Citat:
Ursprungligen postat av
NovaOculus
Trumps fiender är övertygade fanatiker så jag tror inte det blir en skrällseger, några procent över sin motståndare kanske. Ungefär som de sociala demokraterna i Sverige vann över det moderata samlagspartiet förr i tiden.
Möjligen att Trumpeten vinner för fiendens snedsteg och självsabotage snarare än genom egna politiska bedrifter.
Ungefär 10 dagar kvar till domedagen.
Min prognos:
Valdeltagande 65%
Trump 48,5%
Hillary 44,5%
Övriga 7%
Hur ser era prognoser ut?
Ungefär som din, kanske lite jämnare mellan Hillary och Trump men jag tror (och hoppas) att Trump tar hem det. Jag tror att opinionsundersökningarna har räknat fel på "likely voters" i år.
De ansvarsfulla och duktiga personer som brukar rösta kommer att rösta i mindre utsträckning än vanligt i år eftersom de ogillar båda kandidaterna. Demokraterna kommer inte att få alls lika mycket svarta röster som förra gången eftersom Hillary inte är svart. De gröna kommer att få mycket mer än vanligt (på demokraternas bekostnad). De missnöjda och fattiga som brukar stanna hemma kommer att gå och rösta i högre utsträckning än vanligt (på Trump). Sen har ju också Trump fördel av pendelrörelsen.