2016-09-26, 14:19
  #3733
Medlem
persie91s avatar
ussch så trötter jag börjar bli på mig själv nu,,, kastade nyss iväg 8000 lax på skitspel.
Pengar som skulle gå till annat, blir mager månad nu igen då
Citera
2016-09-26, 15:44
  #3734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isaakuw
Spärra dig på allt via nätet/mobilen. Vill du spela 32-raders är det väl bara gå till en fysisk butik och lämna in?

Jo det är sant faktiskt. Bra råd!
Citera
2016-09-26, 21:01
  #3735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persie91
ussch så trötter jag börjar bli på mig själv nu,,, kastade nyss iväg 8000 lax på skitspel.
Pengar som skulle gå till annat, blir mager månad nu igen då



råkade ut för samma sak bara å bunkra upp med passta å sphagetti ris! kyckling köpte jag 6 påsar fileer förra fattigmans månad... man lär så länge man lever.
Citera
2016-09-26, 21:03
  #3736
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persie91
ussch så trötter jag börjar bli på mig själv nu,,, kastade nyss iväg 8000 lax på skitspel.
Pengar som skulle gå till annat, blir mager månad nu igen då

Tips: Gå till närmsta spelberoendeförening regelbundet, de hjälper faktiskt, och försök reflektera vid varje mager måltid. Att bli spelfri är inte lätt, det kräver en hel del.
Citera
2016-09-26, 22:07
  #3737
Medlem
Mitt beroende börjar kännas något bättre. Har inte samma konstanta sug som jag haft tidigare, jag vann visserligen lite i helgen och kändes bra att avsluta med en vinst än att ligga back och vilja vinna tillbaka för det är den värsta känslan.

Men idag brände jag iväg en tusenlapp i ett idiotiskt och envist försök att vinna stort på ett spel.

Det positiva är dock att jag som sagt inte känner samma sug, tror jag börjar inse också att förlorade pengar inte går att vinna tillbaka utan spela kan man göra för några hundra då och då när pengar finns och ge fan i att försöka vinna tillbaka förlorade summor för det är oftast då jag bränner bort som mest. Ska avvakta i veckan och inte sätta in pengar och se hur det går. Bryter jag mot det ändå så får det bli ytterligare kontoavstängningar och kanske börja kontakta stödlinjer (är dessa gratis förövrigt?).
Citera
2016-09-27, 00:42
  #3738
Medlem
Faaaan, började med att kasta hundralappar och tänkte "äsch, spelar ingen roll" men de hela slutar i att man måste vinna tillbaka dessa för samvetets skull, slutar med att man torskade 30k på några dagar. Är oerhört stora summor för mig som är en 19-årig gymnasieelev, även fast jag har "råd" med denna spelförlust & kan definitivt leva på min nuvarande ekonomi då jag inte i princip har några utgifter. Men drabbas ändå av grov ångest, har varit väldigt öppen med hur min ekonomi ser ut inför andra och pengasnack är vanligt bland ungdomar, kan ju naturligtvis inte tala om för familj och vänner att jag torskat 30k som 19-åring. Spelsuget i sig är inte problemet, utan viljan att vinna tillbaka och "nå upp till ett mål (oftast jämna summor)" som är det största problemet. Fasiken va illa! Hur dämpar jag ångesten? :s
Citera
2016-09-27, 16:13
  #3739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REGGAEJAM
Faaaan, började med att kasta hundralappar och tänkte "äsch, spelar ingen roll" men de hela slutar i att man måste vinna tillbaka dessa för samvetets skull, slutar med att man torskade 30k på några dagar. Är oerhört stora summor för mig som är en 19-årig gymnasieelev, även fast jag har "råd" med denna spelförlust & kan definitivt leva på min nuvarande ekonomi då jag inte i princip har några utgifter. Men drabbas ändå av grov ångest, har varit väldigt öppen med hur min ekonomi ser ut inför andra och pengasnack är vanligt bland ungdomar, kan ju naturligtvis inte tala om för familj och vänner att jag torskat 30k som 19-åring. Spelsuget i sig är inte problemet, utan viljan att vinna tillbaka och "nå upp till ett mål (oftast jämna summor)" som är det största problemet. Fasiken va illa! Hur dämpar jag ångesten? :s

Vi är lite i samma sits. Även om jag är något äldre och dock inte förlorar lika mycket så smällde jag iväg 11k en natt när det var som värst och det är nog proportionellt sett lika mkt som du.

Hur som helst så är det känslan av att behöva vinna tillbaka som är den mest destruktiva för mig. För det eskalerar bara och man sätter in och sätter in, ökar insatser och väntar på en storvinst - som sällan kommer.

