2016-09-24, 11:55
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Trams! Putilov har ju nästlat sig in i myndigheter och medier som ingen annan. Att hans oegentligheter upptäcktes först när han tog sig in i SD handlar ju om att de granskas på ett helt unikt sätt.
Alla konstaterar att säkerheten är dålig i riksdagen, att partierna inte kollar upp vilka de anställer, deras bakgrund. I Putilovs fall blir detta rätt uppenbart, dels att SD jobbar för Rysslands sak och är ett stort säkerhetshot men även att Riksdagen inte kan överlåta till partierna att sköta sin säkerhet. Se på SD som vet att Putilov är en säkerhetsrisk för alla utom SD, varför skulle de inte ha honom där? Moskvas lilla orm vill Åkesson ha nära sig, lyssna för att lyssna på husses befallningar.
Citera
2016-09-24, 11:56
Medlem
Är det inflytelserika twitterkontot migga_x ett av spionens desinformationsverktyg?
Fler än jag misstänker det.
Nu jobbar spionen på att rädda kontot genom enstaka "kritiska" tweets om sitt eget agerande.
https://twitter.com/migga_x
Citera
2016-09-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
De gammelmoderater som röstar på SD kommer inte att gilla den här historien.

Tror inte det påverkar SD:s väljarsiffror det minsta. Gammelmoderater som röstar på SD hatar sossar, medierna, invandringen och typ hiphopmusik och dunkadunka på radio. Ryssen är ingen fiende för dem längre. Lite fräcka husaffärer visar ju bara på initiativförmåga. Duktig kille jobba överallt, göra bra affärer.
Citera
2016-09-24, 11:58
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Man håller inte på ett politiskt parti

Alla Sverigedemokrater jag känner till är emot rasism och då syftar jag på riktig rasism. Till exempel att man riktar misstankar mot en person för att man själv inte gillar Ryssland och har en ryssfobi och då väljer att trakassera den personen tills han avgår för att det blivit ohanterligt. Man har jagat iväg en person för att han är ryss, varken mer eller mindre.

Det finns inga bevis eller belägg för någonting i det här.

Kvällspressen kallar ju även SD:s alternativa Nobelfest för ryssinspirerad, det kommer massa ryssvänliga politiker och i topp Nigel Farage som tydligen är den mest ryssvänlige av dom alla!
Det är väl många som håller på ett visst parti? Om man inte är helt politiskt ointresserad så håller man väl på någon politisk inriktning?
Nu tror jag inte att pressen, media och folk i allmänhet reagerade speciellt mycket på om han var ryss eller inte. Jag tror inte att allmänheten känner till hur mycket anknytning han har till Ryssland. Jag gör det iallafall inte, gör du?
Folk har väl möjligen reagerat på att han tydligen har ett kriminellt förflutet, 5 olika identiteter, försökt nästla sig in på ett antal arbetsplatser där man kan få reda på saker om Sverige, och i princip fått 6 mille av en ryss med tvivelaktig bakgrund. Du tror möjligen inte att det är sådana små förhållanden som fått folk i allmänhet att reagera, ja om man bortser från SD och dess anhängare då förstås, låter inte det troligt?
Citera
2016-09-24, 12:03
Medlem
Drullknulls avatar
Putilovs/Fridbacks "assymeteriska" agenda skiljer sig inte från SD, högerextremas eller Rysslands flerdimensionella påverkan och kontroll av medier, genom ett förkastande av tidigare normer och värderingar för öppet politiskt arbete.
Den assymeteriska agendan är inget annat än handfast arbete i tredje positionens politik, med lite plock här och där, en heterogen mix som gör det svårt att placera och bemöta med saklighet från etablissenanget.

Viktigaste lärdom av affären är att SD inte är rumsrent.
Citera
2016-09-24, 12:03
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Är det inflytelserika twitterkontot migga_x ett av spionens desinformationsverktyg?
Fler än jag misstänker det.
Nu jobbar spionen på att rädda kontot genom enstaka "kritiska" tweets om sitt eget agerande.
https://twitter.com/migga_x
Ja, det är ju häpnadsväckande misstänkt att det twittras om saken precis efter det exploderat i all media i precis hela Sverige! När jag funderar vidare på saken kan misstänka att Flashback-nicket Sguelaiche kan vara rysk spion som försöker sopa igen spåren efter sin desinformationskampanj. Följer ju samma mönster iaf i det avseendet! Alltså på tal om vederhäftiga argument...
Citera
2016-09-24, 12:04
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Jag väntar fortfarande på reella argument, inte insinuationer och lösa anklagelser.

Tänkbart att ryssen är en säkerhetsrisk och Putinist. Men hur och varför??? Och på vilket sätt är SD femtekolonnare åt ryssen?

Kom igen nu, så fort man ställer vissa frågor så riktas flosklerna åt ett annat håll! Tror ni verkligen att man bygger trovärdighet kring sina påståenden på det viset? Eller är det så enkelt som att kastar man skit åt alla håll så fastnar det säkert någonstans?

