2016-09-28, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nån källa på det du svamlar om?
Läs detta och kom med nåt bättre
http://www.politifact.com/truth-o-meter/article/2016/sep/20/hillary-clinton-and-birther-movement-still-no-ther/

Bl.a. Bl.a.

Saken är klarlagd. Företrädare för clintons kampanj har erkänt att de drev frågan under 2008. Vi som är lite äldre kommer väl ihåg det.

http://www.washingtonexaminer.com/does-clinton-have-a-blumenthal-birther-problem/article/2602090

http://www.newsbusters.org/blogs/nb/tom-blumer/2016/09/25/facts-history-dont-matter-ap-refuses-acknowledge-hillary-started
Senast redigerad av BueDigre 2016-09-28 kl. 09:53.
2016-09-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Bl.a. Bl.a.

Saken är klarlagd. Företrädare för clintons kampanj har erkänt att de drev frågan under 2008. Vi som är lite äldre kommer väl ihåg det.

http://www.washingtonexaminer.com/does-clinton-have-a-blumenthal-birther-problem/article/2602090
Bland annat vad?
Klarlagd? För vem? För folk som tror på allt som flyger ur Trumps mun och ser det som fakta?
Även Blumenthalgrejen tas upp i faktakollen jag länkade till.
Ni som är lite äldre? Om du är äldre än jag vet jag ej, men oavsett ålder blir inte en lögn en sanning. Hur envis lögnen än är.
Nä, som med mycket annat försöker clownen skylla ifrån sig.
2016-09-28, 10:06
Medlem
Citat:
Bland annat vad?
Klarlagd? För vem? För folk som tror på allt som flyger ur Trumps mun och ser det som fakta?
Även Blumenthalgrejen tas upp i faktakollen jag länkade till.
Ni som är lite äldre? Om du är äldre än jag vet jag ej, men oavsett ålder blir inte en lögn en sanning. Hur envis lögnen än är.
Nä, som med mycket annat försöker clownen skylla ifrån sig.

Läs båda länkarna jag postade. Den senare genom en Edit. När du läst dem avvaktar jag ditt svar. Anser du verkligen att blumenthal är trovärdig som vittne om sin egen roll?
2016-09-28, 10:10
Medlem
Citat:
Problemet för Clinton är dock just att man minns birther frågan. Tveksamma kan komma att kontrollers saken och då märker de genast att Trump hade rätt i sitt försvar ty clintons kampanj lyfte verkligen den frågan.

Kanske, men Trump drev frågan betydligt längre än nödvändigt. Eller minns du inte?

Liksom han drev försvaret i debatten. Han är inte kapabel att säga "jag hade fel". Han är inte kapabel att ignorera kritik mot honom.
2016-09-28, 10:47
Medlem
Citat:
Läs båda länkarna jag postade. Den senare genom en Edit. När du läst dem avvaktar jag ditt svar. Anser du verkligen att blumenthal är trovärdig som vittne om sin egen roll?
Det jag anser är att det inte finns något bevis för det.
Clinton har åtminstone inte startat birtherrörelsen. Donald Trump gjorde en enormt stor grej av det och startade rörelsen. Innan han pratade om det var det inte någon som tänkte i de banorna alls.
Att han sen skiter i att betala de miljonerna till välgörenhet han skulle betala om han hade fel är ju ännu en grej i den milslånga listan clownen ljuger om.
Hillary Clinton är tyvärr inte tillräckligt bra på att spela känslospelet. Hon är den mest, den enda, politiskt erfarne men hamnar efter för att folk inte har lika höga förväntningar på hennes motståndare.
2016-09-28, 10:56
Medlem
Citat:
Det jag anser är att det inte finns något bevis för det.
Clinton har åtminstone inte startat birtherrörelsen. Donald Trump gjorde en enormt stor grej av det och startade rörelsen. Innan han pratade om det var det inte någon som tänkte i de banorna alls.
Att han sen skiter i att betala de miljonerna till välgörenhet han skulle betala om han hade fel är ju ännu en grej i den milslånga listan clownen ljuger om.
Hillary Clinton är tyvärr inte tillräckligt bra på att spela känslospelet. Hon är den mest, den enda, politiskt erfarne men hamnar efter för att folk inte har lika höga förväntningar på hennes motståndare.

Gott vi är överens.

Hillary startade inte rörelsen men jag tror hon försökte utnyttja, eller i vart fall var beredd att utnyttja, frågan 2008. Trump å sin sida red på den vågen länge.

Det som retar mig är dock att Hillary spelar skenhelig. Det påminner om hur hon först sa uttryckligt nej till homoäktenskap för att sedan i en talkshow låtsas som att hon sedan länge varit företrädare för hbtqfrågor.

Det saknar egentligen betydelse att debattera dessa frågor på ett svensk forum där få av oss har rösträtt i det stundande valet. Betydligt intressantare hade varit om parterna här faktiskt samtalade och försökte öppenhjärtigt utröna vad som faktiskt hänt.

Att även Trump har ändrat sig och ljugit är en annan fråga.
2016-09-28, 11:14
Medlem
Citat:
Gott vi är överens.

