2016-09-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Alla normala människor tar naturligtvis illa vid sig av en sådan här händelse men sanningen är ju att vi inte vet om barnet misshandlats övht.

Någon form av misshandel har ju definitivt skett, det finns ju allt från psykisk till fysisk misshandel.. Vi vet ju att det hänt något eftersom föräldrarna sitter häktade. Som exempel att inte söka läkarvård till sjuka barn är ju en form av misshandel eftersom de inte kan ta sig till läkare själva...
Citera
2016-09-27, 22:20
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det har uppstått trådsanningar i den här tråden och det är stundtals ett högt och
otrevligt tonläge här. Det tycker jag inte är så trevligt.

Den här tråden är, liksom många andra trådar på flashback, full av spekulationer. Det är
väl inget konstigt med det men det är tråkigt när trådsanningar skapas.

Det vi vet säkert är att "något" hände under 2016-09-07 vilket resulterade i att barnet
togs till sjukhus (i Kristianstad var det väl? ), transporterades till BIVA i Lund där
hon avlider 2016-09-09.

Vad detta "något" är har vi ingen aning om.

Det kan ha varit fråga om

1) Sjukdom (som felbehandlades av föräldrarna)
2) Olycka (som inte heller fick rätt behandling)
3) Medveten våldshandling
4) Förgiftning

Vissa debattörer har försökt, genom bilder i sociala media, försökt utröna vad som hänt.
Ingenting har genom de spekulationerna kunnat slås fast som en trolig händelseutveckling.

Det är den verklighet vi har att hålla oss till. Vi kan spekulera utifrån de fyra möjliga
händelserna jag listade men det förblir än så länge bara just spekulationer.

Detta skrivet för att den som inte följt tråden inte ska luras att tro att mer info finns
än vad jag förmedlar här.

Du har fått datumen om bakfoten. Åklagaren tror att något hänt flickan någon gång den 5-9 september. Den 9 september tar föräldrarna henne till Kristianstad sjukhus då hon enligt mammans Facebookinlägg blivit medvetslös och slutat andas. Hon förflyttas till Lund på lördagen och avlider där på eftermiddagen samma dag, dvs den 10 september. Personalen i Lund kontaktar polisen efter att flickan avlidit. Har för mig att det var efter kl 17. Föräldrarna grips omkring kl 19 och efter ett inledande förhör delges dom misstanke om mord alternativt dråp. Dom anhålls ca kl 01.40 på natten till söndagen den 11 september.
Jag hoppas jag fått tiderna rätt, har inte dubbelkollar med artiklarna precis nu men gick igenom dom i eftermiddags.
Citera
2016-09-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Du har fått datumen om bakfoten. Åklagaren tror att något hänt flickan någon gång den 5-9 september. Den 9 september tar föräldrarna henne till Kristianstad sjukhus då hon enligt mammans Facebookinlägg blivit medvetslös och slutat andas. Hon förflyttas till Lund på lördagen och avlider där på eftermiddagen samma dag, dvs den 10 september. Personalen i Lund kontaktar polisen efter att flickan avlidit. Har för mig att det var efter kl 17. Föräldrarna grips omkring kl 19 och efter ett inledande förhör delges dom misstanke om mord alternativt dråp. Dom anhålls ca kl 01.40 på natten till söndagen den 11 september.
Jag hoppas jag fått tiderna rätt, har inte dubbelkollar med artiklarna precis nu men gick igenom dom i eftermiddags.

Det märkliga är att personen du citerar till nämner datumet 7:e september. Efter exakt det här datumet har mamman redigerat bilderna på instagram, inte förut. Kanske känner den här personen till mer än vad den säger?
Citera
2016-09-27, 22:37
Medlem
Också märkligt med kortet de fått på sjukhuset. Namnen som står där.. Många personer som inte har med sjukhuset eller Skåne öht att göra. Förutom I*a Ringstr*m. Men ingen i de berördas familj står med.. Vad är det för samling av människor som på så kort tid i så olika delar av landet gjort en insamling???
Citera
2016-09-27, 22:44
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimbo
Det märkliga är att personen du citerar till nämner datumet 7:e september. Efter exakt det här datumet har mamman redigerat bilderna på instagram, inte förut. Kanske känner den här personen till mer än vad den säger?

Den första uppgiften är 7:e till 9:e september men åklagaren har därefter ändrat den tidigare uppgiften till den 5:e. Det kan ju vara lite förvillande.
Citera
2016-09-27, 22:52
Medlem
Citat:
Också märkligt med kortet de fått på sjukhuset. Namnen som står där.. Många personer som inte har med sjukhuset eller Skåne öht att göra. Förutom I*a Ringstr*m. Men ingen i de berördas familj står med.. Vad är det för samling av människor som på så kort tid i så olika delar av landet gjort en insamling???

