2016-09-26, 22:00
Medlem
Givetvis skall man inte våldta, men det får vi anse som en självklarhet, men man skall ändå vara aktsam för att ligga med brudar man inte litar på till 100%. Blir man falskt anmäld för våldtäkt så är det ett stigma, och en stämpel som våldtäktsman oavsett om man blir friad eller ej.

Så fråga dig själv: Litar jag helt och fullt på henne? Känner jag henne tillräckligt väl för att kunna avgöra detta? Blir det ja på bägge de frågorna och hon samt du själv vill, först då kan du bjuda på kuk.
Citera
2016-09-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ska vi nu gemensamt acceptera att kvinnor inte kan ta något som helst ansvar för sin sexualitet? De kan inte på något sätt visa att de inte vill knulla, de kan inte prata, inte röra sig, inte göra något motstånd. Kontentan av det hela är att vi män måste ansvara för kvinnors sexualitet, precis som muslimerna så ofta hävdar. Kanske är detta vägen framåt.

I syfte att skydda kvinnor från våldtäkt OCH männen från att, omedvetet begå våldtäkt, måste vi alltså hindra kvinnor från att hamna i riskfyllda miljöer, dvs miljöer där det finns män - vi är ju alla potentiella våldtäktsmän. Detta MÅSTE vara den logiska slutsatsen vi drar. Eftersom kvinnor inte kan ta eget ansvar här, måste det ju vara upp till oss.

Kvinnor tar utmärkt ansvar för sin sexualitet, vi ligger inte värst till då det kommer till någon form av direkt förödande typ av sexualitet som skadar andra människor, här är könet man klart överlägsen.
Det är mäns sexualitet kvinnor inte ska behöva ta ansvar för utan det ska män själva ansvara för.

Knullar man med andra som man köpt/ tvingat/ hotat/ lurat/ någon man VET med alla sina sinnen, eller fan BORDE fatta om man överhuvudtaget vill kalla sig för intelligent homo spaiens INTE vill ligga med en, eller inte kan förmedla sin vilja i saken så begår man våldtäkt. Punktum.

I syfte att skydda människor från att våldtas av andra så är det alltså folk som ägnar sig åt detta, eller är så oerhört blåsta så de inte fattar vad nej betyder som bör låsas in. Är deras ansvar ha koll på vad man gör med sin kuk, inte andra människor ansvar.
Citera
2016-09-26, 22:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor tar utmärkt ansvar för sin sexualitet, vi ligger inte värst till då det kommer till någon form av direkt förödande typ av sexualitet som skadar andra människor.
Det är mäns sexualitet kvinnor inte ska behöva ta ansvar för utan det ska män själva ansvara för.

Knullar man med andra som man köpt/ tvingat/ hotat/ lurat/ någon man VET med alla sina sinnen, eller fan BORDE fatta om man överhuvudtaget vill kalla sig för intelligent homo spaiens INTE vill ligga med en, eller inte kan förmedla sin vilja i saken så begår man våldtäkt. Punktum.

I syfte att skydda människor från att våldtas av andra så är det alltså folk som ägnar sig åt detta, eller är så oerhört blåsta så deinte fattar vad nej betyder som bör låsas in . Är deras ansvar ha koll på vad man gör med sin kuk, inte andra människor ansvar.
Det håller jag med om, men av vad du skrivit i tråden framgår det klart och tydligt att du inte tycker en kvinnan ska behöva säga nej. Du tycker ju faktiskt inte att kvinnan på något sätt ska visa att hon inte vill. Killen ska ändå kunna dömas för våldtäkt.

Eller har du ändrat dig nu?
Citera
2016-09-26, 22:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laylah
Jag fick denna frysreaktion när jag blev våldtagen.

