Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-25, 16:50
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
George W. Bush körde totalt över det direktivet i något som nästan kan få ses som kriminellt, med argumentet att man inte kunde vänta en dag till då Irak hade WMD beredda att avfyras, allt var såklart en lögn men det visste inte kongressen.
Varför nämner du inte labour Tony Blair, som ska till domstol om detta till skillnad från G.W.Bush??
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/utredning-tony-blair-overdrev-medvetet-hotet-fran-irak

Hon har inga principer heller visar du tydligt för oss, tack tack för Libyen med Gadaffi var väldigt enkelt för henne att attackera.
Hon rösta för Irak-kriget och hon tsm med nollan Obama drog sig stolt ut, högt så att alla vet, som skapade ISIS. Rekt, helt värdelös som politiker.
Senast redigerad av heis 2016-09-25 kl. 17:07.
2016-09-25, 17:06
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll CBS/YouGov:

CO

Hillary Clinton 40%

Donald Trump 39%

17% av dom vita evangelisterna i CO är undecided.

MO

Donald Trump 46%

Hillary Clinton 37%

VA

Hillary Clinton 45%

Donald Trump 37%

Häxan var +12 senaste mätningen.

https://today.yougov.com/news/2016/09/25/race-tightens-va-trump-down-1-co-9-mo/
2016-09-25, 17:07
Medlem
Cannabisministerns avatar
Trumpanhängare får sig en släng av sleven i dagens Aftonblad. Har Katrine Marçal rätt?

Citat:
Donald Trump låter mer eller mindre exakt som de män vilka de senaste åren har fyllt min mejlkorg. Hot, hat och åsikter om mitt utseende. Hårt sexualiserad retorik där sexualitetens själva funktion är att upprätthålla manlig dominans över kvinnor. En världsbild där kvinnor som inte vet sin plats kallas för horor. De ska påminnas om sina feta arslen, platta bröst och menstruerande underliv. Det blir ett sätt att tala om för dem att de inte har någon plats i offentligheten.

I åratal har jag fått höra att man inte ska bry sig om dessa män. Strunta i dem! Läs inte mejlen! Lägg ingen kraft på dem! De är inte representativa för någonting som är signifikant rent politiskt. Nu är en av dessa män nära att bli president i USA.

Donald Trump tar in på Hillary Clinton, inte bara nationellt utan även i viktiga enskilda delstater. Flashbacktrollens okrönte kung kan om sex veckor väljas till världens mäktigaste man.

Vi stängde kommentarsfälten, de tog över världen.

Grupper av vita manliga väljare uppfattar honom som en av de sista försvararna av deras nedärvda privilegium. Det de håller på att förlora i en ny värld av mångkultur, feminism och snabb kulturell förändring. ”Kvinnor? Du måste behandla dem som skit”. För vad kan annars hända med världen?

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/katrinemarcal/article23589105.ab
2016-09-25, 17:14
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Trumpanhängare får sig en släng av sleven i dagens Aftonblad. Har Katrine Marçal rätt?

Nej, hennes ledare är bara trams. Det oerhört mycket propaganda mot Trump i Aftonbladet och DN.
2016-09-25, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll CBS/YouGov:

CO

Hillary Clinton 40%

Donald Trump 39%

MO

Donald Trump 46%

Hillary Clinton 37%

VA

Hillary Clinton 45%

Donald Trump 37%

yougov såklart total riggat. clinton donors och gamla managers till clinton foundation.

nästan alla polls är totalt tokriggade i favör för clinton, mafian är i kontroll.
2016-09-25, 17:20
Medlem
heiss avatar
Citat:

"Flashbacktrollen" är det jag personligen hon menar då? Har varit ganska ensamt här från starten.

Kan du svara på VAD vi håller på att förlora som inte redan har förlorats?? Vad vore skillnaden vi har nu gentemot KVINNAN, alltså andrahands-könet hon Clinton besitter (som Trump-trollen aaaaltid brukar nämna och kritisera, eller???) könet som är svagt och förtryckt och inte verkar vara värd någoting alltså, som de själva vill tycka.

"håller på att förlora i en ny värld av mångkultur, feminism och snabb kulturell förändring. ”Kvinnor? Du måste behandla dem som skit”. För vad kan annars hända med världen?"
Kan vara så att det handlar om demokrati???? helloo??
Senast redigerad av heis 2016-09-25 kl. 17:54.
2016-09-25, 17:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Det är tecken på att vänstermedia läser det vi skriver. Lustigt att dem bryr sig om oss om vi nu förespråkar en sådan oviktig politik.

Jag håller delvis med kärringen Katrine. Jag håller inte med att Trump är sexist, rasist, fascist, nazist, främlingsfientlig, odemokratisk, xenofobisk, islamofob, homofob..../......./...med mera. Detta är ett tecken på att vänstern är hotad när Trump tuffar fram med sitt Trump Train.

Trump är en symbol för 100% yttrandefrihet och sånt skrämmer vänstern. Det finns inget värre(enligt vänstern) att stå och titta på någon som vräker ur sig exakt vad den tycker och tänker, utan att ha rätt att göra motstånd. Det finns inget värre(enligt vänstern) att vissa får uttrycka sig exakt vad som helst utan att få ett straff eller motstånd från vänstern.

