2016-09-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ik0nen
Har inte folk lärt sig att man inte kan bestämma hur en person är genom att bara kika på ens fb/insta? Suck.
Bra inlägg. Man ska nog vara en personlig vän eller kollega m.m. för att någorlunda bedöma.
Citera
2016-09-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grem84
På det näst nyaste fotot på hennes instagram, när bebisen ligger i soffan så tycker jag mig se att hon är blå brevid örat, på kinden. Speciellt om man zoomar syns det, men kan ju vara en skugga.
Fotot är taget för sex dagar sedan så torsdag borde ju det vara.

Håller med att det syns att det är något där men som sagt, kan ju vara skuggan med men tycker även att hon är blå på kortet där hon ligger i mammas famn? Men kan ju också vara något med kontrasten osv
Citera
2016-09-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totten18
Tror ni det är pga av detta?
Ja, det har jag trott hela tiden. MEN det finns väl orsaker till varför de väntade. Detta vet de själva .
Citera
2016-09-14, 09:25
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Ja, det har jag trott hela tiden. MEN det finns väl orsaker till varför de väntade. Detta vet de själva .
Alltså barnet kan ju ha trillat ner så att inre skador uppstått som inte synts på utsidan vilket gjort att föräldrarna av okunskap inte sökt vård.

Det kan vara ren okunskap. Måste inte ha funnits uppsåt bakom skadorna heller. De kan vara helt oskyldiga till incidenten som ledde till skadorna. Det har vi faktiskt fortfarande ingen aning om. Det enda vi vet är att de brustit i sitt föräldrarskap för att de inte tagit barnet till sjukhus i tid. Sen om det är avsiktligt eller på grund av okunskap kan vi endast spekulera i.
Citera
2016-09-14, 09:25
Medlem
Citat:

Jag tror att nån av föräldrarna tappat barnet och hon slagit i huvudet, föräldrarna har inte trott att det varit någon fara men flickan har fått en blödning i huvudet som hon tillslut avled av.
Citera
2016-09-14, 09:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firy
De har blivit häktade redan verkar det som

http://www.expressen.se/kvallsposten/paret-begars-haktade-misstankta-for-mord-pa-bebis/

Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Men så obehagligt att bägge nu är häktade och misstänkta för mord. Undra nu vilka skador hon fått och vad dom hittat!

De är INTE häktade än.

Både mannen och kvinnan som anhållits misstänkta för mord på sitt spädbarn har begärts häktade. Häktningsförhandlingarna hålls i Kristianstad tingsrätt på onsdagens förmiddag.
http://www.expressen.se/kvallsposten/paret-begars-haktat-misstankta-for-mord-pa-bebis/
Citera
2016-09-14, 09:28
Medlem
Citat:
Jag måste tyvärr svara med en motfråga: Vad menar du med "detta". Jag frågar eftersom infon i videon innehåller två komponenter:
  1. Något hände på onsdagen (oklart vad) som gjorde att barnet blev skadat.
  2. De vuxna väntade till fredag med att se till att barnet fick vård.

Var och en av de händelserna kan, vad jag förstår (vilket kan vara heelt fel eftersom jag inte är någon jurist) sluta med en misstanke om mord.
Senast redigerad av NurseRatched 2016-09-14 kl. 09:46.
Citera
2016-09-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Alltså barnet kan ju ha trillat ner så att inre skador uppstått som inte synts på utsidan vilket gjort att föräldrarna av okunskap inte sökt vård.

Det kan vara ren okunskap. Måste inte ha funnits uppsåt bakom skadorna heller. De kan vara helt oskyldiga till incidenten som ledde till skadorna. Det har vi faktiskt fortfarande ingen aning om. Det enda vi vet är att de brustit i sitt föräldrarskap för att de inte tagit barnet till sjukhus i tid. Sen om det är avsiktligt eller på grund av okunskap kan vi endast spekulera i.

Som förälder till sitt första barn så brukar man oftast vara väldigt överbeskyddande och jag tycker det låter sjukt att dom inte åkte in och kollade upp ungen om hon nu ramlat från t ex skötbordet. Hon var 4 veckor!!! Då borde man reagera lite bättre om barnet slår sig hårt emot huvudet. Bättre att kolla en gång för mycket än inte alls!

Sen kan det vara som du skriver att det finns okunskap bakom men då undrar man ju vad föräldrarna egentligen tänker när ett sånt litet barn nu skulle ramla ner ifrån skötbordet och slå huvudet? Även om barnet kanske inte visar tecken direkt på att vara skadat så har man ett ansvar att åka in och få det uppkollat!
Citera
2016-09-14, 09:40
Medlem
Om barnet ramlat eller nåt liknande så tror jag inte de skulle väntat två dygn samt skriva att barnet var friskt och "plötsligt" slutade andas.
Så jag tror att barnet misshandlats och därefter vågade föräldrarna inte ta barnet till sjukhuset direkt. Eftersom insåg de att de måste ta barnet till sjukhuset men då var det redan för sent.
Citera
2016-09-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om barnet ramlat eller nåt liknande så tror jag inte de skulle väntat två dygn samt skriva att barnet var friskt och "plötsligt" slutade andas.
Så jag tror att barnet misshandlats och därefter vågade föräldrarna inte ta barnet till sjukhuset direkt. Eftersom insåg de att de måste ta barnet till sjukhuset men då var det redan för sent.

Så kan det även ha varit men som sagt vi får se vad som händer! Just nu kan vi bara tänka oss igenom vad som hänt.
Citera
2016-09-14, 09:46
Medlem
FatAgnuss avatar
Mycket spekulationer här från folk som bevisligen inte har eller har haft egna barn.
En fyraveckors baby har inte utvecklats tillräckligt mycket för att själv orsaka att den skulle falla tex från skötbord soffa etc. Barn vänder sig inte förrän efter ca 3-5 månader.
Innan detta är barnet alldeles för svagt för att själv orsaka ett fall.
Och som nybliven förälder är man såklart väldigt noga med hur man bär, lägger och allmänt hanterar det hjälplösa lilla knytet man ansvarar för.
Mina erfarenheter med mina barns mammor är att samtal till sjukvården och till andra mammor sker vid minsta misstanke om att något är fel och att nyblivna mammor är jättenojjiga ang hur deras baby mår.
Citera
2016-09-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatAgnus
Mycket spekulationer här från folk som bevisligen inte har eller har haft egna barn.
En fyraveckors baby har inte utvecklats tillräckligt mycket för att själv orsaka att den skulle falla tex från skötbord soffa etc. Barn vänder sig inte förrän efter ca 3-5 månader.
Innan detta är barnet alldeles för svagt för att själv orsaka ett fall.
Och som nybliven förälder är man såklart väldigt noga med hur man bär, lägger och allmänt hanterar det hjälplösa lilla knytet man ansvarar för.
Mina erfarenheter med mina barns mammor är att samtal till sjukvården och till andra mammor sker vid minsta misstanke om att något är fel och att nyblivna mammor är jättenojjiga ang hur deras baby mår.

Har själv snart 4 barn och vet vad du menar men alla barn "sprattlar" och på det visat kan säkert olyckoe hända
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in