2016-09-24, 00:49
  #3721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Vilka problem i ditt liv försvinner temporärt när du spelar?
Kan du ta tag i dessa problem istället för att trycka undan dem?
Har du sorg; gråt
Har du skulder; red ut och gör en plan
Tynger samvetet dig; prata
Lider du av ångest, rädsla, psykiska problem; prata med psykolog
Beroende grundar sig i flykt från problem. Eftersom beroendebeteendet i sig efterhand fyller på med egna problem ovanpå de första, bildas en stabil nedåtgående spiral som det krävs mycket för att bryta.
Det kan kännas jäkligt svårt, till och med oöverskridligt, men det är ändå bättre än att sitta fast i skiten.

Ett av trådens bästa inlägg hittills.
Citera
2016-09-24, 02:05
  #3722
Bannlyst
Är det någon i tråden som ersatt sitt spelmissbruk med droger eller annat beroende?
Citera
2016-09-24, 12:22
  #3723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaermorsmardroem
Är det någon i tråden som ersatt sitt spelmissbruk med droger eller annat beroende?

på god väg iaf
Citera
2016-09-24, 21:20
  #3724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
1.2 miljoner
lyckades du ta ut något eller gick allt tillbaka?
Citera
2016-09-25, 02:32
  #3725
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banen
på god väg iaf

Försök fokusera den energi du har på någon typ av träning.
Droger och alkohol funkar tillfälligt, men träningsberoende leder inte till minskad kognitiv förmåga/impulsbeteende. Är givetvis att föredra. Kämpa på alla spelberoende FB- och icke-medlemmar! Det blir bättre, på riktigt så stämmer detta, men kom ihåg att spelberoendeföreningarna finns där för oss. Framförallt bra för oss som inte vill/kan kommunicera alla problem med nära och kära.
Citera
2016-09-25, 06:47
  #3726
Medlem
hmmmm
__________________
Senast redigerad av summer86 2016-09-25 kl. 07:29.
Citera
2016-09-25, 08:20
  #3727
Medlem
Borde komma med tips från er som varit där nere på djupet - hur man ska tänka när man bestämt sig för att lägga allt bakom sig? Hur gick ni vidare rent psykoligiskt?

Tror många tänker på sina förluster och har ångest över det - men om man kan se ljusare på framtiden - att det inte kan bli värre utan bara bättre - kanske man mår ngt bättre. Vad tänker ni?
Citera
2016-09-25, 08:23
  #3728
Medlem
MrMadoffs avatar
Vad är det vi söker efter? Det är ju någonting bortom pengar, för när vi vinner så slutar vi ju inte utan istället höjer vi insatsen och spelar hårdare (iaf jag). Är det en skada sedan barndomen? Medfött? Någonting vi har för mycket av eller saknar i hjärnan?

I vilket fall hoppas jag att dessa hyenor till riskkapitalister som profiterar och exploaterar på den här sjukdomen för vinstsyfte har en särskild plats i helvetet.
Citera
2016-09-25, 16:09
  #3729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vad är det vi söker efter? Det är ju någonting bortom pengar, för när vi vinner så slutar vi ju inte utan istället höjer vi insatsen och spelar hårdare (iaf jag). Är det en skada sedan barndomen? Medfött? Någonting vi har för mycket av eller saknar i hjärnan?

Jag tror alla spelare är ensamma. De kanske börjar med att man ska hämta tillbaka förluster eller tro att vi vinner den där stora vinsten igen. Men de kommer vi aldrig göra!

När vi väl har fattat detta så blir vi spelare som spelar mindre men hårdare när vi väll faller tillbaka igen och igen och igen. Jag har gett upp på att sluta fär det går ju inte. Vi kommer alltid spela men jag har i alla fall slutat jaga alla mina förluster för dom kommer jag aldrig kunna vinna tillbaka.

Man gör de man kan och öppnar kontot med fakemail ändrar lösenord på spelkontot tar bort mailen och kan aldrig igen spela på den sidan då de allra flesta siter bara tillåter ett konto per person och jag är inte så dum så jag sätter in stålar på en sida där jag vet att de kommer hänvisa till pargraf 188c där de klart o tydligt står att dubbla spelkontot fryses alla pengar man satt in och konfiskeras av spelbolaget.

Jag har ett öppet spelkonto med 50$ gräns och då var jag tvungen att sitta o snacka med dom i tre dagar för att kunna öppna det då jag tog bort mailen och ändrade lösenordet på denna siten för ca 1 år sen. Så de tar på krafterna och öppna dessa konton igen.

Har man tur så tröttnar man på dag 1 med mailkonversationer med den helt korkade supporten som de alla bolagen har.

Jag spelar för att jag e ensam och ingen jävel bryr sig om mig. Inte för att vinna eller förlora. Tidsfördriv min enda vän spelbolaget som får min existens värd att leva. Varför spelar ni?
__________________
Senast redigerad av ognadnafmirg 2016-09-25 kl. 16:11.
Citera
2016-09-25, 16:20
  #3730
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Jag tror alla spelare är ensamma. De kanske börjar med att man ska hämta tillbaka förluster eller tro att vi vinner den där stora vinsten igen. Men de kommer vi aldrig göra!

När vi väl har fattat detta så blir vi spelare som spelar mindre men hårdare när vi väll faller tillbaka igen och igen och igen. Jag har gett upp på att sluta fär det går ju inte. Vi kommer alltid spela men jag har i alla fall slutat jaga alla mina förluster för dom kommer jag aldrig kunna vinna tillbaka.

Man gör de man kan och öppnar kontot med fakemail ändrar lösenord på spelkontot tar bort mailen och kan aldrig igen spela på den sidan då de allra flesta siter bara tillåter ett konto per person och jag är inte så dum så jag sätter in stålar på en sida där jag vet att de kommer hänvisa till pargraf 188c där de klart o tydligt står att dubbla spelkontot fryses alla pengar man satt in och konfiskeras av spelbolaget.

Jag har ett öppet spelkonto med 50$ gräns och då var jag tvungen att sitta o snacka med dom i tre dagar för att kunna öppna det då jag tog bort mailen och ändrade lösenordet på denna siten för ca 1 år sen. Så de tar på krafterna och öppna dessa konton igen.

Har man tur så tröttnar man på dag 1 med mailkonversationer med den helt korkade supporten som de alla bolagen har.

Jag spelar för att jag e ensam och ingen jävel bryr sig om mig. Inte för att vinna eller förlora. Tidsfördriv min enda vän spelbolaget som får min existens värd att leva. Varför spelar ni?
Ge dig nu! Du kan ju inte ge upp så lätt? Vi är flera här i tråden som har insett våra missbruk och tagit livet på allvar igen. Ryck upp dig och börja kämpa! Varje dag är en kamp, men det är endast du själv som kan påverka kampen till att vinna!

Ingen tycker synd om dig.
Citera
2016-09-25, 22:01
  #3731
Medlem
Vet någon om man kan spärra sig från alla odds-tjänster på Svenskaspel?

Har redan spärrat mig från pokern i ett år. Vill inte spärra mig helt då jag vill kunna spela 32-raders stryk/europatipset (Detta är inget problem för mig, oavsett vad ni tror.)
Citera
2016-09-26, 07:28
  #3732
Medlem
Spärra dig på allt via nätet/mobilen. Vill du spela 32-raders är det väl bara gå till en fysisk butik och lämna in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in