Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 15:14
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump sniffade inte. Har ni någon gång hört någon sniffa så där?

Sniffa låter: sssNiiiffff ssnnnif snif

Andas igenom näsan låter: Snnniiiifff

Bedöm själva:

https://www.youtube.com/watch?v=5BJjUv_TD2E

Jag tror han har värmt upp med ett par fina linor high grade shit innan debatten, vilket skulle förklara ett och annat. Han raljerande obegripliga svar låter ungefär som en riktigt kolad person.
2016-09-28, 15:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Bedöm själva:

https://www.youtube.com/watch?v=5BJjUv_TD2E

Jag tror han har värmt upp med ett par fina linor high grade shit innan debatten, vilket skulle förklara ett och annat.

Ni är helt klart oseriösa. Han sniffar inte, han andas in. Det till 100% märks.

Denna är till er:

Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-09-28 kl. 15:23.
2016-09-28, 15:18
Medlem
kristofferGs avatar
hare kommit några pollar sen debatten?
2016-09-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
hare kommit några pollar sen debatten?

Morning consult är fört ute:

Före debatten:

Clinton 44

Trump 42

Efter debatten

Clinton 45

Trump 41

Inte så stor skillnad.
2016-09-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Morning consult är fört ute:

Före debatten:

Clinton 44

Trump 42

Efter debatten

Clinton 45

Trump 41

Inte så stor skillnad.

Jag kollade siffrorna bakom här, och den nya OUen hade de >2% fler demokrater i sitt sample än den förra- Det är alltså ingen egentlig förändring.

Sample gamla:
Dem (no lean) 36%
Ind (no lean) 32%
Rep (no lean) 32%

Sample nya:
Dem (no lean) 38%
Ind (no lean) 29%
Rep (no lean) 32%
2016-09-28, 15:33
Medlem
Har detta diskuetterats förut? Trump (Republikanerna) leder stort i förtidsröstningen i Florida (jag antar enda statet som börjat med det redan/har siffrorna publicerade)- det brukar snarare vara så att demokraterna 'vinner' där, medans republikanerna föredrar att rösta på valdagen. Kan vara en rejäl entusiasm-signal.

2012 vann demokraterna Floridas förtidsröstning 43%-40%

Nu leder republikanerna förtidsröstningen 43.6%-37.3%

CNNs OU i Florida visade +1% D, medans PPPs visade +8% (båda hade Trump i ledning). Om dessa förtidsröstningssiffror håller sig på valdagen kommer det bli en rejäl jordskredsseger över hela landet.
Senast redigerad av kricke123 2016-09-28 kl. 15:38.
2016-09-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Jag kollade siffrorna bakom här, och den nya OUen hade de >2% fler demokrater i sitt sample än den förra- Det är alltså ingen egentlig förändring.

Sample gamla:
Dem (no lean) 36%
Ind (no lean) 32%
Rep (no lean) 32%

Sample nya:
Dem (no lean) 38%
Ind (no lean) 29%
Rep (no lean) 32%

Exakt de har haft Clinton i ledning 5 veckor i rad.

Vi får vänta lite snart kommer CNN med 20% swing för Clinton.
2016-09-28, 15:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
.
2016-09-28, 15:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Har detta diskuetterats förut? Trump (Republikanerna) leder stort i förtidsröstningen i Florida (jag antar enda statet som börjat med det redan/har siffrorna publicerade)- det brukar snarare vara så att demokraterna 'vinner' där, medans republikanerna föredrar att rösta på valdagen. Kan vara en rejäl entusiasm-signal.

2012 vann demokraterna Floridas förtidsröstning 43%-40%

Nu leder republikanerna förtidsröstningen 43.6%-37.3%

CNNs OU i Florida visade +1% D, medans PPPs visade +8% (båda hade Trump i ledning). Om dessa förtidsröstningssiffror håller sig på valdagen kommer det bli en rejäl jordskredsseger över hela landet.

Det där kan inte stämma. De offentliggör resultatet på valdagen och jag kollade upp när förtidsröstningen börjar i Florida. Om en månad och en dag så kan de börja rösta.

https://www.usvotefoundation.org/vote/state-elections/state-election-dates-deadlines.htm

Om du kollar under "2016 General Election" och sen "Voted Early" ser du att inget är räknat.
Senast redigerad av TKD_1337 2016-09-28 kl. 16:04.
2016-09-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Jag håller med om att han var tagen av stundens allvar första debatten. Han pratar ganska brett och säger mycket implicit vilket MSM som har asberger har väldigt svårt att förstå. Men just denna debatt så snurrade han till det ibland, men det han är i princip ensam om att peka på är att:
USAs skuld är 19,500,000,000,000+ dollar
och ett handelsunderskott på ca 40,000,000,000 dollar
45,000,000 av alla amerikaner får foodstamps (1/7)
mm.

