2016-09-23, 20:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Skulle du säga att det är meningslöst att undersöka hur de olika könen påverkas av olika mediciner?
Nej, där finns en relevans. Det finns t.o.m. relevans där för att gruppera på etnicitet. Varför gör man inte det i det här fallet? Svaret är givet, eller hur?
Citera
2016-09-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, där finns en relevans. Det finns t.o.m. relevans där för att gruppera på etnicitet. Varför gör man inte det i det här fallet? Svaret är givet, eller hur?
Men i det här fallet saknas relevans, trots att resultaten visar på skillnader?
Citera
2016-09-23, 20:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Men i det här fallet saknas relevans, trots att resultaten visar på skillnader?
Som att det antagligen skulle finnas en skillnad om man grupperar efter etnicitet. Eller religion för all del.
Citera
2016-09-23, 20:16
Medlem
Citat:
Som att det antagligen skulle finnas en skillnad om man grupperar efter etnicitet. Eller religion för all del.
Förmodligen. På vilket sätt gör det att kön är irrelevant här?
Citera
2016-09-23, 20:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Förmodligen. På vilket sätt gör det att kön är irrelevant här?
Jag delar inte upp mänskligheten i män och kvinnor när det gäller åsikter. Och jag tycker inte man ska ägna tid eller resurser till det. Man hamnar bara snett. Relevant är kön bara i fall som inom medicin och där behöver man inga genusteorier till analysera och dra slutsatser av resultaten.
Citera
2016-09-23, 20:25
Medlem
Citat:
Jag delar inte upp mänskligheten i män och kvinnor när det gäller åsikter. Och jag tycker inte man ska ägna tid eller resurser till det. Man hamnar bara snett. Relevant är kön bara i fall som inom medicin och där behöver man inga genusteorier till analysera och dra slutsatser av resultaten.
Har du något som helst belägg för det här? Du låter nämligen ungefär lika vetenskaplig som en genusvetare.
Citera
2016-09-23, 20:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Har du något som helst belägg för det här? Du låter nämligen ungefär lika vetenskaplig som en genusvetare.
Varför skulle jag en fredagskväll ägna mig åt vetenskapliga resonemang? På Flashback?!
Citera
2016-09-23, 20:30
Medlem
Citat:
Varför skulle jag en fredagskväll ägna mig åt vetenskapliga resonemang? På Flashback?!
Det kan man naturligtvis fråga sig, men då borde du inte ens startat den här tråden.

Men självfallet har du rätt. På fredagskvällar ska man ägna sig åt ovetenskapligt dravel på Flashback.
Citera
2016-09-23, 20:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det kan man naturligtvis fråga sig, men då borde du inte ens startat den här tråden.

Men självfallet har du rätt. På fredagskvällar ska man ägna sig åt ovetenskapligt dravel på Flashback.
Och ditt är vetenskapligt? Jag är tillräckligt skolad för att veta att man kan problemformulera om vad som helst, instrumentalisera det, och bevisa vad f*n som helst egentligen. Åtminstone inom genusforskningen.

Den relativa sanningen!
Citera
2016-09-23, 20:39
Medlem
Citat:
Och ditt är vetenskapligt? Jag är tillräckligt skolad för att veta att man kan problemformulera om vad som helst, instrumentalisera det, och bevisa vad f*n som helst egentligen. Åtminstone inom genusforskningen.

Den relativa sanningen!
Är din tes att eftersom genusvetenskap är en pseudovetenskap så ska man inte göra statistiska undersökningar inom andra områden än medicin?
Citera
2016-09-23, 20:49
Medlem
supremanics avatar
Jag betvivlar inte att män och kvinnor tycker olika i frågan om slutförvar. Det jag däremot betvivlar är att det har ett dugg med själva slutförvaret att göra
Skillnaden ligger snarare i att kvinnor anammar medias och etablissemangets generella hållning medans män i större utsträckning kan tänka själva och bilda sig en egen uppfattning. Därav det statistiska skillnaderna!
Citera
2016-09-23, 20:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Är din tes att eftersom genusvetenskap är en pseudovetenskap så ska man inte göra statistiska undersökningar inom andra områden än medicin?
Okey slutord då, sedan är det TV som gäller: jag tycker klart illa om att slentrianmässigt dela upp mänskligheten i kön, ras eller religion m.m. Jag anser att man i dagens samhälle ibland har tappat bort sig totalt i identitetspolitiken och tycker att man många gångar har slagit in på en olycklig väg. Det är helt OK att gruppera efter kön m.m. när det är relevant som inom medicin, klädstorlek och annat, men inom mänskliga frågor som åsikter, attityder och preferenser är det helt förkastligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in