2016-09-24, 12:11
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Alla konstaterar att säkerheten är dålig i riksdagen, att partierna inte kollar upp vilka de anställer, deras bakgrund. I Putilovs fall blir detta rätt uppenbart, dels att SD jobbar för Rysslands sak och är ett stort säkerhetshot men även att Riksdagen inte kan överlåta till partierna att sköta sin säkerhet. Se på SD som vet att Putilov är en säkerhetsrisk för alla utom SD, varför skulle de inte ha honom där? Moskvas lilla orm vill Åkesson ha nära sig, lyssna för att lyssna på husses befallningar.

Du framstår ju som fullkomligt verklighetsfrånvänd med dina konspirationsteorier. Hade gärna velat se belägg för dina allvarliga anklagelser om att SD skulle jobba för Putin, men vet ju att varenda ord du fick ur dig där bara är drömmar och fantasier.
Senast redigerad av svallerbyttan 2016-09-24 kl. 12:14.
Citera
2016-09-24, 12:11
Medlem
swimmingpools avatar
Vad menas med desinformatör? Är han en sverigedemokrat som lotsas vara vänstervriden i artiklar och skriver påhittade överdrivet korkade vänstergrejer? Eller är han en vänstervriden som lotsas vara sverigedemokrat för att kolla hur dom jobbar?
Citera
2016-09-24, 12:13
Bannlyst
Obama och Hillary har förstås en agenda med att smutsmåla all högerpolitik och försöka länka den till Ryssland. Hillary vill fortsätta bedriva sin expanderande utrikespolitik med att finansiera IS och jihadister, och samtidigt predika multikulturalism, kulturrelativism, politisk korrekthet. Vi vet ju alla att det kommer leda till enorma konflikter.

Varje människa måste ta ställning till om hon vill gynna Globaliseringen och samtidigt förstörelsen av Sverige eller om hon vill gynna Sveriges suveränitet och självbestämmande. De som nedrustar försvaret, sprider falsk propaganda och predikar multikulturalism gynnar inte Sverige.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2016-09-24 kl. 12:16.
Citera
2016-09-24, 12:15
Medlem
dark horses avatar
Det är sannolikare att vinna på lotto än att man kan köpa 12 mn fastighet för ½ priset som kan säljas med 100 % marginal 2 mån senare. Uppenbar betalning av något slag.
Enl. honom själv betalade han 200000 i handpenning, på en 12 mn kåk som såldes för 6! Så påstår han att han var unik som hade 200 tusen kontant att sätta in som handpenning för att det skulle bli snabb affär. De som kan få fram 200k för en sådan här affär går 13 på dussinet.
Egor fick inte låna och kunde inte betala så han sålde fastigheten vidare. Han säljer alltså en fastighet som han inte köpt/erlagt slutlikvid för!? Säljaren ”lånar ut” till honom genom att ha en fordran på Egor?
Egors historia är tunnare än lövtunn.

Citat:
”Eftersom jag hade den begärda handpenningen (200 000 kronor) som jag sparade ihop just till egen insats kunde jag erbjuda en snabb affär och därför fick köpa huset inom ett par dagar under marknadsvärdet. Avsikten var att behålla huset därför sökte jag lån hos bland annat Nordea. Dock fick jag inget lån och blev tvungen att sälja det så småningom, skriver han på sin Facebook.”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23580996.ab

Alla som tror ett endaste ord av den historien kan kontakta mig, jag har en bro till salu, mycket förmånligt pris, långt under marknadsvärdet.
Citera
2016-09-24, 12:18
Medlem
Det blir en mer och mer smaskig historia av det här...

Å ena sidan kan jag tycka att det varit osmakligt av Aftonbladet att röja en skyddad identitet, samtidigt blir det ju svårt att förbise att han kanske ändå inte bara har rent mjöl i påsen (lär nog komma fram mer saker, såväl till hans fördel som till hans nackdel). Ska bli spännande att följa fortsättningen.

Jag håller med den skribent som skrev att "man kan inte annat än imponeras över hans sätt att ta sig fram i det svenska samhället i alla fall".
Citera
2016-09-24, 12:23
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är ett stort påstående. Trots allt finns det förmodligen delar av SD som ser saken utifrån en rimlig ståndpunkt, dvs självkritiskt.

Jag kan dra upp minst en skandal-unge (eller -vuxen) för varje politiskt parti (det kan du också). Där drar man inte resten av partiet över samma kam, utan att det blir orättvist.

Däremot är det intressant att efterhöra reaktionerna från ledningen i SD i detta.

Ännu har vi hört något från SD som tyder på någon form av rannsakan, Vinge avfärdade allt som en mediegrej så sent som för någon dag sedan, vilket inte är konstigt med tanke hur integrerad Fridback varit i partitoppen, något som försvårat och försenat hans "avgång".

Att öppet erkänna misstaget går inte, SD:s mediala agenda byggs i mycket på samma asymetriska arbetssätt som Fridbacks, ta kopplingen mellan Ekeroth och Avpixlat som exempel, varför partiledningen lägger locket på.

Skall vi jämföra med något blir det Geijer- och IB-affären på 70-talet, så mycket skit på ett ställe hör inte till vanligheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad menas med desinformatör? Är han en sverigedemokrat som lotsas vara vänstervriden i artiklar och skriver påhittade överdrivet korkade vänstergrejer? Eller är han en vänstervriden som lotsas vara sverigedemokrat för att kolla hur dom jobbar?

