Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Det håller jag med om, men av vad du skrivit i tråden framgår det klart och tydligt att du inte tycker en kvinnan ska behöva säga nej. Du tycker ju faktiskt inte att kvinnan på något sätt ska visa att hon inte vill. Killen ska ändå kunna dömas för våldtäkt.
Eller har du ändrat dig nu?
Var har jag skrivit att kvinnor inte ska säga nej??????
Det ska räcka med att man som människa säger nej tack jag vill inte knulla med dig.
Man ska inte behöva slå sig ur en våldtäktscen och tvingas bli en hulk för att någon ska fatta vad man kommunicerar.
Går du emot en människans uppenbara vilja på ett sexuellt sätt så är det sexuellt våld eller trakasserier.
Utnyttjar du någon där du omöjligt kan veta vad personen vill i fråga, ex sovande, medvetslös eller apfull männsika så är det våldtäkt.
Utnyttjar du någon som är i uppenbart beroendeställning och inte har mentala kapaciteter att säga ifrån ex. psykiskt handikappad, hotad eller barn så är det våldtäkt.
Om en tjej sagt nej jag vill inte och du som man fortsätter tills hon är i ett tillstånd av fryst passivitet, så är det fan ditt ansvar att du där och då våldtar, och inte hennes.
Knulla inte med folk som INTE har sagt ja! på de sätt som en människa kan kommunicera ja på, ska det vara så himla svårt?