Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
En del av anti Trumpsupportrarna i tråden är helt enkelt dumma nyttiga idioter som gått på MSM bild men andra är snarare ohederliga, de pratar om att de inte vill ha Trump som president eftersom de inte gillar hans person och temperament men i själva verket är det invandringsfrågan som är nyckeln. De vill inte bevaka gränsen mot Mexiko eftersom de vill sänka USA som ett vitt majoritetsland och därmed den västerländska civilisationen.

Istället för att säga det rakt ut så försöker de argumentera för varför inte muren skulle fungera och att den skulle bli för dyr. Säg det till Israel.

Jag behöver överhuvudtaget inte MSM för att kunna dra egna slutsatser av att se Trumps framträdanden. jag ser en pajjas i stort, därför att där så uppenbart framträder en pajjas helt utan värdigt professionellt framträdande och initierad politisk kunskap.
2016-09-28, 19:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att slänga ut miljarder på en mur som inte behövs, varför skulle man tycka detta är okey för?
Du är väl medveten om att net invandringen är på minus nu och varit i ett par år.

Det spelar ingen roll.
Muren är till för två saker:
* Stoppa stor del av illegala
* Rädda republikanerna
2016-09-28, 19:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att det finns 11 miljoner illegala invandrare har man sagt i 10 år troligtvis är de betydligt fler.
2016-09-28, 19:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Du har ju en åsikt om Trump som president trots att han inte kommer bli president, eller?
Dock finns ju det en stor misstanke om muren är bara en ploj och inget annat.
Men visst vore det skoj se Trump som president, och sen se hur mycket han har ljugit.
Nu tillhör ju det politiken att inte genomföra alla sina vallöften, men kan bi väldigt intressant med Trump med tanke på den orddiarré han haft.
2016-09-28, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det spelar ingen roll.
* Rädda republikanerna
Varför skulle demokraterna rösta på Trump för att rädda republikanerna?Du verkar tro att alla amerikaner bryr sig om Trumps fantasimur!
2016-09-28, 19:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Man vill göra det i hopp om att minska droger och kriminalitet från Mexiko. Har du inte förstått det syftet?
För drogernas skulle har en mur inget syfte överhuvudtaget, man hittar bara nya sätt att smuggla.
Så en mur kommer inte ändra ett enda skit på detta, och tro nått annat så är man EXTREMT naiv.

Och invandringen ligger på minus, så där fyller den inte heller nått större syfte.
2016-09-28, 19:52
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Dock finns ju det en stor misstanke om muren är bara en ploj och inget annat.
Men visst vore det skoj se Trump som president, och sen se hur mycket han har ljugit.
Nu tillhör ju det politiken att inte genomföra alla sina vallöften, men kan bi väldigt intressant med Trump med tanke på den orddiarré han haft.

Visst, men jag förstår inte riktigt den uppmärksamhet du vill ge till brutna vallöften i amerikansk politik? Engagerar du dig alltid lika mycket i saker som du vet aldrig kommer bli av, eller är det något speciellt i just detta fall?
2016-09-28, 19:54
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
För drogernas skulle har en mur inget syfte överhuvudtaget, man hittar bara nya sätt att smuggla.
Så en mur kommer inte ändra ett enda skit på detta, och tro nått annat så är man EXTREMT naiv.

Och invandringen ligger på minus, så där fyller den inte heller nått större syfte.

Ja, och där råder olika meningar. Fängelser kan man fly ifrån och hus kan man bryta sig in i. Sover du inomhus endast för värmen?
2016-09-28, 19:59
Medlem
freeriderXIIs avatar
Bara för att man inte stoppar all knarkhandel eller all illegal invandring (många stannar över sina visum) så är en mur inte värdelös den måste givetvis vara en del av en större strategi. Bara det att man försvårar den illegala invandringen och knarkhandeln gör muren till en investering inte en utgift.

Det är väl bra om inte folk kan ränna fram och tillbaka över gränsen illegalt?
2016-09-28, 19:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det spelar ingen roll.
* Rädda republikanerna
Visst kommer väl en mur stoppa en del invandrare.
Men denna invandringen är ett lågt problem idag, bara för 10år sedan så hade ju en mur fyllt ett tydligt syfte.
Idag med minusinvandring, så är det svårt att motivera muren.
Inbilla sig en mur
Rädda republikaner, hur menar du där?
Kan tänka mig Mexikaner räddar MASSA av republikaner och deras trädgårdar(och demokrater också givetvis).
Och sen alla tunga och lågbetalda jobb, vem ska göra dom sen undrar jag.
Och kommer någon köpa meloner tex, om man nu blir tvingad att höja lönerna rejält.
Det kommer bli kris ett par branscher snart, oavsett om man bygger en mur eller inte tror jag(dock får tiden utvisa om jag hade rätt).
2016-09-28, 20:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Visst, men jag förstår inte riktigt den uppmärksamhet du vill ge till brutna vallöften i amerikansk politik? Engagerar du dig alltid lika mycket i saker som du vet aldrig kommer bli av, eller är det något speciellt i just detta fall?
Hela tråden är en spekulation, varför ska jag inte få spekulera för?
Det jag säger att det inte är nått unikt för den ena eller andra kandidaten, dock tror jag inte Trump kommer bygga någon mur om han blir president.
Jag hela tiden sorterat den under skitsnack och icke trovärdigt.
2016-09-28, 20:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Varför skulle demokraterna rösta på Trump för att rädda republikanerna?Du verkar tro att alla amerikaner bryr sig om Trumps fantasimur!

Jag sa inte demokraterna som parti, utan folk som har en gång röstat demokraterna.

Varför man ska rösta för en mur har många orsaker. Andra är att få in mindre kriminalitet till landet, en annan sak är att minska på den mexikanska invandringen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in