Då kan man se det så här:

När man, som fri debattör och anställd på än den ena, än den andra arbetsplatsen vädrar diverse påhittade åsikter under flera alias får det konsekvenser, man bränns och får inte fortsatt förtroende, vare sig som anställd eller debattör. Till detta kommer märkliga ekonomiska mellanhavanden och en luddig historik, som grundas i rysk desinformationspress och sk agendasättande journalistik.

Om man då , på de meriterna, får anställning på SD som någon sorts propagandamedhjälpare blir det ju inte bra om man ertappas. Nu är det SD som står med Svarte Put..., eh Petter.

Finns det nu något ordentligt om denne man, så kommer han (vad han nu egentligen heter) såklart att drypa av till nya jaktmarker. Att han nu, under jämmer, avslutar sin sejour i den svenska maktens boningar är ju en indikation på detta.
Citera
2016-09-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Du menar att hålla i ett aluminiumrör i en sekund är ett brott?

Herregudmänniska!

Du är ju precis det jag menar!

Otroligt, att du inte fattar det själv.

Vi har en låååååååååååång väg att gå.
Citera
2016-09-24, 12:07
Medlem
Dofternas avatar
SD får ju hoppas att Fridback/Egor inte känner bitterhet mot partiet.
Nånting säger mig att en sur Egor inte är någon man vill ha som motståndare.
Citera
2016-09-24, 12:07
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Snarare sagt upp sig på grund av omfattande trakasserier och en ohanterbar situation för att inte skada Sverigedemokraterna. För jävligt att kvällspressen än en gång utan skäl fått bestämma vem som ska vara kvar i partiet och vem som inte ska vara det. Här finns som sagt inga belägg eller bevis för någonting... Tragiskt. För att en person har ryskt ursprung. "Fint" hat och "fin" rasism.

Historien har ju fler dimensioner, hur kom Putilov i kontakt med säljaren, var det ren slump via Hemnet eller finns det andra kontakter? Varför säljer en person ett hus för halva priset till en annan person? Hur lastar man upp sex miljoner på ett bräde? Jag skulle inte kunna lösa det hur enkelt som helst.

Vad skapar det för relation om man får köpa något extra billigt av någon, tjänst - gentjänst? Kan man de facto utpressa någon i en sådan här situation?

Jag tror dessutom att alla partier fått ett problem om en av deras anställda köpt en lyxvilla till underpris av en kriminell ryss och sedan sålt den för det dubbla. Det är bara att kolla Sahlinaffären, där hon skrivit på lite papper om olika saker. Hon är ju så långt från SD som man kan komma.

Man kan inte klandra SD för att de anställt honom, att kräva kommentar från Jimmie är bara ren politik, ungefär som att Reinfeldt skulle besvara frågor om Schenström. Men det är fan i mig märkligt hur många SDare som har käften på gångjärn och tror sig komma undan med moraliskt tvivelaktiga beteenden. Att de inte lärt sig att hålla truten och hålla sig ifrån dumheter när de vet att media hugger som en kobra när de får vittring. Helt obegripligt!
Citera
2016-09-24, 12:08
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Viktigaste lärdom av affären är att SD inte är rumsrent.

Det är ett stort påstående. Trots allt finns det förmodligen delar av SD som ser saken utifrån en rimlig ståndpunkt, dvs självkritiskt.

Jag kan dra upp minst en skandal-unge (eller -vuxen) för varje politiskt parti (det kan du också). Där drar man inte resten av partiet över samma kam, utan att det blir orättvist.

Däremot är det intressant att efterhöra reaktionerna från ledningen i SD i detta.
Citera
2016-09-24, 12:08
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Då kan man se det så här:

När man, som fri debattör och anställd på än den ena, än den andra arbetsplatsen vädrar diverse påhittade åsikter under flera alias får det konsekvenser, man bränns och får inte fortsatt förtroende, vare sig som anställd eller debattör. Till detta kommer märkliga ekonomiska mellanhavanden och en luddig historik, som grundas i rysk desinformationspress och sk agendasättande journalistik.

Om man då , på de meriterna, får anställning på SD som någon sorts propagandamedhjälpare blir det ju inte bra om man ertappas. Nu är det SD som står med Svarte Put..., eh Petter.

Finns det nu något ordentligt om denne man, så kommer han (vad han nu egentligen heter) såklart att drypa av till nya jaktmarker. Att han nu, under jämmer, avslutar sin sejour i den svenska maktens boningar är ju en indikation på detta.
Tack!
Äntligen någon som åtminstone argumenterar! Att bara slänga skit som en verbal gödselspridare är ju knappast stärkande för "den goda saken".

Men såvitt jag förstår det är det ändå bara insinuationer och anklagelser än så länge. Visserligen en besvärande omständighet med fastighetsaffären, men som bevis är det minst sagt svagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in