2016-09-27, 21:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Varför skulle det vara mer "konfiskering" att beskatta tillgångar än arbete/inkomster?

Hela grundtanken med beskattning är att man delar med sig av de inkomster man har, redan i bibeln står det att man bör ge vart tioende till de fattiga.

Att ta av tillgångarna är något som till slut innebär dina tillgångar blir mindre och mindre om du inte har inkomster att fylla på med. Det är alltså en konfiskering.
2016-09-27, 21:22
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskigt
Här är levande bevis på det, en kiosk för 2mille.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-1rum-alvsjo-langsjo-stockholms-kommun-langsjovagen-110-10046315

Slippa störande grannar för under två millar i Stockholm?
Räkna med att den slutar på minst 2.5msek.

Fråga bor du i Stockholm/en av våra "storstäder"?
2016-09-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Slippa störande grannar för under två millar i Stockholm?
Räkna med att den slutar på minst 2.5msek.

Så en traditionell bostadsrätt i Stockholm har störande grannar?, jag trodde hela er världsbild gick ut på att hyresrätter var ghetton och bostadsrätter var vackra sofistikerade områden med skötsamma tysta grannar.
2016-09-27, 21:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Så en traditionell bostadsrätt i Stockholm har störande grannar?, jag trodde hela er världsbild gick ut på att hyresrätter var ghetton och bostadsrätter var vackra sofistikerade områden med skötsamma tysta grannar.

Hela din världsbild verkar vara helt svart eller helt vit, nyanser saknas helt.
2016-09-27, 21:37
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:

Ingen vettig människa önskar grannar överhuvudtaget. Således är attefallshus en jävligt bra lösning för många som bor i sunkiga BRF. Gör inte det enkla rookie-misstaget att utgå ifrån att jag endast skriver från egen erfarenhet.
2016-09-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hela din världsbild verkar vara helt svart eller helt vit, nyanser saknas helt.

Tvärtom, jag illustrerar bara hur ni framstår. Att du inte förstår det är bara beklagligt, men inget jag kan göra något åt.
2016-09-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Ingen vettig människa önskar grannar överhuvudtaget. Således är attefallshus en jävligt bra lösning för många som bor i sunkiga BRF. Gör inte det enkla rookie-misstaget att utgå ifrån att jag endast skriver från egen erfarenhet.

Absolut, det såg riktigt mysigt ut, om man bortser från att det förmodligen ligger en villa jävligt nära.

Men jag förstår vad du menar och håller med om att man helst slipper grannar.
2016-09-27, 21:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tvärtom, jag illustrerar bara hur ni framstår. Att du inte förstår det är bara beklagligt, men inget jag kan göra något åt.

Det är pga att du ser allt i svart eller vitt som gör att du inte ser att andra har nyanser i sitt tänkande.
2016-09-27, 21:46
Medlem
Citat:
Det är pga att du ser allt i svart eller vitt som gör att du inte ser att andra har nyanser i sitt tänkande.

Nej, nyanser och underförstådda saker har hittills inte varit något du imponerat med i den här tråden, tvärtom har du ofta uppvisat ett rentav binärt tankemönster och angripit irrelevanta småfel i texter för att slippa ta tag i huvudargumenten.

Men nu när vi ändå är igång, skulle inte du producera fram bevis på att jag ljugit för dig? Du trodde den bollen skulle självdö eller?
2016-09-27, 21:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, nyanser och underförstådda saker har hittills inte varit något du imponerat med i den här tråden, tvärtom har du ofta uppvisat ett rentav binärt tankemönster och angripit irrelevanta småfel i texter för att slippa ta tag i huvudargumenten.

Men nu när vi ändå är igång, skulle inte du producera fram bevis på att jag ljugit för dig? Du trodde den bollen skulle självdö eller?

Ljuger eller har en extremt färgade glasögon, det är väl en definitionsfråga och detta visar du upp mest hela tiden, t.ex. nu.
2016-09-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ljuger eller har en extremt färgade glasögon, det är väl en definitionsfråga och detta visar du upp mest hela tiden, t.ex. nu.

Vänligen förklara hur, att bara säga att jag gör det duger inte.
2016-09-27, 21:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vänligen förklara hur, att bara säga att jag gör det duger inte.

Förklara nyanser för någon som inte kan se nyanser, skämtar du? Jag har viktigare saker att göra än att försöka få dig att förstå det, du är det hopplöst fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in