Han arbetar asymmetriskt för att påverka/styra informationsflödet.
Senast redigerad av Drullknull 2016-09-24 kl. 12:26.
Citera
2016-09-24, 12:24
Medlem
Lapes avatar
Huvudanklagelsen här att ha köpt en villa billigt i attraktivt läge i Stockholmstrakten efter att ha fått nys om möjligheten , och sen sålt den till marknadspris. Sen hur han fått nys om köpmöjligheten det är något Säpo inte varnat för, något som sågs tillhöra en privat sfär måhända.
Men sen resten , att SR blivit kritiserat och Aftonbladet blivit lurat där Putilov anklagas och SD och Ryssland , där kommer mediadrevet in.
Citera
2016-09-24, 12:26
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är ett stort påstående. Trots allt finns det förmodligen delar av SD som ser saken utifrån en rimlig ståndpunkt, dvs självkritiskt.

Jag kan dra upp minst en skandal-unge (eller -vuxen) för varje politiskt parti (det kan du också). Där drar man inte resten av partiet över samma kam, utan att det blir orättvist.

Däremot är det intressant att efterhöra reaktionerna från ledningen i SD i detta.

Mattias Karlsson har delat Putilovs facebookstatus där han förklarar varför han sagt upp sig utan kommentar, det är väl någorlunda talande. Å andra sidan kan man ju välvilligt tolka det som att Karlsson bara vill sprida ordet vidare så att det kommer ut.

La en stund på att läsa lite i Putilovs facebookflöde där det kommer lite halvsvepande förklaringar utan närmare detaljer när folk ifrågasätter riktigheten i husaffären. Om Putilov nu kan motbevisa allt det som media kastar i ansiktet på honom, gör det då. Upp med skiten på bordet, det hade varit ett extremt effektivt sätt att tysta all kritik. Nu väljer han att inte göra det utan säger upp sig och flyttar till Köpenhamn (enligt sin facebook)
Citera
2016-09-24, 12:29
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Det är sannolikare att vinna på lotto än att man kan köpa 12 mn fastighet för ½ priset som kan säljas med 100 % marginal 2 mån senare. Uppenbar betalning av något slag.
Enl. honom själv betalade han 200000 i handpenning, på en 12 mn kåk som såldes för 6! Så påstår han att han var unik som hade 200 tusen kontant att sätta in som handpenning för att det skulle bli snabb affär. De som kan få fram 200k för en sådan här affär går 13 på dussinet.
Egor fick inte låna och kunde inte betala så han sålde fastigheten vidare. Han säljer alltså en fastighet som han inte köpt/erlagt slutlikvid för!? Säljaren ”lånar ut” till honom genom att ha en fordran på Egor?
Egors historia är tunnare än lövtunn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23580996.ab

Alla som tror ett endaste ord av den historien kan kontakta mig, jag har en bro till salu, mycket förmånligt pris, långt under marknadsvärdet.

Låter lockande, jag har två vägskyltar värda 12 miljoner styck som vi kan byta med?😀
Citera
2016-09-24, 12:30
Medlem
dark horses avatar
Det känns som om något hänt med SD sen den stora valvinsten och Jimmies kollaps och timeout. Iofs förstod man att det barkade åt fel håll när Ekeroth bröderna kom in och SD blev hängivna Sionister. Varför skulle Sverige nationalister bli hängivna Sionister? Dessa som gör allt vad de kan för att det ska bli mångkultur överallt utom i Israel.
Och nu klänger de som envetna groupies på Moderaterna, det parti som är helt i särklass när det gäller att ställa invandringsportarna på vid gavel och det bara väller in ”mångkultur” när de regerar. Inget annat parti är så ansvarigt för att göra Sverige ”mångkulturellt” som Moderaterna.

Att de var ideologiskt virriga tidigare kunde man ha överseende med då de trots allt verkade genuina. Men nu har de gjort sig helt opålitliga. Vem bestämmer i partiet nu? Jimmie? Eller är han mer en galjonsfigur och andra styr?
Citera
2016-09-24, 12:30
Medlem
Jag har lite problem att hänga med, vad har Putilov gjort som är olagligt? Hade Putilov jobbat för expo, ljugit för polisen för att ta del av information som smutskastar extremhögern, så hade han fått guldspaden. Men ettersom Putilov jobbar för den hatade "extremhögern", och vågar kritisera en fallerat migpolitik, så ska han "brännas" utan någon form av bevis?
Står åsiktskorridoren över grundlagen i Sverige, har ni verkligen sjunkit så lågt?
Citera
2016-09-24, 12:33
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Jag har lite problem att hänga med, vad har Putilov gjort som är olagligt? Hade Putilov jobbat för expo, ljugit för polisen för att ta del av information som smutskastar extremhögern, så hade han fått guldspaden. Men ettersom Putilov jobbar för den hatade "extremhögern", och vågar kritisera en fallerat migpolitik, så ska han "brännas" utan någon form av bevis?
Står åsiktskorridoren över grundlagen i Sverige, har ni verkligen sjunkit så lågt?
Nä vi får väl hoppas att den där Fridback inte lyckat göra ett skit, men han ska fan inte springa omkring i maktens korridorer, och det borde inte SD heller tycka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in