skillnad på hur dem beter sig generellt. Trumps väljare är oftast väljare som inte ger sig på andra. Jag har aldrig sett Trump supporters som attackerar och förstår Bernie Sanders Rally, snarare tvärt om.

Om vi går tillbaka till invandringen så tror jag att R har en bild som ett "vitt överklassparti" och D har en bild som "frihetspartiet som har mångkulturella färger". För svarta väljare så är det väldigt viktigt med mångkultur än vita. Vita brukar oftast hålla sig till sin kultur och inget annat. Men svarta väljare vill leva i en sorts ap-samhälle med hipphopp som böneutrop.

För latinos så kan det vara så att dem är generellt mer impulsiva och desperata och då är det lätt att lyssna på teorier och visioner om hur framtiden kommer att bli. Man vill helst inte höra den hårda sanningen får det påminner om det man kommer ifrån.

Därför röstar latinos på D än R mer.
2016-09-28, 20:52
Medlem
Citat:
Du verkar ha väldigt svårt att hålla dig till ditt argument och att en mur som skulle stoppa drogerna.
En mur kommer INTE stoppa drogerna, kommer bara vara ett mindre besvär att man får göra nya rutter.

En mur för flera miljarder, och kontinuerliga kostnader på miljarder.
För stoppa invandringen som redan ligger på minus.
Och stoppa droger som bara hittar nya vägar.
Vad spelar det för roll om det blir svårare att smuggla?
Det kommer ju bara generera mer pengar till kartellerna, då de kan ta ut högre priser.
Och som jag sa innan, jag hänger mig inte till svart och vitt, så rätt meningslöst att diskutera ta bort all gränsövervakning.
Saken är solklar, en mur kommer noll inverkan på drogflödet över till USA.

Och sen vart inbillar du dig att jag vill ha alla droger fria?
Givetvis ska de vara reglerade och inte fria som idag.

En mur betyder att det inte finns andra rutter...

Det finns mycket USA kan tjäna på att stänga gränserna till Mexico, bland annat den illegala invandringen som sker i stor utsträckning till USA.

Stor del av södra USA är infekterat med MS13 medlemmar, som jag antar att de flesta känner till.

Kriminaliteten skulle minska avsevärt.
2016-09-28, 21:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag skulle säga att vissa väljare är korkade. Men jag gillar inte att bara slänga mig ut det korkade ordet "korkad".
Jag tror snarare att folk som har svårt att koncentrera sig, lätt att bli arg, impulsiva, drömmande människor är nog lätt att fånga upp som väljare.

Clinton står för en liberal politik och mycket av hon kommer med är teorier och visioner. Impulsiva och aggressiva personer har nog lättare att lyssna på henne än Trump.

Om man kollar exempelvis Trumps väljare och icke-Trumps väljare så kan man exempel se en stor skillnad på hur dem beter sig generellt. Trumps väljare är oftast väljare som inte ger sig på andra. Jag har aldrig sett Trump supporters som attackerar och förstår Bernie Sanders Rally, snarare tvärt om.

Om vi går tillbaka till invandringen så tror jag att R har en bild som ett "vitt överklassparti" och D har en bild som "frihetspartiet som har mångkulturella färger". För svarta väljare så är det väldigt viktigt med mångkultur än vita. Vita brukar oftast hålla sig till sin kultur och inget annat. Men svarta väljare vill leva i en sorts ap-samhälle med hipphopp som böneutrop.

För latinos så kan det vara så att dem är generellt mer impulsiva och desperata och då är det lätt att lyssna på teorier och visioner om hur framtiden kommer att bli. Man vill helst inte höra den hårda sanningen får det påminner om det man kommer ifrån.

Därför röstar latinos på D än R mer.
Jag tror inte D tänker så mycket på invandringen som R gör, inte den känslan jag får i alla fall.
Och det som stödjer den känslan är ju den katastrofalt låg andel svarta som tagit sig till senat eller hus.
Det är inte super bra i D heller, men stor skillnad.

Sen när det kommer till USA, så är hela landet ett invandrar land med massor av kulturer.
Men kan hålla med om att man ska slippa få religion påtvingat av en, så böneutrop bör skippas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in