2016-10-29, 09:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ni som kan usa politik finns det något sätt att få omval i usa? Tänker tex om röstdeltagandet landar på säg 30 % räknas valet som ogiltigt då? Och sen att man röstar fram 2 nya kandidater. Tänker på vad usa har för val annat än att rösta dessa 2 . Skulle gått på bernie era jävlar.
Citera
2016-10-29, 10:00
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Trumps fiender är övertygade fanatiker så jag tror inte det blir en skrällseger, några procent över sin motståndare kanske. Ungefär som de sociala demokraterna i Sverige vann över det moderata samlagspartiet förr i tiden.

Möjligen att Trumpeten vinner för fiendens snedsteg och självsabotage snarare än genom egna politiska bedrifter.

Ungefär 10 dagar kvar till domedagen.

Min prognos:
Valdeltagande 68,5%

Trump 50,5%
Hillary 40,5%
Övriga 9%

Hur ser era prognoser ut?

Nåt åt det hållet, enbart genom att kolla hur många som gått på hans rallie's, visst det kan vara fel och många är säkert där för showen men uppslutningen har inte direkt varit dålig.

Innan trodde jag det skulle bli mer jämt men med gårdagens "skräll" tror jag det kommer börja rulla på för Trump ordentligt nu sista dagarna.
Citera
2016-10-29, 12:14
Medlem
Reguluss avatar
Clinton har börjat rasa i 538:s prognos. Trump har återtagit Ohio, Iowa och Arizona. Men det kan knappast bero på de nya mailen. Utfallet av det lär vi se först om några dagar.
Citera
2016-10-29, 13:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu har man gripit den första som har röstfuskat i Iowa samtidigt som man misstänker två till för röstfusk!

Citat:
It’s the first time in 12 years that Polk County Auditor Jamie Fitzgerald can remember ever having to report potential voter fraud, he said Thursday morning.

The other two suspects are accused of casting mail-in ballots and also voting in person, according to police reports. As of Friday morning, neither of those suspects had been arrested.

http://deadstate.org/first-iowa-voter-fraud-arrest-in-16-years-is-a-registered-republican/
Citera
2016-10-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
OMG! VALFUSK! DET FINNS!
Det här ska väl visa vem den där $hrillary verkligen är! Trump är upprättad...
http://www.desmoinesregister.com/story/news/crime-and-courts/2016/10/28/voter-fraud-suspect-arrested-des-moines/92892042/

Uh... uuuh... Emailghazi!

Men väldigt märkligt att det här upptäcktes överhuvudtaget... För Donald säger ju att det inte går?

Du menar den där han säger att Donald är en jävla idiot, vilket de klippt bort?
Moore är vänsterdemokrat så det är klart att han inte gillar Trump, men han förstår vreden som folket känner efter 2008. Först förlorade de jobben i bilfabrikerna till Mexico och det var väldigt bra betalda jobb med mycket förmåner. Eftersom de i princip saknar högre formell utbildning så återstår bara jobb med minimilön. Sedan inträffar 2008 med subprimekraschen och många förlorar även huset, samtidigt som stora delar etablissemanget i de flesta fall kommer ut i relativt gott skick. Det är klart att folk är förbannade och det kommer att bli likadant i Sverige när bostadskraschen kommer och människor även upptäcker att politikerna har tagit in enorma mängder lågutbildade som sätter en enorm press på välfärdssystemet. Poletten har ännu inte trillat ner i Sverige eftersom vi har ganska bra konjunktur och så länge som majoriteten har jobb och billigt boende så är alla okej med läget. Det kommer att komma en liknande situation i Sverige. Angående klippet så är det självklart att vissa delar plockas upp av Trump.
Citera
2016-10-29, 13:46
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Nåt åt det hållet, enbart genom att kolla hur många som gått på hans rallie's, visst det kan vara fel och många är säkert där för showen men uppslutningen har inte direkt varit dålig.

Innan trodde jag det skulle bli mer jämt men med gårdagens "skräll" tror jag det kommer börja rulla på för Trump ordentligt nu sista dagarna.
Bra poäng.

