Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
De klassiska swingstatesen är inte riktigt desamma i detta val dock. Som det ser ut nu är.det Colorado som kan fälla avgörandet. Samtidigt har Hillary häng i en knallröd stat som Georgia medan Trump har häng i en djupblå stat som NJ.
Trump kommer torska både Pennsylvania och Florida.Det läggs stora summor på att få folk att rösta där av Clinton!Trumps siffror bland minoriteter är också struntprat.Osäkra väljare kommer luta mer Clinton efter återstående debatter.Kolla Trumps fb-sidor så ser du hur desperat han behöver minoritetsrösterna.I stort sett bara fakeade konton från Kenya,Nigeria och Ryssland!
2016-09-28, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Trump ska alltså vara absolutist. Kan någon bekräfta eller dementera?
Trumps sniffande under debatten motsäger det!
2016-09-28, 18:10
Medlem
freeriderXIIs avatar
Moderatorn i den första debatten var ju uppenbart partisk för Hillary. Han ställde inga frågor om Clinton foundation eller invandringspolitiken och den möjliga muren. Två frågor som givit Trump momentum.

Istället ställde han frågor om den för valet helt ointressanta birtherismen.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-28 kl. 18:19.
2016-09-28, 18:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro

Det var inte sniffande. Det hör man helt klart. Antingen är du döv eller trollar.
2016-09-28, 18:12
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
UPI/CVoter: Hillary Clinton regains slight lead in first post-debate poll

Clinton 47.86%

Trump 47.69%

The most recent data reflect a 0.41 percentage point shift up for Clinton, while Trump stayed the same compared to data collected a day earlier.

Kan vara så att en stor del av Amerikanerna har gjort sitt val senaste veckan. I så fall stor tur för Trump.

Det är bara en dag av sju som är efter debatten i dessa siffror, det säger egentligen inget om hur debatten påverkat.
2016-09-28, 18:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det var det ryktet jag ville ta död på.

Allvarligt talat så läste jag någonstans att han inte ens har tagit sig en whiskey i hela sitt liv.
2016-09-28, 18:14
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Trump kommer torska både Pennsylvania och Florida.Det läggs stora summor på att få folk att rösta där av Clinton!Trumps siffror bland minoriteter är också struntprat.Osäkra väljare kommer luta mer Clinton efter återstående debatter.Kolla Trumps fb-sidor så ser du hur desperat han behöver minoritetsrösterna.I stort sett bara fakeade konton från Kenya,Nigeria och Ryssland!
PA förlorar han ja, men jag tror att han tar hem FLA. Minoriteten där.är inte som andra latinos. Mexarna är demoktater men exilkubanerna är höger. Clinton har också problem med att skapa samma entusiasm som Obama gjorde. Många är.desillusiomerade efter hans styre som inte levde upp till de högt ställda förväntningarna. Jag tror att främst svarta kommer att röstskolka i mycket högre utsträckning än tidigare.

Tar han FLA och alla de stater han leder i nu så räcker det att tippa över Colorado för vinst. Där ligger han någon procent bakom bara.
2016-09-28, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
PA förlorar han ja, men jag tror att han tar hem FLA. Minoriteten där.är inte som andra latinos. Exilkubanerna är höger. Clinton har också problem med att skapa samma entusiasm som Obama gjorde. Många är.desillusiomerade efter hans styre som inte levde upp till de högt ställda förväntningarna. Jag tror att främst svarta kommer att röstskolka i mycket högre utsträckning än tidigare.

Tar han FLA och alla de stater han leder i nu så räcker det att tippa över Colorado för vinst. Där ligger han någon procent bakom bara.
Puertoricanerna där är en bortglömd grupp som Clinton riktat in sig på!Trump har inte pengarna att konkurera med Clinton!Trots att han är så rik!
2016-09-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är bara en dag av sju som är efter debatten i dessa siffror, det säger egentligen inget om hur debatten påverkat.

De frågar 200 nya personer varje dag under 5 dagar.

Borde vara 190 st Clinton 10 trump efter den debatten men så verkar inte folk svarat.

Tror att Clinton dra lite extra minoriteter och unga efter debatten så själva föreställningens uppgift vara att göra.
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej och jag tror inte debatten är speciellt avgörande heller. Landet är delat mitt itu, jag tror att grupperna är rätt cementerade. Det som avgör är vilken soda som kan valla ut störst andel av sin valboskap. Trumps supportrar är i stora delar folk som röstskolkat tidigare. Samtidigt är Clintons minoritetsgrupper inte överdrivet entusiastiska och kan dra benen efter sig på valdagen.
Medlem
freeriderXIIs avatar
klimvoro vad är din åsikt om muren?

Kul att höra åsikter om kandidaternas politik och inte bara personliga påhopp på deras temperament eller frisyr.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-28 kl. 18:21.
2016-09-28, 18:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskeppet
En intervju gjord av Neil Cavuto på Foxnews där Marc Cuban, ägare av Dallas Mavericks, frågas ut efter debatten i måndags mellan Donald Trump och Hillary Clinton, där han var närvarande. Marc Cuban säger att han har varit en Trump supporter, och att han och Trump brukade tala med varandra på telefon under primärvalet, men att han efter det att Trump officiellt blev den republikanska nominerade valde att istället börja stötta Clinton. https://www.youtube.com/watch?v=TRpMows29q8

För att Marc Cuban bryr sig bara om färg och inte politik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in