Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 19:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
Jag håller med i vad du säger, demokraterna säger nog mkt för att få just dem rösterna du nämner ovan även om det säkert tar emot ibland.
I slutändan är jag nog mest nervös över statsmöten och utbrotten som jag nästan förväntar mig om han blir president.

Om du kollar tidigare debatter med Trump från 80/90-talet så är han väldigt lugn. Jag tror att Trump spelar bara hård och aggresiv.

Media dömer nog han för snabbt. Dem pratade direkt att Clinton vann debatten, och det tycker jag också att hon gjorde helt klart. Men nu börjar det spekulationer om att Trump kanske tjänade på debatten, än fast han förlorade.

Trump berättade igår i Florida Rally(finns på youtube) att han såg denna debatt mer personlig än politisk. Vilken är en orsak varför det blev en liten debatt mellan moderatorn och Trump också.

New York Times skriv att Clinton vann debatten för att Trump var oerfaren. Men idag skriver dem att Trump har en annan debatteknik som han kanske vinner på: Praktik kallas den tekniken.

Trump pratade endast om praktik och pekade på händelser. Det gjorde inte Clinton. Clinton pratade om framtid, teori och visioner om hur det kommer att bli med hennes politik. Det finns inget som styrker på att hennes politik fungerar. Men det finns saker som styrker på att Trumps politik fungerar för hans politik har en gång i tiden tillämpas förut t.ex. stop-and-frisk och gett ett positivt resultat.

Nu börjar media fundera lite om Trump gjorde sig medveten i debatten, eller om han var....kass.
2016-09-28, 19:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Detta kallar väl Trump och hans supportrar msm?

Vara för att det är mainstreammedia betyder inte att man ska utesluta dem och ignorera dem. Jag läser Aftonbladet och Expressen, röstar SD.
2016-09-28, 19:35
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag och några polare (som samtliga är intelligenta och således föraktar Trump) konstaterade tidigare att vi gärna hade gått på ett Trump-event. Lynchstämningen, kändisen på scen, massa white trash att skratta åt, gratis, att bara vara där och se spektaklet gärna med några öl i kroppen. Varför inte? Det är en inställning jag tror vi delar med en rejäl andel av nyfikna uttråkade människor som går på Trumps rallies.

Sen går de hem och skiter i att rösta alternativt röstar på Clinton för de insåg att dåren på scen är rätt pinsam utöver ren underhållning.

Sen kör ni lite yoga för att balansera er chakra, sjunger Kumbaya och tar in ännu fler migranter.
Allt utan att förstå att ni egentligen är helt efterblivna.
2016-09-28, 19:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Vilket krig syftar du på?

........
2016-09-28, 19:39
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Vad är poängen att ha en åsikt om en mur som aldrig kommer byggas?Trump ljuger bara om den för sina väljare som den bluff han är!

Du har ju en åsikt om Trump som president trots att han inte kommer bli president, eller?
2016-09-28, 19:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är dåligt att det inträffar, men nu har Trump viktigare frågor.

Mvh
Tom

Oja, det var därför han ändrade sig, du är tamejfan mindre trovärdig än experten10 och fri tillsammans.
2016-09-28, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Du har ju en åsikt om Trump som president trots att han inte kommer bli president, eller?
Trump kommer aldrig väljas till president tror jag!Du förstod min kommentar.
2016-09-28, 19:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så spendera triljoner på krig är OK, men bygga en mur för miljarder är inte OK?

Jag tror du måste nog jobba med ditt psyke - och temperament helst.
Att slänga ut miljarder på en mur som inte behövs, varför skulle man tycka detta är okey för?
Du är väl medveten om att net invandringen är på minus nu och varit i ett par år.
2016-09-28, 19:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
En del av anti Trumpsupportrarna i tråden är helt enkelt dumma nyttiga idioter som gått på MSM:s bild men andra är snarare ohederliga, de pratar om att de inte vill ha Trump som president eftersom de inte gillar hans person och temperament men i själva verket är det invandringsfrågan som är nyckeln. De vill inte bevaka gränsen mot Mexiko eftersom de vill sänka USA som ett vitt majoritetsland och därmed den västerländska civilisationen.

Istället för att säga det rakt ut så försöker de argumentera för varför inte muren skulle fungera och att den skulle bli för dyr. Säg det till Israel deras mur har fungerat tillsammans med andra åtgärder givetvis.
2016-09-28, 19:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Mobba nu inte denna underutvecklade människa genom att presentera siffror, men ja dessutom beräknas illegala kosta staten 100 mrd Usd om året.
Invandringen står ju på minus, det lämnar fler än det kommer ifrån söder över.
Är detta siffror som vi ska gömma när det kommer till slänga ut miljarder på Trumpmuren som inte behövs(ja, i alla fall inte idag).
2016-09-28, 19:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Oja, det var därför han ändrade sig, du är tamejfan mindre trovärdig än experten10 och fri tillsammans.

Så han har ändrat sig nu? Jag trodde han ville dra ned.
2016-09-28, 19:47
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att slänga ut miljarder på en mur som inte behövs, varför skulle man tycka detta är okey för?
Du är väl medveten om att net invandringen är på minus nu och varit i ett par år.

Man vill göra det i hopp om att minska droger och kriminalitet från Mexiko. Har du inte förstått det syftet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in