2016-09-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolanzero
Är kniven ovanlig?
Jag hittade bilden på kniven på minfil.org
Jag hade exakt två sådana knivar ca 1995 de var köpta i Tyskland.
Kniven var iaf väldigt slö.
Den ene tappade jag i marken så den sprack, den andre sålde jag.

Var den så dyr så det var lönt att sälja den?
Citera
2016-09-25, 20:54
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/cyklande-man-gripen-efter-attack-mot-man/

http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/avsparrat-i-johannelund-efter-overfall-om4305963.aspx

Edit: hittade ännu en artikel i corren

Hur lång tid kan ett DNAtest ta?
Senast redigerad av hannahj 2016-09-25 kl. 21:02.
Citera
2016-09-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
http://www.expressen.se/nyheter/cyklande-man-gripen-efter-attack-mot-man/

http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/avsparrat-i-johannelund-efter-overfall-om4305963.aspx

Edit: hittade ännu en artikel i corren

Hur lång tid kan ett DNAtest ta?

Det där bör väl vara den person som Innerfittefett avser. Ett DNA-test går väldigt fort. Vid mordet i joggingspåret i norra stockholm så väntade väl polisen hemma hos gärningsmannen medan de expresskörde ner provet till SKL för svar?

Men om mannen sitter gripen/häktad så är det naturligtvis inte lika bråttom.
Citera
2016-09-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Det där bör väl vara den person som Innerfittefett avser. Ett DNA-test går väldigt fort. Vid mordet i joggingspåret i norra stockholm så väntade väl polisen hemma hos gärningsmannen medan de expresskörde ner provet till SKL för svar?

Men om mannen sitter gripen/häktad så är det naturligtvis inte lika bråttom.

Det bör det vara ja. Jag skulle tippa att det som gjorde att utredarna gick i spinn enligt Innerfittefett är att den gripne har tidigare skador på handen av det slag som dubbelmördaren från 2004 sannolikt har.
Citera
2016-09-25, 23:01
Medlem
Innerfittefettet: Kan du berätta hur du vet det som inte vi vet? Anhörig till GM eller BO eller poliskällor? Eller ännu hellre vad som gjorde att man fattade misstankar? Ärr på handen, likt signalament eller något annat?
Åldern stämmer ju och (trolgen)oprovocerat våld på morgonen likaså.
Misstanke om drogpåverkan nu, men inte vid knivmorden skiljer, men kan ju förklaras av självmedicinering.
Omöjligt är det ju inte!
Citera
2016-09-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Var den så dyr så det var lönt att sälja den?
Jag köpte dem för 100:- st av en som sålde dem nya.
Eftersom mitt handtag gick av på mitten när jag tappade den så var det inget att ha.
Sålde därför den andre till en kille i parallellklassen.
Därför blev jag lite förvånad när jag ser att en väldigt lik dyker upp ca 10 år senare hel.
Men knivmodellen kanske såldes över lång tid.
Citera
2016-09-26, 02:19
Medlem
drunknars avatar
Ser att Expressens artikel är publicerad 22/9 och inlägget om dna-test gjordes 24/9, gissar på att hypen beror på Expressens klick-bait.....eller? Inte så stort hopp om lösning i sådana fall men man vet aldrig.
Citera
2016-09-26, 06:04
Medlem
bajsbuskes avatar
Intressant.
Det kan ju vara så att det finns en gammal skada på handen/armen som GM fick 2004 (om det nu är han).

Andra intressanta faktorer är ju att tillhygget återigen KAN ha varit kniv, att han är tidigare ostraffad, att attacken skedde tidigt på morgonen och att han är född 1987. Den förmodade GM från 2004 antas ju ha varit relativt ung då.

Edit:
Såg nu att NO1BA02 var inne på samma tankebanor.
Detta blir spännande att följa.
Senast redigerad av bajsbuske 2016-09-26 kl. 06:12.
Citera
2016-09-26, 07:50
Medlem
45-70s avatar
Tydligen ska den gripne vara väldigt lik fantombilden på den misstänkte dubelmördaren. Har bor tydligen dessutom i närheten av brottsplatsen där dubbelmordet skedde. Det verkar dessutom som som fynd vid husransakan hos den misstänkte stärker teorin att det handlar om rätt man. Moduset är ju likartat vid det här överfallet, kniv bla. Han har ju dessutom rätt ålder.....
Citera
2016-09-26, 08:35
Medlem
Yinool0401s avatar
Hur kan personen om det nu är rätt kunnat hålla sig undan topsning så otroligt länge? eller om det inte ens är han, ändå?
Citera
2016-09-26, 08:57
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Hur kan personen om det nu är rätt kunnat hålla sig undan topsning så otroligt länge? eller om det inte ens är han, ändå?
Ja frågan är ju relevant. Killen är ju i alla fall tydligen ostraffad och därmed har han inte funnits i nåt register. Med tanke på likheten med fantombilden borde ju någon tidigare ha tipsat polisen. Men det är ju inte helt orimligt att han lyckats gå under radarn. Ett DNA test ska normalt gå på 3-4 arbetsdagar om man inte begär förtur vilket inte behövs i det här fallet då killen sitter.

Det vore ju bra om man nu har rätt gubbe!
Citera
2016-09-26, 09:07
Medlem
45-70s avatar
Han borde ju idag begäras häktad då tiden för anhållande går ut. Nån som kan kolla med tingsrätten om någon född 87 har begärts eller blivit häktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in