Hillary startade inte rörelsen men jag tror hon försökte utnyttja, eller i vart fall var beredd att utnyttja, frågan 2008. Trump å sin sida red på den vågen länge.

Det som retar mig är dock att Hillary spelar skenhelig. Det påminner om hur hon först sa uttryckligt nej till homoäktenskap för att sedan i en talkshow låtsas som att hon sedan länge varit företrädare för hbtqfrågor.

Det saknar egentligen betydelse att debattera dessa frågor på ett svensk forum där få av oss har rösträtt i det stundande valet. Betydligt intressantare hade varit om parterna här faktiskt samtalade och försökte öppenhjärtigt utröna vad som faktiskt hänt.

Att även Trump har ändrat sig och ljugit är en annan fråga.

Att Hillary inte startade rörelsen ja. Trodde inte du skulle ändra dig.
Hillary har absolut gjort många fel och är långt ifrån den optimala kandidaten, men det gör ju inte hennes motståndare bättre.
2016-09-28, 11:50
Medlem
E.Merckxs avatar
Som vanligt ljög Häxan:

"HILLARY CLINTON, denying Donald Trump's accusation that she called the Trans-Pacific Partnership the "gold standard" of trade agreements: "I did say I hoped it would be a good deal."

THE FACTS: Trump is correct. As secretary of state, Clinton called the deal that was taking shape the "gold standard" of trade agreements, in a 2012 trip to Australia, and championed the agreement in other venues around the world. She did not merely express the hope that it would turn out well."

http://bigstory.ap.org/77e90ed95b2f4b699c2681c7e8f288c2
2016-09-28, 12:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Vad FAN har Trump med SD att göra? Clinton är låååångt höger än vad SD är, vad fan yrar du om?

500.000 MENA till USA (givetvis katastrof). 350.000.000/500.000 ~ 0,1%.
165.000 MENA till SWE (garanterad katastrof) 9.000.000/165.000 ~ 2%

Ser du skillnaden? Före sommaren hade SWE inte en BLEKASTE aning om vilka mördare, krigsförbrytare osv som fick PU pga de påstods sig vara från Syrien.

Prova komma in i USA utan ens POA.
Vore trevligt om man visste vad du svarade på, känns som en runda i jeopardy.
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Som vanligt ljög Häxan:

"HILLARY CLINTON, denying Donald Trump's accusation that she called the Trans-Pacific Partnership the "gold standard" of trade agreements: "I did say I hoped it would be a good deal."

THE FACTS: Trump is correct. As secretary of state, Clinton called the deal that was taking shape the "gold standard" of trade agreements, in a 2012 trip to Australia, and championed the agreement in other venues around the world. She did not merely express the hope that it would turn out well."

http://bigstory.ap.org/77e90ed95b2f4b699c2681c7e8f288c2
Ingen unik att ljuga som en politiker, bara rikta blickarna på Trump så inser man det förekommer där också.
2016-09-28, 12:36
Medlem
fredrikdenstores avatar
Den största tidningen i Arizona, The Arizona Republic, ger nu öppet sitt stöd till demokraten Hillary Clinton

http://omni.se/tidning-svanger-efter-126-ar-under-var-vardighet/a/bBQod?source=aftonbladet#xtor=AD-500-[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
2016-09-28, 13:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Undrar hur alla läkare som tjatade om en dödssjuk som hade bland annat Patriksson Clinton känner idag och speciellt alla som hakade på det tåget speciellt de som säger sig veta hur man ser sådana sjukdomar men där de inte stannade upp och tänkte huruvida man ska lita på en läkare som inte har undersökt en patient, vi har trots allt sett Clinton kunna stå stadigt i 90 minuter utan en massa skakningar osv.

Sedan undrar jag även över vart Wikileaks domedagsrapport tog vägen?
2016-09-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Som någon webbsida påpekade.
Det man minns från debatten är inte Hillary utan:

1. Trumps försök att slingra sig undan Birtherism
2. Trumps försvar för att han inte lämnar ut sina skattepapper
3. Trumps försvar att han inte ville gå in i Irak.

Nej, Hillary ansågs även vinna debatten i Trumpfanklubben Breitbarts undersökning.
http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/09/26/debate-flash-poll/

Det kommer nog fler polls närmaste dagarna.

Med det sagt håller jag med om att Hillary är en hal kappvändare.

Breitbart ingår inte i main stream media. Låter sjukt löjligt när du skriver lite högfärdigt att hon ansågs vinna även i Breitbarts undersökning när hon förlorade klart i CNBC undersökning där uppåt 1,5 miljoner människor röstade. I alla polls där vanligt folk röstade som TIME, CBS New york CNBS, FORTUNE,SLATE med flera. Jag säger ju själv att jag tycker att Clinton vann men du måste förstås agera besserwisser och komma med ett sjukt korkat exempel.
Folk som hänger På Breitbart har mer koll än annat folk men Clinton anklagar Breitbart för att tillhöra Alt right rörelsen vilket gör det ännu mer komisk at ett Clinton fan drar upp Breitbart.
Senast redigerad av Perlmutter 2016-09-28 kl. 15:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in