Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 20:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Bör den idag befintliga gränskontrollen och bevakningen upphöra menar du? Den tycks ju inte vara 100-procentig och saknar därmed existensberättigande får jag förmoda, eller?
Jag är ledsen, jag hänger mig inte till svart och vitt.

Men det är vanligt att man lägger orden i munnen på sin motståndare när det går illa.
Frågan var att en mur skulle vara till för stoppa drogerna, svaret är nej en mur kommer inte stoppa droger alls.
2016-09-28, 20:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Men föder dem barn i USA så får dem rösträtt. Latinos flöder väldigt många barn. Det blir som en exponetntialfördelad kedjereaktion.
kanske om R blev mindre emot "ytlänningar", så kanske de hade fått mer röster av dessa.
2016-09-28, 20:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vi skäms väldigt lite. Så länge vi vet att vi gör rätt för oss, än fast Trump inte kommer vinna valet, så är vi nöjd.

För oss är ärlighet väldigt viktigt än korrupt spel.

För du alla andras talan?
2016-09-28, 20:19
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Vi skäms väldigt lite. Så länge vi vet att vi gör rätt för oss, än fast Trump inte kommer vinna valet, så är vi nöjd.

För oss är ärlighet väldigt viktigt än korrupt spel.

Kan du förklara hur ärlighet och Trump går ihop. Han ljuger ju så fort han tror det gynnar honom, och är stolt över det dessutom.
Att en person är tölpaktig är inte detsamma som att han är ärlig och "säger som det är", även om många av hans naiva anhängare verkar tro det.
2016-09-28, 20:21
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag tror inte att många av anti trumparna tror på sina egna argument gällande muren de vill bara helt enkelt ha mer illegal invandring till USA av etnocentriska och ibland ideologiska skäl.

De flesta som är för eller emot Trump här i tråden bryr sig antagligen inte nämnvärt om muren som sådan. Den kommer ju vara lätt att undvika som svensk och för alla nyfikna kommer den som mest bli en turistattraktion långt, långt borta. Man åker nog hellre till New York när man har tid och pengar över.

Varför Trump och muren däremot skapar så stort engagemang är att alla vet att Trumps vara eller icke vara kommer spilla över hit och förändra dagordningen indirekt. Kulturmarxisterna blir därför livrädda och nationalisterna kan för första gången på länge vädra morgonluft.
2016-09-28, 20:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
kanske om R blev mindre emot "ytlänningar", så kanske de hade fått mer röster av dessa.

Det handlar om att inte behandla utlänningar som röstmedel. Att Trump är positiv till kubaner men inte mexikanska invandrare tyder på att det finns problem i landet.

Dagens politiker är fega och vill ha öppna gränser, men de gör aldrig något åt fattigdomen som ramlar in. Vi ser exakt samma situationer i Europa där fattiga "flyktingar" kommer in och sedan händer det inget annat än att de röstar.

Förstår du inte att invandrare = röster?
2016-09-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Matprocuenter brukar försöka ta genvägar i USA vilket är bland annat det område som FDA hanterar, samma organisation som han ville karva i dess budget.

https://mic.com/articles/154312/donald-trump-wants-to-cut-the-fda-you-know-the-group-that-makes-sure-your-food-is-safe#.DJT5uaODe

Men grejen är den att det är en fråga som han har flippfloppat kring som det har varit väldigt tyst om, då han under en kort tid då detta var något han fick en sju jävla backlash för då det skulle betyda att skolor och matproducenter skulle kunna hälla sågspån och annat skit i maten som de både tillverkar och serverar för att dryga ut den, detta ledda turligt nog till att han tog bort det förslaget.

Detta var även både Trump supportrar och skeptiker/motståndare eniga om i tråden när det togs upp att det var ett förslag från Trumps håll då det är en av de områden som man absolut inte bör karva i då det är så pass viktigt att se till att mat som säljs samt serveras (samt djurens hälsa osv) är så pass viktig att hålla en hög standard på för att undvika att sjukdomar sprids i landet.

http://www.motherjones.com/environment/2016/09/trump-wants-gut-food-safety-regulations

Att spendera 1 biljon dollar, eller 10.000 miljarder på kontroller är ju helt sjukt.
Även en kommunist som dig borde förstå det, du är ju galen.

Dem här kontrollerna handlar om att slå ut småproducenter, men mer lokalproducerat är bra och hälsosamt.

Du nämner att 3 personer "dött" av lokalproduktion och mindre matproducenter, hur många miljoner har under samma tid dött till följd av Clintons megaföretag som McDonalds, Nestle mfl.
Halva USA är sjuka tjockisar och fetma relaterade sjukdomar är nu vanligaste dödsorsaken, tillskriv dessa till Clinton så är du iallafall ärlig.
2016-09-28, 20:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
De flesta som är för eller emot Trump här i tråden bryr sig antagligen inte nämnvärt om muren som sådan. Den kommer ju vara lätt att undvika som svensk och för alla nyfikna kommer den som mest bli en turistattraktion långt, långt borta. Man åker nog hellre till New York när man har tid och pengar över.

Varför Trump och muren däremot skapar så stort engagemang är att alla vet att Trumps vara eller icke vara kommer spilla över hit och förändra dagordningen indirekt. Kulturmarxisterna blir därför livrädda och nationalisterna kan för första gången på länge vädra morgonluft.
Är alla som inte är Trumpanhängare, är dessa kulturmarxister?
Jag ställer frågan, då jag får känslan av att om man inte håller på Trump, så är man ett vänstersvin.
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag är ledsen, jag hänger mig inte till svart och vitt.

Men det är vanligt att man lägger orden i munnen på sin motståndare när det går illa.
Frågan var att en mur skulle vara till för stoppa drogerna, svaret är nej en mur kommer inte stoppa droger alls.

Men vänta nu. Ditt argument mot muren är att den inte kommer stoppa alla droger och all kriminalitet! Det gör inte heller nuvarande lösning.

Menar du alltså att en mur kommer göra det enklare att passera gränsen?
Medlem
ziracorns avatar
Trumpen backar senaste Reuters, men observera att pollsen avslutades när debatten skulle starta.
Han är ju före i LA Times samtidigt - stor spridning!

källa: http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/
2016-09-28, 20:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För du alla andras talan?

I det inlägget: JA.

Vi ser hellre att t.ex. Trump lägger sig ned än att stödja Clinton om det fanns nu en situation. Vi säger att Cruz vann primärvalen. Då skulle jag inte se positivt på om Trump stöttade Cruz. Jag hade hellre sett mer positivt att han går oberoende än fast han inte vinner.

Men för Sanders så handlar det om pengar och makt. Falsk.
2016-09-28, 20:25
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det bör påpekas att Hillary och sin man bor i en mycket välbevakad instängslad villa i Chappaqua i delstaten New York.

Men bara för att det inte kanske stoppar alla så är det fel av dem att ha ett stängsel runt tomten antar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in