2016-09-21, 17:33
Medlem
Spliffmeisters avatar
Jag har faktiskt haft svenska stavar på recept, tar 2 Ksalol över en stav vilken dag som helst... Det finns nog ingen mer hypad form av alprazolam som stavar haha, 9/10 är fejkpressade kopior som innehåller en annan benzo än alprazolam eller alprazolam fast i mindre mängd.

Säljarna av stavar fullkomligt runkar av köparna på pengar, vad brukar de ta 30-40 kr för en sketen "fejkstav"? Det får du fan 5 blistrade Ksalol för.
Senast redigerad av Spliffmeister 2016-09-21 kl. 18:00.
Citera
2016-09-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Alprazolam sätter sig i huvudet, ta inte för många annars så spårar man ut.
Testa Ksalol, effekten kommer mycket snabbare
Mvh

Har erfarenhet av det spec om man blandar dem med alkohol :P. Men tack för tipset.
Citera
2016-09-22, 03:48
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Tack så hemskt mycket för svaret. Jag har ångest därfär tar jag dem. Men tar jag tex 10 mg diazepam då blir jag flummig skön i kroppen samt att ångesten försvinner. Men nör jag tar dessa hönder inget allt har försökt tugga dem men ger ingen snabbare effekt något lite könner jag men inte ens i nörheten av det jag borde känna. Har kökat 3 miligram. Detta kommer nog bli sista gången jag köper dessa. Tack så hemskt mycket för svar uppskattas riktigt mycket må bäst.

Ta 5 mg Diazepam istället? Du ska ligga på så låg dos som möjligt som samtidigt ger dig den effekt du behöver. Akta dig för att proppa i dig alltför många tabletter - både när det gäller Diazepam (p.g.a. den långa halveringstiden) och i synnerhet Alprazolam då den slår hårt och snabbt; kort halveringstid dock vilket innebär att du måste inta fler med jämna mellanrum för att bibehålla tillståndet och innan du vet ordet av är du fast.
Var försiktig!

Må väl.
Citera
2016-09-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Ta 5 mg Diazepam istället? Du ska ligga på så låg dos som möjligt som samtidigt ger dig den effekt du behöver. Akta dig för att proppa i dig alltför många tabletter - både när det gäller Diazepam (p.g.a. den långa halveringstiden) och i synnerhet Alprazolam då den slår hårt och snabbt; kort halveringstid dock vilket innebär att du måste inta fler med jämna mellanrum för att bibehålla tillståndet och innan du vet ordet av är du fast.
Var försiktig!

Må väl.

Tack för din omtanke och för att du tog dig tid att svara. Jag föredrar diazepam men det är ju så lång halveringstid på skiten. Jag lever med ångest och och sömn problem det enda läkaren skriver ut är atarax propavan eller mirtazepin och den skiten funkar ju inte. Så jag får helt enkelt själv medicinera tyvärr har gjort det i några år. Men depo tableterna var grymma när dem väl bärjade verka. Tack för ditt svar. Må bäst!
Citera
2016-09-22, 13:43
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Min läkare går i pension nästa månad, han har varit min läkare i 20 år. Han skriver inte ut några mediciner till mig nu, inte ens icke narkotikaklassade mediciner som Lergigan, en medicin som tidigare har hjälpt mig att sova om nätterna. Han hänvisar mig till vårdcentralen eller/och beroendeakuten, han är endast tillgänglig för samtal, ge råd, osv.

För mer information om min nedtrappning av bensodiazepiner finns att läsa här: https://www.flashback.org/p58405632#p58405632

Lider med dig .. drygt att läkaren bara trappar ur utan bra nedtrappning. Har själv alltid kört med iktorivil när jag trappar utboch har fungerat klockrent varje gång. Köp illegalt istället. Roche 2or hade hjälpt dig bra.
Citera
2016-09-23, 12:39
Medlem
victoryzs avatar
Kan man dricka bärs 18 timmar efter 1mg Xanor? Borde väl vara lugnt. Har haft benzofylla förut, vill inte dit igen.
Citera
2016-09-23, 13:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Kan man dricka bärs 18 timmar efter 1mg Xanor? Borde väl vara lugnt. Har haft benzofylla förut, vill inte dit igen.

Helt lugnt!
Citera
2016-09-23, 14:32
Bannlyst
Är detta abstinenssymptom jag upplever?

