2016-09-27, 14:10
Medlem
Lostias avatar
Rör sig inte om yttre våld utan förgiftning av något slag.
Citera
2016-09-27, 14:15
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostia

Okej...?
Får man fråga hur du vet det?
Citera
2016-09-27, 14:47
Medlem
Citat:

Hmm och hur vet du de?
Citera
2016-09-27, 14:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Om det stämmer det du skriver???!
Ett så litet barn kan inte få i sig något självmant, det går inte. Någon som hade hand om barnet måste stoppa in det, via mun/sond i munnen, analt eller genom injektion. Går naturligtvis att andas in också.
Men inget sker spontat av barnet o troligen inte av misstag hos en vårdnadshavare heller då så små barn inte inmundigar något annat än bröstmjölk eller ersättning. Går liksom inte att missta sig på vad barnet ska ges.
Senast redigerad av Solglittret 2016-09-27 kl. 15:02.
Citera
2016-09-27, 15:39
Medlem
Om det vore förgiftning som denna person påstår så måste väl föräldrarna ha gjort det via flaska? För en sån liten bebis kan OMÖJLIGT få i sig sånt själv :/ men om du nu vet att bebisen blev förgiftad, varför kan du inte berätta mer och stå för det till oss i tråden?
Citera
2016-09-27, 17:04
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Okej...?
Får man fråga hur du vet det?

Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Hmm och hur vet du de?

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om det stämmer det du skriver???!
Ett så litet barn kan inte få i sig något självmant, det går inte. Någon som hade hand om barnet måste stoppa in det, via mun/sond i munnen, analt eller genom injektion. Går naturligtvis att andas in också.
Men inget sker spontat av barnet o troligen inte av misstag hos en vårdnadshavare heller då så små barn inte inmundigar något annat än bröstmjölk eller ersättning. Går liksom inte att missta sig på vad barnet ska ges.

Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Om det vore förgiftning som denna person påstår så måste väl föräldrarna ha gjort det via flaska? För en sån liten bebis kan OMÖJLIGT få i sig sånt själv :/ men om du nu vet att bebisen blev förgiftad, varför kan du inte berätta mer och stå för det till oss i tråden?
Om man tittar på den personens inläggshistorik, så får ni nog ta det den skriver med en stor näve salt.
Citera
2016-09-27, 17:24
Medlem
Det har uppstått trådsanningar i den här tråden och det är stundtals ett högt och
otrevligt tonläge här. Det tycker jag inte är så trevligt.

Den här tråden är, liksom många andra trådar på flashback, full av spekulationer. Det är
väl inget konstigt med det men det är tråkigt när trådsanningar skapas.

Det vi vet säkert är att "något" hände under 2016-09-07 vilket resulterade i att barnet
togs till sjukhus (i Kristianstad var det väl? ), transporterades till BIVA i Lund där
hon avlider 2016-09-09.

Vad detta "något" är har vi ingen aning om.

Det kan ha varit fråga om

1) Sjukdom (som felbehandlades av föräldrarna)
2) Olycka (som inte heller fick rätt behandling)
3) Medveten våldshandling
4) Förgiftning

Vissa debattörer har försökt, genom bilder i sociala media, försökt utröna vad som hänt.
Ingenting har genom de spekulationerna kunnat slås fast som en trolig händelseutveckling.

Det är den verklighet vi har att hålla oss till. Vi kan spekulera utifrån de fyra möjliga
händelserna jag listade men det förblir än så länge bara just spekulationer.

Detta skrivet för att den som inte följt tråden inte ska luras att tro att mer info finns
än vad jag förmedlar här.
Citera
2016-09-27, 18:02
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det har uppstått trådsanningar i den här tråden och det är stundtals ett högt och
otrevligt tonläge här. Det tycker jag inte är så trevligt.

Den här tråden är, liksom många andra trådar på flashback, full av spekulationer. Det är
väl inget konstigt med det men det är tråkigt när trådsanningar skapas.

Det vi vet säkert är att "något" hände under 2016-09-07 vilket resulterade i att barnet
togs till sjukhus (i Kristianstad var det väl? ), transporterades till BIVA i Lund där
hon avlider 2016-09-09.

