2016-09-21, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har skrivit att det är dålig karaktär att ta bolån också, har du glömt det och har du ändrat dig nu?

Jag har som jag skrivit flera gånger att jag tagit lån till mitt boende och till min verksamhet, dessa amorteras det mycket på.

Tar aldrig lån till bil, båt, husbil, semsterresa eller vad det kan va, detta gör de med dålig karaktär.
2016-09-21, 14:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag har som jag skrivit flera gånger att jag tagit lån till mitt boende och till min verksamhet, dessa amorteras det mycket på.

Tar aldrig lån till bil, båt, husbil, semsterresa eller vad det kan va, detta gör de med dålig karaktär.

Du undviker hela tiden att svara på om du inte längre tycker det är dålig karaktär att ta ett bolån som du tyckte tidigare. Har du blivit klokare och ändrat dig på den punkten?
2016-09-22, 17:44
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23575184.ab

"Jag har nog över 50 anmälda till visningen, så jag gissar att affären är i mål inom en till två veckor."
Folk är fan desperata
2016-09-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
DEM.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det här betyder väl att du nu har siktat in dig på ett område du behärskar.
2016-09-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waraahbe
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23575184.ab

"Jag har nog över 50 anmälda till visningen, så jag gissar att affären är i mål inom en till två veckor."
Folk är fan desperata
Det är väl så att många ser möjligheter. De får så att säga två mille för att utforma huset som dom vill.

Att du inte skulle vilja ta dig an det, betyder ju inte att de som nu gillar att bygga, och får en fin möjlighet, är desperata.
2016-09-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vet inte om den här ligger rätt, antar att det korrigeras i annat fall.

Ett par vänner köpte häromdagen hus i Stockholmsområdet.
Utan att huset renoverats eller förändrats såldes det för en miljon högre pris än vad förra ägarna köpte huset för år 2006.
Det är ett extremt exempel men ändå, Sverige har haft en intressant trend gällande bostadspriser under många år nu.

Det är inte extremt. Låter nästan lite. Jag vet ombyggt fritidshus till året runt som gått upp 1,5 miljon under samma tid.

Det är en helt sjuk utveckling och det är inte svårt att få höjt ett lånelöfte under budgivning. Bankerna slänger pengar efter kunder.

Bankerna är stor orsak till detta.

Sen skall skattebetalarna räddar dem när allt smäller.

Men ytterst är det politikerna som är ansvariga till att det kan fortgå.
2016-09-22, 23:32
Medlem
Ingen Bubbla

http://www.di.se/nyheter/riksbanken-ingen-bubbla-pa-bostadsmarknaden/
Det finns ingen bostadsbubbla i Sverige, det slår Riksbankens egna forskare fast.
Tough Luck.

”Enligt de metoder vi använt finns det alltså inte någon uppenbar övervärdering av småhus i Sverige, varken i riket som helhet eller på kommunnivå. Den uppgång som har skett kan nämligen förklaras av sedvanliga makroekonomiska variabler”, skriver forskarna i rapporten som publicerats i Riksbankens egen tidskrift Penning- och valutapolitik.

Aj aj, nu blir det gråt och jämmer här.

Riksbankens slutsats får stöd av Ingemar Bengtsson, lektor i fastighetsvetenskap vid Lunds universitet, som menar att dagens bostadspriser är undervärderade med 15 procent. Undervärderingen förklarar han med hushållen har blivit skrämda av finanskrisen, bolånetak, amorteringskrav och diskussionen om fler regler.

Tom undervärdering. Men nu får dom väl lugna sig. Flera här kommer ju att avlida av hjärtsvikt.
Senast redigerad av Alpha101 2016-09-22 kl. 23:39.
2016-09-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det är väl så att många ser möjligheter. De får så att säga två mille för att utforma huset som dom vill.

Att du inte skulle vilja ta dig an det, betyder ju inte att de som nu gillar att bygga, och får en fin möjlighet, är desperata.

Möjligheternas hus, lägg ett bud vetja:
http://www.hemnet.se/bostad/villa-230m2-tanums-kommun-lurs-hogar-4-7105916
2016-09-22, 23:53
Medlem
[quote=Alpha101|58560729]
Det finns ingen bostadsbubbla i Sverige, det slår Riksbankens egna forskare fast.

Vad skönt. Då vet vi. Lås tråden tack. Varför slog de inte fast detta lite tidigare, så hade vi sluppit att dividera om saken här.
2016-09-23, 00:46
Medlem
oVERGROWs avatar
[quote=jjeg01|58560935]
Citat:

Vad skönt. Då vet vi. Lås tråden tack. Varför slog de inte fast detta lite tidigare, så hade vi sluppit att dividera om saken här.

Och därmed missat möjligheten att följa denna följetongen. WTF is wrong with you?
En av FBs mest intressanta, tragiska och samtidigt underhållande trådar imo.

Är inte detta ett bra exempel på inkonsekvens från RBs håll?

”Enligt de metoder vi använt finns det alltså inte någon uppenbar övervärdering av småhus i Sverige, varken i riket som helhet eller på kommunnivå. Den uppgång som har skett kan nämligen förklaras av sedvanliga makroekonomiska variabler”, skriver forskarna i rapporten som publicerats i Riksbankens egen tidskrift Penning- och valutapolitik.

Samtidigt hissar de varningsflagg för snabbt sjunkande bopriser."
2016-09-23, 10:39
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
”Enligt de metoder vi använt finns det alltså inte någon uppenbar övervärdering av småhus i Sverige, varken i riket som helhet eller på kommunnivå. Den uppgång som har skett kan nämligen förklaras av sedvanliga makroekonomiska variabler”, skriver forskarna i rapporten

Så fenomen x beror på variabel y & z, & existerar därmed inte. Vilken ofelbar logik från riksbankens sida Det är ungefär som att skriva ”Enligt de metoder vi använt finns det alltså inte någon uppenbar ökning av gruppvåldtäkter i Sverige, varken i riket som helhet eller på kommunnivå. Den uppgång som har skett kan nämligen förklaras av sedvanlig utomeuropeisk invandring.”
2016-09-23, 12:50
Medlem
HannaStjaernes avatar
[quote=jjeg01|58560935]
Citat:

Der enda det står är att det enligt dem inte finns någon bubbla när det gäller småhus.
Underligt varför tidningarna väljer den rubriken.
Alla vet ju att det är de sjuka priserna på bostadsrätter som skapat den bubbla som kommer spricka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in