Har du på allvar suttit och kollat upp vilka personer (och deras bostadsort) som står med på kortet?!? Det känns ... förlåt, men det känns inte helt friskt faktiskt.
Och vilka de är? Tja gissningsvis någon Facebook-grupp. Lätt fixat att snabbt kolla vilka i gruppen som vill vara med på en present eller ett kort, en person som bor nära köper, skriver och lämnar över - svårare eller konstigare än så behöver det inte vara.
Citera
2016-09-27, 22:54
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Anledningen till alla vilda spekulationer kring om vad som har hänt den lilla flickan är för att jag tar väldigt illa vid mig när vuxna misshandlar barn.
Det är skitjobbigt att inte få veta vad som har hänt och jag har verkligen tänkt på det här sedan dagen det kom ut i media!
Någon som vet när informationen kring åtalet kommer ut?!?!?

Jag vet att när jag sökte efter info om vad som hänt tvillingarna i Örebro så hittade jag aldrig någon anledning om vad de dog av...

Ja, det är enormt påfrestande att små hjälplösa barn far illa. Trodde att alla var av denna åsikt men till och med här på tråden så finns det en del som tycker att det är helt ok att knipa eller slå en fyra veckors baby så länge man inte skakar henne. Man blir ju bara så besviken på mänskligheten.

Är jag inte helt bortkollrad så är det i morgon som åklagaren ska väcka åtal eller begära förlängd häktning.
Citera
2016-09-27, 23:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
När är utredningen klar?
Vi har en hel del kvar på förhörssidan och det kommer att spela roll vad rättsläkaren behöver för tid. Så jag kan inte riktigt överblicka ännu, men åtminstone en månad till, säger Eva Norberg.
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/forundersokningen-om-spadbarnsmordet-fortgar/

Rättsläkaren inte klar ännu vilket är väntat. Så åklagaren begär förlängd åtalstid.
Citera
2016-09-27, 23:04
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Har du på allvar suttit och kollat upp vilka personer (och deras bostadsort) som står med på kortet?!? Det känns ... förlåt, men det känns inte helt friskt faktiskt.
Och vilka de är? Tja gissningsvis någon Facebook-grupp. Lätt fixat att snabbt kolla vilka i gruppen som vill vara med på en present eller ett kort, en person som bor nära köper, skriver och lämnar över - svårare eller konstigare än så behöver det inte vara.
Det är väl självklart att man försöker spekulera och fundera över allt som visats oss. Ett barn har enligt åklagaren blivit mördat. Jag tycker det känns mindre friskt att hänga här för att förlöjliga och kväsa. Tänk om de var med i en sekt och blivit utvalda...nej inte troligt men...
( rekommenderar TV serien Columbo..)
Citera
2016-09-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Den första uppgiften är 7:e till 9:e september men åklagaren har därefter ändrat den tidigare uppgiften till den 5:e. Det kan ju vara lite förvillande.

Ja verkligen! Den 4:e sept (söndag) lägger mamman ut en bild och säger att de "behöver en välförtjänt vila"
Jag tänker två saker:
1. Hon drogar babyn för att få sova efter en partyweekend.
2. De har varit iväg på party, kört bil, krockat. Kan inte söka vård pga att de varit fulla/drograttfulla.

I båda fallen förmodligen livrädda över att förlora barnet till soc eller liknande..
Det finns många frågor men snart får vi förhoppningsvis veta.
Citera
2016-09-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet

Ja, och vi vet också att mamman plötsligt blir väldigt angelägen om att lägga ut puttenuttbilder på Insta precis de datumen med kommentarer som om allt stod rätt till, fast vi nu vet att det inte gjorde det, vilket tyder på.... ja, försök att dölja nåt.

Ovanstående är det diverse kommentatorer här som har väääääääldigt svårt att fatta...
Citera
2016-09-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ja verkligen! Den 4:e sept (söndag) lägger mamman ut en bild och säger att de "behöver en välförtjänt vila"
Jag tänker två saker:
1. Hon drogar babyn för att få sova efter en partyweekend.
2. De har varit iväg på party, kört bil, krockat. Kan inte söka vård pga att de varit fulla/drograttfulla.

I båda fallen förmodligen livrädda över att förlora barnet till soc eller liknande..
Det finns många frågor men snart får vi förhoppningsvis veta.

Sedär, äntligen en intressant teori!
Jag tycker även min anorexi-teori är plausibel; dvs mamman försöker tokbanta bort bebiskilona pga utseendesfixerad (syns ju på Insta), blir galen av svält och sömnlöshet, kan inte sköta bebis ordentligt, bebis skriker, mamman skakar bebis i desperation, låtsas som ingenting, lägger desperat ut bilder för att meddela omgivningen att allt är preciiiiis som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in