Hillary är i princip nöjd med denna utvecklingen, för henne så är det business as usual plus ett par till krig mot Iran, Syrien och kanske till och med lite mot Ryssland som gäller. Det trump försöker säga ät att om man slutar globalisera sönder USA, har rättvisa handelsavtal med länder som nu fuskar/är oetiska i sin produktion för att producera billigt, så kan man börja utnyttja USAs potential igen vilket de verkligen behöver.

Hillary borde sitta i fängelse, har inte sett någon som hon sen Nixon och det är en skam oavsett politisk färg att hon har kommit så här långt hon är definitionen av allt som är fel med politiken idag.

Nej jag tror inte han är kapabel vara tagen av stunders allvar, jag tror helt sonika han tänkte detta är som ett vanligt möte, jag kommer få skratt och hejjarrop som kommer bära mig, så jag kan komma som jag är oförberedd. När han sen inte får det, inte kan kontrollera vilka frågor han får, inte kan gå lös hur han vill, så får mannen problem, eftersom han är bara detta "Showbiz". Innanför detta skal av mobbare så har han inte ett skit att komma med.

Och Hillary är medveten om detta, och hon kommer med lönsingarna till det, det gör inte Trump och co deras lösning är skattelättnader för de mest rika ( dvs han själv), hur exakt menar du detta ska lösa problemet med foodstamps för en stor del amerikanare. Har skattelättnader för de rika någonsin löst detta problem i USA tycker du?

och varför ska Hillary sitta i fängelse? Hon är inte dömd för något som helst brottsligt, inte ens anmäld mig veterligen.
Trump däremot är det. Borde inte han sitta i fängelse för skattesmitning, diskriminering av svarta, mexikaner och kvinnor?

Trump i vita huset och du skulle få en smärre katastrof. Hillary där och USA har åtminstone en chans att långsamt gnata sig upp via samma politik som Obama nu kör och som dragit USA ur den värsta ekonomiska kris de haft sen 30-talet. Satsa på lägre medelklass, satsa på arbeten så folk kan börja konsumera igen, satsa på småföretagandet. Satsa på bredden i samhället inte på några ynka toppar, som enbart kommer använda pengarna till nya guldkranar på sina privata jets eller plastikoperation nr 3000 på frugan.

Helt rätt väg för USA.
2016-09-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej jag tror inte han är kapabel vara tagen av stunders allvar, jag tror helt sonika han tänkte detta är som ett vanligt möte, jag kommer få skratt och hejjarrop som kommer bära mig, så jag kan komma som jag är oförberedd. När han sen inte får det, inte kan kontrollera vilka frågor han får, inte kan gå lös hur han vill, så får mannen problem, eftersom han är bara detta "Showbiz". Innanför detta skal av mobbare så har han inte ett skit att komma med.

Och Hillary är medveten om detta, och hon kommer med lönsingarna till det, det gör inte Trump och co deras lösning är skattelättnader för de mest rika ( dvs han själv), hur exakt menar du detta ska lösa problemet med foodstamps för en stor del amerikanare. Har skattelättnader för de rika någonsin löst detta problem i USA tycker du?

och varför ska Hillary sitta i fängelse? Hon är inte dömd för något som helst brottsligt, inte ens anmäld mig veterligen.
Trump däremot är det. Borde inte han sitta i fängelse för skattesmitning, diskriminering av svarta, mexikaner och kvinnor?

Trump i vita huset och du skulle få en smärre katastrof. Hillary där och USA har åtminstone en chans att långsamt gnata sig upp via samma politik som Obama nu kör och som dragit USA ur den värsta ekonomiska kris de haft sen 30-talet. Satsa på lägre medelklass, satsa på arbeten så folk kan börja konsumera igen, satsa på småföretagandet. Satsa på bredden i samhället inte på några ynka toppar, som enbart kommer använda pengarna till nya guldkranar på sina privata jets eller plastikoperation nr 3000 på frugan.

Helt rätt väg för USA.

Fast hur kommer hon med lösningar när hon är en del bakom;

USAs skuld är 19,500,000,000,000+ dollar
och ett handelsunderskott på ca 40,000,000,000 dollar
45,000,000 av alla amerikaner får foodstamps (1/7) mm.

Nu är inte Trump bra på debatter så han kan inte bryta ner henne, men en vanlig politiker hade ju krossat henne.
2016-09-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det där kan inte stämma. De offentligör resultatet på valdagen och jag kollade upp när förtidsröstningen börjar i Florida. Om en månad och en dag så kan de börja rösta.

https://www.usvotefoundation.org/vote/state-elections/state-election-dates-deadlines.htm

Om du kollar under "2016 General Election" och sen "Voted Early" ser du att inget är räknat.

Detta är de som har begärt en 'ballot' att förtidsrösta, det säger ingen om vem de har/ska rösta på- men vi vet vilket parti de är registrerade för (detsamma gäller 2012 resultaten, länken gäller parti-registrering, inte vem de röstade på).

Röstar 6% fler republikaner vinner Trump STORT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in