Vad detta "något" är har vi ingen aning om.

Det kan ha varit fråga om

1) Sjukdom (som felbehandlades av föräldrarna)
2) Olycka (som inte heller fick rätt behandling)
3) Medveten våldshandling
4) Förgiftning

Vissa debattörer har försökt, genom bilder i sociala media, försökt utröna vad som hänt.
Ingenting har genom de spekulationerna kunnat slås fast som en trolig händelseutveckling.

Det är den verklighet vi har att hålla oss till. Vi kan spekulera utifrån de fyra möjliga
händelserna jag listade men det förblir än så länge bara just spekulationer.

Detta skrivet för att den som inte följt tråden inte ska luras att tro att mer info finns
än vad jag förmedlar här.
Jag håller med dig om de vilda spekulationerna, men det är ju både fördelen och ibland nackdelen med flashback. Jag tror däremot inte att varken punkt 1 eller punkt 2 skulle rendera i en mordanklagelse. Snarare något annat om nu så skulle vara fallet.
Citera
2016-09-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag håller med dig om de vilda spekulationerna, men det är ju både fördelen och ibland nackdelen med flashback. Jag tror däremot inte att varken punkt 1 eller punkt 2 skulle rendera i en mordanklagelse. Snarare något annat om nu så skulle vara fallet.
Jag håller helt med om att det är positivt att spekulera!

Spekulationerna blir bara problematiska om man framför dem som fakta; Debattörer som inte följer tråden så tätt som andra kan få för sig att vissa företeelser är klart fastslagna, när de bara är lösa antaganden av en eller flera andra debattörer.

Jag håller också med om att punkt ett och två inte ser ut som mord vid första anblicken men att Alhem dragit fram möjligheten av man kan stödja sig på garantansvaret och få till en mordanklagelse för den typen av händelser.

Jag tror att sanningen är den att utredarna själva inte har en fullständig bild och att brottsrubriceringen kan komma att ändras.

Allt detta är naturligtvis spekulationer från min sida . . . . .
Citera
2016-09-27, 19:16
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag håller helt med om att det är positivt att spekulera!

Spekulationerna blir bara problematiska om man framför dem som fakta; Debattörer som inte följer tråden så tätt som andra kan få för sig att vissa företeelser är klart fastslagna, när de bara är lösa antaganden av en eller flera andra debattörer.

Jag håller också med om att punkt ett och två inte ser ut som mord vid första anblicken men att Alhem dragit fram möjligheten av man kan stödja sig på garantansvaret och få till en mordanklagelse för den typen av händelser.

Jag tror att sanningen är den att utredarna själva inte har en fullständig bild och att brottsrubriceringen kan komma att ändras.

Allt detta är naturligtvis spekulationer från min sida . . . . .
Håller helt med dig, sen vet vi ju inte heller om utredarna ens fått svaren från rättsläkaren än. Om dom inte fått dom än, så kan ju allt förändras kapitalt när utredarna väl har utlåtandet i händerna.
Citera
2016-09-27, 20:18
Medlem
Anledningen till alla vilda spekulationer kring om vad som har hänt den lilla flickan är för att jag tar väldigt illa vid mig när vuxna misshandlar barn.
Det är skitjobbigt att inte få veta vad som har hänt och jag har verkligen tänkt på det här sedan dagen det kom ut i media!
Någon som vet när informationen kring åtalet kommer ut?!?!?

Jag vet att när jag sökte efter info om vad som hänt tvillingarna i Örebro så hittade jag aldrig någon anledning om vad de dog av...
Citera
2016-09-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimbo
Anledningen till alla vilda spekulationer kring om vad som har hänt den lilla flickan är för att jag tar väldigt illa vid mig när vuxna misshandlar barn.
Det är skitjobbigt att inte få veta vad som har hänt och jag har verkligen tänkt på det här sedan dagen det kom ut i media!
Någon som vet när informationen kring åtalet kommer ut?!?!?

Jag vet att när jag sökte efter info om vad som hänt tvillingarna i Örebro så hittade jag aldrig någon anledning om vad de dog av...
Alla normala människor tar naturligtvis illa vid sig av en sådan här händelse men sanningen är ju att vi inte vet om barnet misshandlats övht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in