Inte knaprat Alpra på två dagar nu och har inte tillgång till mer förens om några dagar. Mår inget vidare. Känns ungefär som att jag är bakfull

Testade ju att ta en hel veckas uppehåll för knappa månaden sedan och kände inga abstinensbesvär mer än lite psykiskt och att den vanliga ångesten var där.

Blir lite nojig på allvar nu faktiskt.. Jag har ju bara knaprat 0,5-1mg per dag i 4 månader. Haft bra kontroll på det och tagit små uppehåll då och då. Kanske beror på något annat än alpran?
Citera
2016-09-23, 20:44
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Är detta abstinenssymptom jag upplever?

Inte knaprat Alpra på två dagar nu och har inte tillgång till mer förens om några dagar. Mår inget vidare. Känns ungefär som att jag är bakfull

Testade ju att ta en hel veckas uppehåll för knappa månaden sedan och kände inga abstinensbesvär mer än lite psykiskt och att den vanliga ångesten var där.

Blir lite nojig på allvar nu faktiskt.. Jag har ju bara knaprat 0,5-1mg per dag i 4 månader. Haft bra kontroll på det och tagit små uppehåll då och då. Kanske beror på något annat än alpran?

Ett lågdosberoende med tillhörande utsättningssymtom är säkert fullt möjligt att utveckla på doser om 0,5-1 mg Alprazolam. 4 månader är faktiskt en rätt så lång tid. Jag har visserligen ingen egen erfarenhet av detta, eftersom jag aldrig har använt Alprazolam under så långa perioder (så därför blir det här inlägget lite spekulativt, någon annan kanske kan ge dig ett mer konkret svar), men har tagit del av fler än en berättelse från människor som säger sig ha utvecklat abstinenssymtom efter korta perioder på relativt låga doser. Bland annat en tjej på Youtube, som - enligt egen utsago i videobloggar - utvecklat ganska jobbiga och segdragna utsättningssymtom efter att ha tagit blott 0.5 Alprazolam dagligen i tre månader. Dock så är ''känns ungefär som att jag är bakfull'' en ganska så diffus beskrivning. Kan du utveckla?
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2016-09-23 kl. 20:50.
Citera
2016-09-23, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Dock så är ''känns ungefär som att jag är bakfull'' en ganska så diffus beskrivning. Kan du utveckla?

Svårt att beskriva men jag upplever derealisation, depersonalisation, huvudvärk, underliggande illamående, känner mig darrig, orkeslös, tankarna känns som en dimma, sen lägger vi till en rejäl näve ångest på det.

Har känt såhär från morgon till kväll de senaste två dagarna.
Citera
2016-09-23, 21:35
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Svårt att beskriva men jag upplever derealisation, depersonalisation, huvudvärk, underliggande illamående, känner mig darrig, orkeslös, tankarna känns som en dimma, sen lägger vi till en rejäl näve ångest på det.

Har känt såhär från morgon till kväll de senaste två dagarna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine_withdrawal_syndrome#Signs_and_sympt oms.
Vill inte skrämma upp dig eller någonting, det behöver inte handla om det, men de symtom du beskriver får helt klart en varningsklocka att ringa hos mig.

Samtliga av de symtom du beskriver kan självklart vara relaterade till ''vanlig'' ångest också. Svårt att säga säkert.
Citera
2016-09-23, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
https://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine_withdrawal_syndrome#Signs_and_sympt oms.
Vill inte skrämma upp dig eller någonting, det behöver inte handla om det, men de symtom du beskriver får helt klart en varningsklocka att ringa hos mig.

Samtliga av de symtom du beskriver kan självklart vara relaterade till ''vanlig'' ångest också. Svårt att säga säkert.

Känner igen mycket på den listan. Vad menar du? Vad behöver det inte handla om?
Jag är väl mer förvånad att jag upplever så mycket och så starkt nu, med tanke på att jag inte upplevde mer än ett psykiskt sug när jag tog en veckas uppehåll för en månad sedan. Hade inte förväntat mig detta.
Är riktigt sugen på att dricka mig igenom detta men har inte den möjligheten. Jag får väl bara rida ut stormen, antar jag.. vad ska man annars göra?
Senast redigerad av Dodsknarkarnazi 2016-09-23 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in