Vi låg i sängen och kollade på film när han började tafsa.
Jag sa "nej...", knuffade bort hans händer och trodde han skulle respektera att jag inte ville. Men han svarade bara "jo..!" och fortsatte tafsa. Direkt reagerade min kropp med att frysa till, jag kunde bara inte röra mig. Tycker han borde ha märkt att jag som förlamad låg på rygg med stora ögon och stirrade upp i taket, men icke...
Du sade nej, du gjorde motstånd. Solklar våldtäkt.Han visste att du inte ville eftersom du sade det till honom och försökte få bort honom. När du insåg att det inte gick, gav du upp. Fullt mänskligt och troligen mycket vanligt. Hoppas du inte anklagar dig själv här.
Citera
2016-09-26, 22:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laylah
Jag fick denna frysreaktion när jag blev våldtagen.

Vi låg i sängen och kollade på film när han började tafsa.
Jag sa "nej...", knuffade bort hans händer och trodde han skulle respektera att jag inte ville. Men han svarade bara "jo..!" och fortsatte tafsa. Direkt reagerade min kropp med att frysa till, jag kunde bara inte röra mig. Tycker han borde ha märkt att jag som förlamad låg på rygg med stora ögon och stirrade upp i taket, men icke...
Jag hade gråten i halsen när han var klar med sitt. Efteråt, när jag gick hem, var jag väldigt skakig och funderade över vad som just hänt. På den tiden förstod jag inte att det var en våldtäkt, jag var en oerfaren tonåring när det inträffade.
Killen var några år äldre och cirka 2 decimeter längre än mig.

Så, absolut kan man få en frysreaktion.

Jag känner ett djupt hat gentemot dessa kvinnor som kan anklaga en man för våldtäkt bara för att hämnas. Det är så otroligt vidrigt och sjukt gjort, dessutom förstör det trovärdigheten för de kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt på riktigt!
Ni är simpla, usla och ondskefulla människor. Hur kan ni leva med er själva?

Ett mycket bra inlägg som tål att upprepas:

Vet du hur jag vet att du är en fulgubbe som trollar? Man lägger sig inte i en mans säng om man inte vill ha sex med honom och om mannen tafsar reagerar man med att bli kåt (speciellt om han tvingar dig lite) inte med frysa (seriously?).

Citat:
Kvinnor tar utmärkt ansvar för sin sexualitet, vi ligger inte värst till då det kommer till någon form av direkt förödande typ av sexualitet som skadar andra människor, här är könet man klart överlägsen.

I syfte att skydda människor från att våldtas av andra så är det alltså folk som ägnar sig åt detta, eller är så oerhört blåsta så de inte fattar vad nej betyder som bör låsas in. Är deras ansvar ha koll på vad man gör med sin kuk, inte andra människor ansvar.

Men kvinnor är de som falskanmäler flera 1000 våldtäkter varje år? Det visar att kvinnor har en sjuk fixering vid våldtäkt och egentligen är besatta av att bli våldtagna.
Senast redigerad av Babianen 2016-09-26 kl. 22:36.
Citera
2016-09-26, 22:19
Medlem
Citat:
Det håller jag med om, men av vad du skrivit i tråden framgår det klart och tydligt att du inte tycker en kvinnan ska behöva säga nej. Du tycker ju faktiskt inte att kvinnan på något sätt ska visa att hon inte vill. Killen ska ändå kunna dömas för våldtäkt.

Eller har du ändrat dig nu?

Var har jag skrivit att kvinnor inte ska säga nej??????

Det ska räcka med att man som människa säger nej tack jag vill inte knulla med dig.
Man ska inte behöva slå sig ur en våldtäktscen och tvingas bli en hulk för att någon ska fatta vad man kommunicerar.
Går du emot en människans uppenbara vilja på ett sexuellt sätt så är det sexuellt våld eller trakasserier.

Utnyttjar du någon där du omöjligt kan veta vad personen vill i fråga, ex sovande, medvetslös eller apfull männsika så är det våldtäkt.
Utnyttjar du någon som är i uppenbart beroendeställning och inte har mentala kapaciteter att säga ifrån ex. psykiskt handikappad, hotad eller barn så är det våldtäkt.

Om en tjej sagt nej jag vill inte och du som man fortsätter tills hon är i ett tillstånd av fryst passivitet, så är det fan ditt ansvar att du där och då våldtar, och inte hennes.

