Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 18:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ibland undrar jag varför vissa är anti-Trump.

1. Är dem anti-Trump för hans politik?
2. Är dem anti-Trump för dem är aggresiva, lätt uppröda, elaka, sadistiska i allmänheten?

För som jag märker så är det många som är anti-Trump och dem anklagar trump för det ena och det andra. De säger att Trump är hatisk av sig och anti-Trumparna vräker ur sig så mycket skitsnack och hat så dem sjunker lägre än Trumps nivå. Mycket lägre. Sedan rycker dem på axlarna när man kritiserar.

Jag tror det är NI som har problem, inte Trump.
2016-09-28, 18:25
Medlem
No matter where you live, you can make sure you're registered to vote at http://IWillVote.com

Hillarys twitter, räknar hon med hela världens röster nu eller?
2016-09-28, 18:25
Medlem
NYA Registrerade republikaner har gått upp i:

Florida (demokrater har gått ner )

Iowa

Nevada

Vilka lustigt nog Trump leder.

Bet365 odds:

Florida 1.83 - 1.83

North Carolina T 1.61 - H 2.20 (väldigt konstigt)

Ohio T 1.50 - H 2.37

Iowa T 1.25 - H 3.75

Ska sägas att Bet365 odds var väldigt korrekta när det kom till primärvalen vilket jag hatade eftersom de gav vinnaren utan spänning.
2016-09-28, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
klimvoro vad är din åsikt om muren?

Kul att höra åsikter om kandidaternas politik och inte bara personliga påhopp på deras temperament eller frisyr.
Vad är poängen att ha en åsikt om en mur som aldrig kommer byggas?Trump ljuger bara om den för sina väljare som den bluff han är!
2016-09-28, 18:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Full Speech: Donald Trump Meets with Polish American Congress in Chicago 9/28/16

https://www.youtube.com/watch?v=bmZB-1jvDRw
2016-09-28, 18:28
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Puertoricanerna där är en bortglömd grupp som Clinton riktat in sig på!Trump har inte pengarna att konkurera med Clinton!Trots att han är så rik!
Det är de förvisso, men det ser jämnt ut i polls trots det. Jag tror det som avgör är att de som säger sig stötta Trump känner starkare för honom och faktiskt tar sig till vallokalerna.

Trump behöver inte spendera så mycket på ads, han ser till att få riklig medial exponering gratis. Men det blir nog jämnt, kan bli omräkning tom.
2016-09-28, 18:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Vilka delstater är det Trump satsar mest på?

Florida? IOHIO? IOWA?
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
NYA Registrerade republikaner har gått upp i:

Florida (demokrater har gått ner )

Iowa

Nevada

Vilka lustigt nog Trump leder.

Bet365 odds:

Florida 1.83 - 1.83

North Carolina T 1.61 - H 2.20 (väldigt konstigt)

Ohio T 1.50 - H 2.37

Iowa T 1.25 - H 3.75

Ska sägas att Bet365 odds var väldigt korrekta när det kom till primärvalen vilket jag hatade eftersom de gav vinnaren utan spänning.
Ja NC ser lite konstigt ut. Skulle tro att det beror på att det är en relativt svart stat, och att man börjat räkna in det faktum att svartas valdeltagande kommer att sjunka betydligt i förhållande till Obamavalen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ibland undrar jag varför vissa är anti-Trump.

1. Är dem anti-Trump för hans politik?
2. Är dem anti-Trump för dem är aggresiva, lätt uppröda, elaka, sadistiska i allmänheten?

För som jag märker så är det många som är anti-Trump och dem anklagar trump för det ena och det andra. De säger att Trump är hatisk av sig och anti-Trumparna vräker ur sig så mycket skitsnack och hat så dem sjunker lägre än Trumps nivå. Mycket lägre. Sedan rycker dem på axlarna när man kritiserar.

Jag tror det är NI som har problem, inte Trump.

Det är lite av poängen, han har ingen politik. Han bara säger att invandrare skall ut, skatten skall sänkas och allt kommer att bli jättebra. Men hur detta skall gå till har han inte ens tänkt på, och kan definitivt inte redogöra för det.

Så för många är det nog anti-trump för avsaknad av politik.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det är de förvisso, men det ser jämnt ut i polls trots det. Jag tror det som avgör är att de som säger sig stötta Trump känner starkare för honom och faktiskt tar sig till vallokalerna.

Trump behöver inte spendera så mycket på ads, han ser till att få riklig medial exponering gratis. Men det blir nog jämnt, kan bli omräkning tom.
De är svårt att föra statistik över denna grupp då de i denna stund flyttar till Florida.De är en stor tillgång för Clinton och med folk på marken som inte Trump har råd att anställa så vinner hon dem rösterna!
2016-09-28, 18:36
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
De är svårt att föra statistik över denna grupp då de i denna stund flyttar till Florida.De är en stor tillgång för Clinton och med folk på marken som inte Trump har råd att anställa så vinner hon dem rösterna!
Ja jag kollade precis upp det och de är ca 1 miljon i FLA nu. Det intressanta är att de Puertoricaner som bor i Puerto Rico inte får rösta i presidentvalet men så fort de blir residentials på fastlandet får de det. Och de bör väl ligga 70-80% i demokratisk favör. Svårt att sia om deras benägenhet att rösta och hur det funkar med nationella ID-kort och andra formaliteter som behövs för att få rösta.
2016-09-28, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ja jag kollade precis upp det och de är ca 1 miljon i FLA nu. Det intressanta är att de Puertoricaner som bor i Puerto Rico inte får rösta i presidentvalet men så fort de blir residentials på fastlandet får de det. Och de bör väl ligga 70-80% i demokratisk favör. Svårt att sia om deras benägenhet att rösta och hur det funkar med nationella ID-kort och andra formaliteter som behövs för att få rösta.
Som sagt en gömd tillgång demokraterna snappat upp!
De lockas knappast av Trumps politik!Clinton kommer ta hem Florida.Trump måste vinna ALLT om det ska gå vägen!Vilket han kan glömma!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in