• 1
  • 2
2016-09-22, 10:56
Medlem
japanskbruds avatar
ngon som vet vad man ska leta efter som r samma sak?
Citera
2016-09-22, 11:04
Medlem
klybans avatar
Kassler/skinka, men avsaknaden p dessa r ju d rtor/majsmjl som man har utanp.
Citera
2016-09-22, 11:27
Medlem
christerys avatar
Alltid trott att det var samma som vran jgarbacon, men jag har ju ingen aning om vad canadian bacon r egentligen.

Klyban verkar ju ha lite koll.
Citera
2016-09-22, 13:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Alltid trott att det var samma som vran jgarbacon, men jag har ju ingen aning om vad canadian bacon r egentligen.

Klyban verkar ju ha lite koll.
Dom sger ju bacon varje gng p dessa, men uppfattar som att de inte tycker det r riktiga bacon.
Dessa bacon kom upp emellant i "United States Of Bacon", och hur de gjorde.
Och sg ju verkligen inte ut som bacon tyckte jag.

Ska tillgga jag aldrig har smakat p dessa.
Kommer skert inte gra det heller, d det ser betydligt mer roligare ut att gra de klassiska baconen med olika smaker i form av tr man anvnder.
Citera
2016-09-22, 14:06
Medlem
Blbrskungens avatar
Det nrmaste jag hittat r Scans "kotlettbacon".
Citera
2016-09-22, 23:28
Medlem
christerys avatar
Ser ju vldigt likt kassler p denna i alla fall s jag var ute och cyklade.

http://www.meatwave.com/blog/homemad...n-bacon-recipe
Citera
2016-09-23, 08:46
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ser ju vldigt likt kassler p denna i alla fall s jag var ute och cyklade.

http://www.meatwave.com/blog/homemad...n-bacon-recipe
Det dr ser okej ut
Unviker den extremt ckliga inplastade kasslern frn charkdisken. Den som brukar ligga brevid bacon eller falukorv. Kpte sn fr ett tag sen och smakade som att slicka ett askfat... och rann ut ngt ckligt vatten p hela diskbnken nr jag ppnade pakektet.
Citera
2016-09-23, 09:19
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Det dr ser okej ut
Unviker den extremt ckliga inplastade kasslern frn charkdisken. Den som brukar ligga brevid bacon eller falukorv. Kpte sn fr ett tag sen och smakade som att slicka ett askfat... och rann ut ngt ckligt vatten p hela diskbnken nr jag ppnade pakektet.
Kassler i gratnger med tex broccoli r ju helt underbar tycker jag. Men man skall kanske inte kpa den absolut billigaste coop-extra i alla fall fr d fr man nog det man betalar fr.

Om den r samma som canadian bacon s blir det i alla fall enkelt att hitta igen den - kassler finns verallt, jgarbacon finns ibland och ibland inte. Och jgarbacon r mycket tunnare, frdigskuret s man kanske inte ens kan gra samma sak med den.

Askfat, tja... d har du nog hittat en variant som jag inte sttt p n. Salt r den s det rcker, men smakar ganska bra just i gratnger i alla fall.
Citera
2016-09-23, 09:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Kassler i gratnger med tex broccoli r ju helt underbar tycker jag. Men man skall kanske inte kpa den absolut billigaste coop-extra i alla fall fr d fr man nog det man betalar fr.

Om den r samma som canadian bacon s blir det i alla fall enkelt att hitta igen den - kassler finns verallt, jgarbacon finns ibland och ibland inte. Och jgarbacon r mycket tunnare, frdigskuret s man kanske inte ens kan gra samma sak med den.

Askfat, tja... d har du nog hittat en variant som jag inte sttt p n. Salt r den s det rcker, men smakar ganska bra just i gratnger i alla fall.
Kan vara ifrn vtskan i frpackningen, som skert r flytande rk oftst.
D jag inbillar mig det inte r s ofta de rkar den naturligt, d den oftast r rtt billig.

r sjlv inte det minsta frtjust i kassler, men i vissa saker passar det riktigt bra.
Som tex i gratnger och pajer.
Men som 10-15mm skiva och skra bitar ur och ta, det undviker jag helt.
Citera
2016-09-23, 09:51
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kan vara ifrn vtskan i frpackningen, som skert r flytande rk oftst.
D jag inbillar mig det inte r s ofta de rkar den naturligt, d den oftast r rtt billig.

r sjlv inte det minsta frtjust i kassler, men i vissa saker passar det riktigt bra.
Som tex i gratnger och pajer.
Men som 10-15mm skiva och skra bitar ur och ta, det undviker jag helt.
r du inte s gammal s du har rkat ut fr hawai-kassler (hur fan det nu stavas) med ost
Annars finns det skert nt recept hos familjen brunss dvs http://denbrunamaten.se/
Citera
2016-09-23, 09:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
r du inte s gammal s du har rkat ut fr hawai-kassler (hur fan det nu stavas) med ost
Annars finns det skert nt recept hos familjen brunss dvs http://denbrunamaten.se/
Haha, satt och tnkte p dessa skivor med kassler och en stor skiva annans p, men hoppa att nmna dom.
Den r ingen favorit kan jag lugnt sga

Enkelt sagt, jag skippar kassler helt, och ska jag gra gratng eller paj, s vljer jag hellre en kta rkt skinka och gr till charken och ber om lite tjockare skivor om nu rtten krver detta.
Citera
2016-09-23, 14:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Haha, satt och tnkte p dessa skivor med kassler och en stor skiva annans p, men hoppa att nmna dom.
Den r ingen favorit kan jag lugnt sga

Enkelt sagt, jag skippar kassler helt, och ska jag gra gratng eller paj, s vljer jag hellre en kta rkt skinka och gr till charken och ber om lite tjockare skivor om nu rtten krver detta.

Jag har alltid avskytt kassler, mycket fr att det var klassisk bjudmat nr jag vxte upp p 80-talet. Nr vi beskte slktingar och vnner var det ofta kassler som bjds, inte sllan med ckliga phitt som ananas p. Jag tyckte inte om det d och skulle aldrig kpa det nu, har aldrig kpt kassler sjlv och har knappt tit det i vuxen lder. Fredrar att gra som du och kra p en trevligare skinka istllet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in