2016-10-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du missade nog poängen med Mali och Afghanistan. SD menade naturligtvis att vi INTE skall ha trupper där eftersom de behövs på hemmaplan och då är det naturligtvis Ryssland mer än något annat som försvaret handlar om. Inte särskilt ryssvänligt av SD.

Nåja. Jag tolkar det på ett annat sätt.
Citera
2016-10-16, 22:15
Medlem
Citat:
Du missade nog poängen med Mali och Afghanistan. SD menade naturligtvis att vi INTE skall ha trupper där eftersom de behövs på hemmaplan och då är det naturligtvis Ryssland mer än något annat som försvaret handlar om. Inte särskilt ryssvänligt av SD.

Inte ens Gudmundsson delar din analys http://www.svd.se/ar-sd-putins-nyttiga-idioter. För övrigt, varför skulle det vara fel med svenska trupper i Mali och Afghanistan om målet är att bekämpa islamistisk terrorism, vilket SD anser som den största faran för Sverige.
Citera
2016-10-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Inte ens Gudmundsson delar din analys http://www.svd.se/ar-sd-putins-nyttiga-idioter. För övrigt, varför skulle det vara fel med svenska trupper i Mali och Afghanistan om målet är att bekämpa islamistisk terrorism, vilket SD anser som den största faran för Sverige.

Vi pratar om Putins Ryssland inte om IS, SD har inte varit positiva till nedrustningen av försvaret – i Sverige. Vad tror du vi har försvaret – i Sverige – till? Som skydd mot arga Ålänningar?
Citera
2016-10-17, 18:28
Medlem
Citat:
Vi pratar om Putins Ryssland inte om IS, SD har inte varit positiva till nedrustningen av försvaret – i Sverige. Vad tror du vi har försvaret – i Sverige – till? Som skydd mot arga Ålänningar?
SD:s agerande i EU-parlamentet vittnar inte om att de ser Putins Ryssland som en fara. Och jag har tappat räkningen när det gäller hur många gånger jag hört SD:are på alla nivåer tala om att islam är det största hotet.
Senast redigerad av nantale 2016-10-17 kl. 18:33.
Citera
2016-10-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
SD:s agerande i EU-parlamentet vittnar inte om att de ser Putins Ryssland som en fara. Och jag har tappat räkningen när det gäller hur många gånger jag hört SD:are på alla nivåer tala om att islam är det största hotet.

Ja, SD är mer aningen ryssvänligt än andra svenska partier i EU verkar det som men de vill ändå ha ett starkt försvar. Så vad vill de ha detta försvar mot för tänkt fiende tror du? Åland? Bornholm? Norge? Finland?

Tror du på fullt allvar att SD har som mål att sälja ut Sverige till ryssen. Det som du helt missar är att verkligheten är komplex. Allt är inte bara svart eller vitt, Ryssland eller USA.

Att SD verkar ta det muslimska hotet på största allvar håller jag helt med om. Men vad har det med ryssvänlighet att göra? USA tar väl också det muslimska hotet på allvar? Det var ju för sjutton de som startade "kriget mot terrorismen" och blev anfallna av galna islamister.
Citera
2016-10-17, 22:21
Medlem
Trots mediernas och de andra partiernas försök att blåsa upp en "Putilov-affär" ökade SD i senaste SIFO-mätningen. Kanske var det för genomskinligt? Kanske har man överskattat möjligheten att skrämma med "ryssen"?
Citera
2016-10-18, 15:59
Bannlyst
Om spioner

Citat:
Det har blivit mer eller mindre kutym av främst Centerpartiet att anklaga mig för att vara rysk spion. ”Ryssen ska inte släppas in i riksdagens korridorer”, – sades det i onsdags av Annie Lööf som syftade på mig som är född i Ryssland.

Oaktat frågan om hon hade kunnat säga samma sak om någon annan etnicitet, förefaller jag vara en sällsynt opassande figur för denna roll. Under alla mina år som journalist granskade jag regimen i Ryssland kompromisslöst och kritiskt vilket till slut har lett till negativa personliga konsekvenser för mig.

Redan 2012 rapporterade jag från Syrien där jag blivit gripen av Assads styrkor när jag bevakade en oppositionell demonstration vilket blev en riksnyhet i Sverige. Efter att ha blivit frisläppt var jag med på en annan demonstration som Assads polis angrep med vapen. Det var en tung upplevelse att se människor dödas framför mina ögon. Det blev dock ännu värre när polisen började slå in dörrar i lägenheter och genomsöka hela byggnaden som jag gömt mig i i jakt på en utländsk journalist som tog bilder på massakern – nämligen på mig. Efter att ha kommit tillbaka från Syrien hade jag mardrömmar i flera veckor.

https://putilov.org/2016/10/18/om-spioner/
Citera
2016-10-18, 17:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Trots mediernas och de andra partiernas försök att blåsa upp en "Putilov-affär" ökade SD i senaste SIFO-mätningen. Kanske var det för genomskinligt? Kanske har man överskattat möjligheten att skrämma med "ryssen"?

Eller så kanske målet inte var att sänka SD utan att upplysa om att SD har vissa som inte går i partiets linje osv.
Citera
2016-10-22, 12:19
Medlem
Tsarevitjs avatar
Fortfarande har ingen kunnat visa att Putilov/Fridback gjort något olagligt trots det enorma drevet mot honom, även på detta forum.
Citera
2016-10-22, 12:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Fortfarande har ingen kunnat visa att Putilov/Fridback gjort något olagligt trots det enorma drevet mot honom, även på detta forum.

Är det någon som hävdat att Egor begått något lagbrott?
Citera
2016-10-22, 15:37
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det någon som hävdat att Egor begått något lagbrott?
Spioneri är olagligt. brottsbalken 19 kap. 5 §
Citera
2016-10-22, 15:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Spioneri är olagligt. brottsbalken 19 kap. 5 §

Folk säger att Egor kan vara saker, inte att han är saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in