Tror alternativet för dig (och mig) är att 1. inte spela alls eller 2. köra speciella spelkvällar i månaden när du bestämt i förväg hur mkt du vill spela för och dels när du är beredd att ta ut och hur mkt du är beredd att förlora.

T.ex säg att din förlustgräns är 500kr och du tar ut när du ligger på 3000kr. Då har du bestämt vilket mål du har och även gräns och sen måste du givetvis hålla det också vilket kan va svårt.
Citera
2016-09-27, 16:16
  #3740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan88
Vet någon om man kan spärra sig från alla odds-tjänster på Svenskaspel?

Har redan spärrat mig från pokern i ett år. Vill inte spärra mig helt då jag vill kunna spela 32-raders stryk/europatipset (Detta är inget problem för mig, oavsett vad ni tror.)



jag tror dig är likadant på trav att jag klarar det hur bra som helst trotts endel 10000 kronors vinster som gått till casinot så jävla värdelöst
Citera
2016-09-27, 22:21
  #3741
Medlem
likeets avatar
Nu är man fattig igen.
Tack casino!
Fy fan va jag hatar dig!!!!!
Citera
2016-09-27, 23:35
  #3742
Medlem
likeets avatar
Jag kommer berätta för anhöriga imorgon, hoppas man blir bemött på ett bra sätt än att dom blir arga mig på
Citera
2016-09-27, 23:49
  #3743
Medlem
likeets avatar
Första gången någonsin jag spelade på kredit, 12k åt helvete.
Mår så jävla dåligt herregud, va fan håller jag på mig ?
Jag är en städad person som aldrig kunde tänka mig att kunna låna för stt spela.
Förnekar mitt spelade, mår så dåligt och ångest hela tiden.
Men ändå fortsätter det.
Kommer berätta för mig flickvän imorgon, hoppas hon tar det på rätt sätt o hjälper mig.
En sån som mig måste ha nån som håller i mina pengar, hela tiden.
Mår så jävla dåligt just nu kan inte sova, spela nästan upp allt av min lön nu.
Har en kredit som måste betalas i slutet på november så ingen jätte katastrof men det är ändå katastrof.
Herregud.
Är så rädd att hon ska få reda på krediten innan jag sagt nått, ångest hela dagarna eftersom jag mörkar detta.
Nu ska vi byta bank nästa vecka så kommer sitta på möte med nya banken, är så rädd det kommer upp på tapeten, men varför skulle det göra det ? Dom skiter ju i om jag har en obetald räkning som ej förfallit i datum.
Denna ständiga ångest.
Går ut över min familj också, jag vet ju att det beror på mitt spelande, hela mitt beteende är så destruktivt.
__________________
Senast redigerad av likeet 2016-09-27 kl. 23:53.
Citera
2016-09-28, 07:19
  #3744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Första gången någonsin jag spelade på kredit, 12k åt helvete.
Mår så jävla dåligt herregud, va fan håller jag på mig ?
Jag är en städad person som aldrig kunde tänka mig att kunna låna för stt spela.
Förnekar mitt spelade, mår så dåligt och ångest hela tiden.
Men ändå fortsätter det.
Kommer berätta för mig flickvän imorgon, hoppas hon tar det på rätt sätt o hjälper mig.
En sån som mig måste ha nån som håller i mina pengar, hela tiden.
Mår så jävla dåligt just nu kan inte sova, spela nästan upp allt av min lön nu.
Har en kredit som måste betalas i slutet på november så ingen jätte katastrof men det är ändå katastrof.
Herregud.
Är så rädd att hon ska få reda på krediten innan jag sagt nått, ångest hela dagarna eftersom jag mörkar detta.
Nu ska vi byta bank nästa vecka så kommer sitta på möte med nya banken, är så rädd det kommer upp på tapeten, men varför skulle det göra det ? Dom skiter ju i om jag har en obetald räkning som ej förfallit i datum.
Denna ständiga ångest.
Går ut över min familj också, jag vet ju att det beror på mitt spelande, hela mitt beteende är så destruktivt.


Lider verkligen med dig. Jag går på kasinot ibland och ser IRL ångesten vissa har över sitt spel. Du verkar vara en sådan spelare.

Om du inte vill leva i det här helvetet finns det bara en sak att göra. Lägga alla korten på bordet! Det kanske innebär att tjejen lämnar dig (Man vet ju aldrig med tjejer.) Med största sannolikhet gör hon inte det, men det spelar ingen roll.

För dig måste detta komma i första hand, det kommer ruinera ditt liv och kantas av ständig ångest. Finns ingen tid att vänta på. Väck frugan och berätta hur det ligger till. Sen bestämmer du familjemöte ikväll och lägger alla korten på bordet så får dom hjälpa till.

I början får du utskällningar, det får du ta. Sedan hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in