Citat:
Ursprungligen postat av
Harrison.J.Bounel
Jag håller med om att han var tagen av stundens allvar första debatten. Han pratar ganska brett och säger mycket implicit vilket MSM som har asberger har väldigt svårt att förstå. Men just denna debatt så snurrade han till det ibland, men det han är i princip ensam om att peka på är att:
USAs skuld är 19,500,000,000,000+ dollar
och ett handelsunderskott på ca 40,000,000,000 dollar
45,000,000 av alla amerikaner får foodstamps (1/7)
mm.
Hillary är i princip nöjd med denna utvecklingen, för henne så är det business as usual plus ett par till krig mot Iran, Syrien och kanske till och med lite mot Ryssland som gäller. Det trump försöker säga ät att om man slutar globalisera sönder USA, har rättvisa handelsavtal med länder som nu fuskar/är oetiska i sin produktion för att producera billigt, så kan man börja utnyttja USAs potential igen vilket de verkligen behöver.
Hillary borde sitta i fängelse, har inte sett någon som hon sen Nixon och det är en skam oavsett politisk färg att hon har kommit så här långt hon är definitionen av allt som är fel med politiken idag.
Nej jag tror inte han är kapabel vara tagen av stunders allvar, jag tror helt sonika han tänkte detta är som ett vanligt möte, jag kommer få skratt och hejjarrop som kommer bära mig, så jag kan komma som jag är oförberedd. När han sen inte får det, inte kan kontrollera vilka frågor han får, inte kan gå lös hur han vill, så får mannen problem, eftersom han är bara detta "Showbiz". Innanför detta skal av mobbare så har han inte ett skit att komma med.
Och Hillary är medveten om detta, och hon kommer med lönsingarna till det, det gör inte Trump och co deras lösning är skattelättnader för de mest rika ( dvs han själv), hur exakt menar du detta ska lösa problemet med foodstamps för en stor del amerikanare. Har skattelättnader för de rika någonsin löst detta problem i USA tycker du?
och varför ska Hillary sitta i fängelse? Hon är inte dömd för något som helst brottsligt, inte ens anmäld mig veterligen.
Trump däremot är det. Borde inte han sitta i fängelse för skattesmitning, diskriminering av svarta, mexikaner och kvinnor?
Trump i vita huset och du skulle få en smärre katastrof. Hillary där och USA har åtminstone en chans att långsamt gnata sig upp via samma politik som Obama nu kör och som dragit USA ur den värsta ekonomiska kris de haft sen 30-talet. Satsa på lägre medelklass, satsa på arbeten så folk kan börja konsumera igen, satsa på småföretagandet. Satsa på bredden i samhället inte på några ynka toppar, som enbart kommer använda pengarna till nya guldkranar på sina privata jets eller plastikoperation nr 3000 på frugan.
Helt rätt väg för USA.