Hur resonerar du kring valdeltagandet?
Citera
2016-10-29, 17:46
Medlem
tverskoys avatar
Svenska makthavare smutskastar Trump för att de sponsrar Hillary kampanj och vill att Hillary vinner. Om Trump vinner då sänker han skatter och sätter stop för asylturismen. Svenska väljare kommer då också att vilja ha det så. Då är hela korrumperade svenska asylmaskinen i fara. Man delar på budgetpengarna som man vill, man stjäl hur mycket man vill, men om Trump vinner då blir det stop i kranen.
Citera
2016-10-29, 18:27
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Tio dagar kvar – nu är det match igen

USA har aldrig i modern tid gått till presidentval med två kandidater så impopulära som Donald Trump och Hillary Clinton. Det märks också i opinionsmätningarna.

När nyheterna fokuserar på Trump, som de gjort de senaste veckorna, så tappar han. Nu är strålkastarljuset plötsligt riktat mot Hillary och det var det sista hennes kampanj önskade sig på upploppet.

http://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/tio-dagar-kvar--nu-ar-det-match-igen/
Citera
2016-10-29, 19:24
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Trumps fiender är övertygade fanatiker så jag tror inte det blir en skrällseger, några procent över sin motståndare kanske. Ungefär som de sociala demokraterna i Sverige vann över det moderata samlagspartiet förr i tiden.

Möjligen att Trumpeten vinner för fiendens snedsteg och självsabotage snarare än genom egna politiska bedrifter.

Ungefär 10 dagar kvar till domedagen.

Min prognos:
Valdeltagande 65%

Trump 48,5%
Hillary 44,5%
Övriga 7%

Hur ser era prognoser ut?
Ungefär som din, kanske lite jämnare mellan Hillary och Trump men jag tror (och hoppas) att Trump tar hem det. Jag tror att opinionsundersökningarna har räknat fel på "likely voters" i år.
De ansvarsfulla och duktiga personer som brukar rösta kommer att rösta i mindre utsträckning än vanligt i år eftersom de ogillar båda kandidaterna. Demokraterna kommer inte att få alls lika mycket svarta röster som förra gången eftersom Hillary inte är svart. De gröna kommer att få mycket mer än vanligt (på demokraternas bekostnad). De missnöjda och fattiga som brukar stanna hemma kommer att gå och rösta i högre utsträckning än vanligt (på Trump). Sen har ju också Trump fördel av pendelrörelsen.
Citera
2016-10-29, 19:28
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ungefär som din, kanske lite jämnare mellan Hillary och Trump men jag tror (och hoppas) att Trump tar hem det. Jag tror att opinionsundersökningarna har räknat fel på "likely voters" i år.
De ansvarsfulla och duktiga personer som brukar rösta kommer att rösta i mindre utsträckning än vanligt i år eftersom de ogillar båda kandidaterna. Demokraterna kommer inte att få alls lika mycket svarta röster som förra gången eftersom Hillary inte är svart. De gröna kommer att få mycket mer än vanligt (på demokraternas bekostnad). De missnöjda och fattiga som brukar stanna hemma kommer att gå och rösta i högre utsträckning än vanligt (på Trump). Sen har ju också Trump fördel av pendelrörelsen.
Jag gillar din prognos av valdeltagandet och jag tror att mina generöst tilltagna 65% är fel. Hade jag fått rätta mig i efterhand så hade jag justerat ner till 57%, vilket är något över förra valets deltagarprocent.
Citera
2016-10-29, 19:38
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av @foxnews
Fox News Poll: @realDonaldTrump leads @HillaryClinton 41% to 28% among independents.

https://mobile.twitter.com/FoxNews/status/792419757861457921

Ser mer och mer ut som en landslide för Trump
Citera
2016-10-29, 19:40
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
https://mobile.twitter.com/FoxNews/status/792419757861457921

Ser mer och mer ut som en landslide för Trump

Det måste vara illa när till och med MSM ger Trump så där stort överläge
Citera