Knulla inte med folk som INTE har sagt ja! på de sätt som en människa kan kommunicera ja på, ska det vara så himla svårt?
Citera
2016-09-26, 22:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Var har jag skrivit att kvinnor inte ska säga nej??????

Det ska räcka med att man som människa säger nej tack jag vill inte knulla med dig.
Man ska inte behöva slå sig ur en våldtäktscen och tvingas bli en hulk för att någon ska fatta vad man kommunicerar.
Går du emot en människans uppenbara vilja på ett sexuellt sätt så är det sexuellt våld eller trakasserier.

Utnyttjar du någon där du omöjligt kan veta vad personen vill i fråga, ex sovande, medvetslös eller apfull männsika så är det våldtäkt.
Utnyttjar du någon som är i uppenbart beroendeställning och inte har mentala kapaciteter att säga ifrån ex. psykiskt handikappad, hotad eller barn så är det våldtäkt.

Om en tjej sagt nej jag vill inte och du som man fortsätter tills hon är i ett tillstånd av fryst passivitet, så är det fan ditt ansvar att du där och då våldtar, och inte hennes.

Knulla inte med folk som INTE har sagt ja! på de sätt som en människa kan kommunicera ja på, ska det vara så himla svårt?
Jag förstår inte alls vad du menar. Menar du att det ska räcka med att en kvinna säger NEJ, eller ska det vara våldtäkt om hon inte säger någonting eller gör minsta lilla motstånd? Ska det vara så jävla svårt att svara på?

Om du på fullaste allvar menar att en kvinna inte ens ska behöva säga NEJ, givetvis inte i avsvimmat tillstånd - det är givetvis kriminellt att förgripa sig på avsvimmade människor - då tycker inte jag att du ska få ta ansvar för din sexualitet. Du är en fara för dig själv och andra.
Citera
2016-09-26, 22:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Men tänk om mannen fortsätter tills kvinna börjar gilla det och ber om mer? Är det fortfarande våldtäkt då?

2) Men då kan kvinnor sluta med token resistance alltså att de säger nej men menar ja. Det finns studier som visar att minst 40% av kvinnorna någon gång har sagt nej till sex men velat att manen ska fortsätta. Är det våldtäkt i det fallet också?
Citera
2016-09-26, 22:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag förstår inte alls vad du menar. Menar du att det ska räcka med att en kvinna säger NEJ, eller ska det vara våldtäkt om hon inte säger någonting eller gör minsta lilla motstånd? Ska det vara så jävla svårt att svara på?

Om du på fullaste allvar menar att en kvinna inte ens ska behöva säga NEJ, givetvis inte i avsvimmat tillstånd - det är givetvis kriminellt att förgripa sig på avsvimmade människor - då tycker inte jag att du ska få ta ansvar för din sexualitet. Du är en fara för dig själv och andra.

1) Men ska man få fängelse för att man har sex med någon som är avsvimmad?

2) Till exempel om en man sover och en kvinna suger av honom ska hon få 2 år för det?
Citera
2016-09-26, 22:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men ska man få fängelse för att man har sex med någon som är avsvimmad?

2) Till exempel om en man sover och en kvinna suger av honom ska hon få 2 år för det?
Jag anser det är stor skillnad på att en man blir avsugen i sömnen och att en packad kvinna som däckat blir påsatt av random kille.

Straffet kan givetvis diskuteras från fall till fall.
Citera
2016-09-26, 23:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag anser det är stor skillnad på att en man blir avsugen i sömnen och att en packad kvinna som däckat blir påsatt av random kille.

1) Okay. Vad är skadan hos en kvinna i att bli påsatt medan hon är däckad? Det gör 0 skillnad för kvinnan precis som det gör 0 skillnad för en man att bli avsugen i sömnen.

2) Det är ett "moral brott" för att folk tycker att kvinnor är prinsessor som måste skyddas mot att få kuk.
Citera
2016-09-27, 03:00
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Varför är det en skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in