2016-09-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Räntorna kommer RUSA när som helst beroende på att skuldbergen som åstadkoms av centralbankernas agerande nu börjar bli helt ohållbara och OÅTERBETALBARA. Det innebär att någon /några ej kommer få betalt den ränta de förväntar sig...när obligationsköparna inser att avskrivningar/valutaras väntar-. En dag kommer obligationsutärdarna säga: tyvärr alla måste gå med på att skriva ned sin fodran med 50 %,,,så istället för att få 1,5 % i ränta få betala 50 %..kommer inte vara populärt....När investerare/valutahandlare inser att det blir följden i detta chicken.race...Då kommer de kräva skyhögt högre räntor för att huvudtaget köpa några obligationer.

Haha ha! Bra agenda... Not! Du kan få en tioårig ränta under 2% ... Lycka till.
2016-09-25, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Man är väl inte bolånetorsk om man har under 50% belåningsgrad eller?
Logik?
Jag har under 50% belåningsgrad och mig har du kallat bolånetorsk. Logik?
2016-09-25, 01:06
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Räntorna kommer RUSA när som helst beroende på att skuldbergen som åstadkoms av centralbankernas agerande nu börjar bli helt ohållbara och OÅTERBETALBARA. Det innebär att någon /några ej kommer få betalt den ränta de förväntar sig...när obligationsköparna inser att avskrivningar/valutaras väntar-. En dag kommer obligationsutärdarna säga: tyvärr alla måste gå med på att skriva ned sin fodran med 50 %,,,så istället för att få 1,5 % i ränta få betala 50 %..kommer inte vara populärt....När investerare/valutahandlare inser att det blir följden i detta chicken.race...Då kommer de kräva skyhögt högre räntor för att huvudtaget köpa några obligationer.

Inte för att vara en grammatiskt korrekt fitta, men du framstår som obeläst/sinnesvag/berusad om du skriver ... i en osammanhängande smörja.

För att dra ett gammalt FB-favoritcitat: "Släpp limburken och rapa fram vad du vill säga."

"så istället för att få 1,5 % i ränta få betala 50 %"

Seriös fråga: Vad har du tagit för något människa? 1.5 -> 50% WTF? Hur/Varför skulle detta ske i detalj? Och "få"? Hur kan man få något som man måste betala varje månad? Tvingas hade varit mer korrekt term. Pratar vi ens om bolåneränta här eller har du rökt PCP och kollat på The Big Short?

Var tvungen googla "Alex Jones Housing Bubble":
https://www.youtube.com/watch?v=xMbtIHhqWyk

Är detta underlaget för ditt resonemang? Alex Jones et al är underhållande ibland, men knappast någon trovärdig källa.
Senast redigerad av oVERGROW 2016-09-25 kl. 01:29. Anledning: Tillägg
2016-09-25, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaiseric2
Räntorna kommer ej rusa på flera år. De kommer vara kvar på denna nivå eftersom ett valutakrig pågår.
Har det inte alltid varit valutakrig?
Kan du beskriva vad som visar att det är ett valutkrig nu som inte fanns tidigare?
2016-09-25, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har under 50% belåningsgrad och mig har du kallat bolånetorsk. Logik?
Du sitter med 4 mille i lån med en kåk värderad till 8 mille I DAGENS ABSURDA VÄRDERINGAR
Och egentligen , om man sitter med 4 mille i lån så kan man inte va annat än torsk
2016-09-25, 07:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du sitter med 4 mille i lån med en kåk värderad till 8 mille I DAGENS ABSURDA VÄRDERINGAR
Och egentligen , om man sitter med 4 mille i lån så kan man inte va annat än torsk

1.Hur kommer du fram till att dagens värdering är "absurd"?

2. Och om nu dagens värdering är "absurd", varför lånar du själv och köper bostäder till höger och vänster?
2016-09-25, 07:37
Medlem
Citat:
Det som gäller NU...SÄLJ bostaden...köp GULD.....Kraschen med stort K är här när som helst...Kan inte bli fel...Bostadspriserna kommer tokrasa när räntorna rusar...Guldet kommer gå BananaZ sälj Guldet när bostadspriserna är på halva priset eller t.o.m något lägre mot nuvarande och köp tillbaka en bostad.

Bra idé, tips på var jag kan förvara 12kg guld som det blir?
2016-09-25, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
1.Hur kommer du fram till att dagens värdering är "absurd"?

2. Och om nu dagens värdering är "absurd", varför lånar du själv och köper bostäder till höger och vänster?
Vet inte om jag köper bostäder till höger och vänster, men sant att jag var med i en budgivning på en sommarstuga förra veckan men hoppade av för priset blev för högt.

Så jag lånar inget för tillfället utan amorterar bara, ökat min amortering till 15k i månaden och i fredags hade jag mäklare hemma för värdering av bostaden (skall eventuellt byta bank) så då kanske jag hamnar på 30-40% i belåningsgrad på villan.

Absurd ökning är det om du jämför med all annan prisökning i vårt land de senaste 10 åren, speciellt lönerna.

Eller kurtans lön har kanske dubblats det senaste decenniumet
2016-09-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insaineinthebrain
Eller skall han bo i sitt guld
2016-09-25, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insaineinthebrain

Så du är helt obelånad? Eller tror du att banken gärna lånar ut för att du skall köpa guld?
2016-09-25, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Så du är helt obelånad? Eller tror du att banken gärna lånar ut för att du skall köpa guld?

Kommer bli obelånad under 2017 och tänkte därefter investera värdet att bostaden i något intressant.
2016-09-25, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
"så istället för att få 1,5 % i ränta få betala 50 %"

Seriös fråga: Vad har du tagit för något människa? 1.5 -> 50% WTF? Hur/Varför skulle detta ske i detalj? Och "få"? Hur kan man få något som man måste betala varje månad? Tvingas hade varit mer korrekt term. Pratar vi ens om bolåneränta här eller har du rökt PCP och kollat på The Big Short?

Inte för att jag på något sätt vill försvara hans runkfantasi till domedagsprofetia men nej, han pratar så klart inte om bolåneräntor utan om obligationsmarknaden. Något som framgår relativt tydligt om man bara läser hans inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in