Trump betyder att vänstern förlorar mark. Det enda vänstern kämpar för är kuk i röven, slöja, känsliga män och våldtäktsmän. Med Trump som president så kommer detta öppna en port för övriga populistiska partier så som SD att få mer luft i lungorna.
2016-09-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll CBS/YouGov:

CO

Hillary Clinton 40%

Donald Trump 39%

MO

Donald Trump 46%

Hillary Clinton 37%

VA

Hillary Clinton 45%

Donald Trump 37%

Iowa
Florida
Ohio
Colorado
Maine 1

269-269 fy fan vad jag vill att det ska bli lika så att jag får se en gråtande Paul Ryan ge Trump president posten.
2016-09-25, 17:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
"Flashbacktrollen" är det jag personligen hon menar då? Har varit ganska ensamt här från starten.

Kan du svara på VAD vi håller på att förlora som inte redan har förlorats?? Vad vore skillnaden vi har nu gentemot KVINNAN, alltså andrahands-könet hon Clinton besitter, könet som är svagt och förtryckt och inte verkar vara värd någoting alltså, som de själva vill tycka.
Kan vara så att det handlar om demokrati???? helloo??
"håller på att förlora i en ny värld av mångkultur, feminism och snabb kulturell förändring. ”Kvinnor? Du måste behandla dem som skit”. För vad kan annars hända med världen?"

Trump står får klassisk arbetarklassidentitet och folkidentitet. Aftonbladet står för kulturmarxistisk splittring av folket och arbetarna.
2016-09-25, 17:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Iowa
Florida
Ohio
Colorado
Maine 1

269-269 fy fan vad jag vill att det ska bli lika så att jag får se en gråtande Paul Ryan ge Trump president posten.

Har han tagit hem alla dessa stater så nu ligger Trump = Clinton, men Trump hela tiden sakta ökar?
2016-09-25, 17:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
För att de röstar D och har gjort så hela tiden???

Men såhär har diskussionen varit hela tiden, man gör ett fördomsfullt generaliserat uttalande om högern/R, sen tar man tillbaka det som du gör och generaliserar igen att många säkert finns där och det råder inget tvivel, utan fakta eller evidens att visa.
Samma sak säger man om judar på 30-talet, bögar och negrer på -60 talet, sen kom kulturrevolutionen på -70 talet och lever vidare i lika radikal form mot högern, man har inte tagit ett steg framåt om man ersätter en fördom med en annan.

Hillary har få framträdanden av flera anledningar som inte är till hennes fördel från början, hon har det i viss mån som strategi har det sagts innan, oftast säger man dock inte varför. rest in peace, hillary.
Så måste det vara, dumma mig

R har en större tradition att vara rasister än D, den saken råder det inte mycket tvekan om.
Du försöker tro jag ensamt pekar ut R och att alla skulle vara rasister, mer fel än så kan det inte bli.
Och generaliserande har jag redan avsagt mig ifrån, så det kortet var verkningslöst.

Självfallet är det iten en fördel nu, det var ju knappast det jag sa.
utan när hon kommer tillbaka i full kraft, så kommer detta ge hennes ett ordentligt uppsving emot Trump(det är vad jag tro i alla fall, men sätter inte denna i sten om du tror detta, utan låter tiden utvisa om jag hade rätt i analysen eller inte).

Ditt svammel om judar, bögar och negrer hoppar jag.
På sättet det var skrivit, så börjar faktiskt fundera på hur det står till med dig och rasism.
2016-09-25, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så måste det vara, dumma mig

R har en större tradition att vara rasister än D, den saken råder det inte mycket tvekan om.
Du försöker tro jag ensamt pekar ut R och att alla skulle vara rasister, mer fel än så kan det inte bli.
Och generaliserande har jag redan avsagt mig ifrån, så det kortet var verkningslöst.

Självfallet är det iten en fördel nu, det var ju knappast det jag sa.
utan när hon kommer tillbaka i full kraft, så kommer detta ge hennes ett ordentligt uppsving emot Trump(det är vad jag tro i alla fall, men sätter inte denna i sten om du tror detta, utan låter tiden utvisa om jag hade rätt i analysen eller inte).

Ditt svammel om judar, bögar och negrer hoppar jag.
På sättet det var skrivit, så börjar faktiskt fundera på hur det står till med dig och rasism.

ekonomin kollapsar, WWIII bryter ut i syrien...staten lyssnar in och spionerar på dig.

Men nej, rasism. Alla är rasister, det är det viktigaste. Trump är Hitler osv, Hillary är ett tecken från gud. Mellanöstern står i lågor efter att hon och Obama fortsatte Bush "war on terror"...

Men det är ju okej när demokraterna invaderar länder. Då är det knäpptyst.

Hillary "I will attack Iran" https://youtu.be/1W8czmMttA8?t=1m17s

Rättfärdigt såklart, eftersom att hon är kvinna och gud i demokraternas ögon

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in