Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-21, 22:15
  #1
Medlem
Sunimods avatar
"Ericsson planerar att stänga all tillverkning i Sverige"

mod om det är fel ämne flytta gärna.

"Uppgifter: Ericsson planerar att stänga all tillverkning i Sverige
Telekomjätten Ericsson planerar att stänga all tillverkning i Sverige, rapporterar SvD Näringsliv.
Detta enligt hemliga dokument som tidningen tagit del av.
– Det är djupt oroväckande, säger Anders Ferbe, förbundsordförande i IF-metall, till Aftonbladet."


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23569929.ab

Ytterligare massor med jobb som försvinner och med export som huvudsak.

Detta är en livsfarlig trend. Industrijobb försvinner och vi pumpar in arbetskraft i landet.
Kommer ge ökad arbetslöshet och minskad bytesbalans. Folk utan arbeten och ökat utanförskap.

Går åt helvete med denna trend och regeringen sitter bara där med käbbel.
Citera
2016-09-21, 22:36
  #2
Medlem
Ratads avatar
Kan inte påstå att det var oväntat. Ericsson har försökt slippa ha med Sverige att göra i 25 år. Låt dem sticka och få det överstökat.

Maud Olofsson kanske kan starta en vindkraftsverksfabrik i någon av deras lokaler.
Citera
2016-09-21, 23:08
  #3
Avstängd
Det har varit på G under iallafall 10 år. De har varje år varslat och varslat och nu ser slutet ut att vara närmare än nånsin.
Citera
2016-09-21, 23:11
  #4
Medlem
Overminds avatar
Kunde inte bry mig mindre. Aldrig handlat en Ericsson produkt. De 3000 anställda får väl söka jobb någon annanstans.
Citera
2016-09-22, 00:05
  #5
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kunde inte bry mig mindre. Aldrig handlat en Ericsson produkt. De 3000 anställda får väl söka jobb någon annanstans.

Vilken pantad jävla kommentar. Ingen bryr sig vad du tycker om deras produkter, problemet är ju jobben försvinner ur landet fattar du väl.
Citera
2016-09-22, 00:13
  #6
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Vilken pantad jävla kommentar. Ingen bryr sig vad du tycker om deras produkter, problemet är ju jobben försvinner ur landet fattar du väl.

Lika jävla pantad som din kommentar. Frågan är varför Ericsson väljer att göra sig av med sin verksamhet i Sverige.
Citera
2016-09-22, 00:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kunde inte bry mig mindre. Aldrig handlat en Ericsson produkt. De 3000 anställda får väl söka jobb någon annanstans.

Du har garanterat kopplat upp dig ett flertal gånger mot en av Ericssons produkter..
Citera
2016-09-22, 00:19
  #8
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Lika jävla pantad som din kommentar. Frågan är varför Ericsson väljer att göra sig av med sin verksamhet i Sverige.

Det är ju lätt att svara på, Sverige är ett jävla skitland på alla sätt och vis och värre kommer det bli.
Citera
2016-09-22, 00:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kunde inte bry mig mindre. Aldrig handlat en Ericsson produkt. De 3000 anställda får väl söka jobb någon annanstans.

Vad tror du Ericsson gör för produkter egentligen? Inte gör de något du eller jag kan gå och köpa i affären iaf. Men jag kan däremot lova dig att varje gång du använder telefonen så passerar den data du skickar eller tar emot en eller flera Ericsson produkter på vägen.
Citera
2016-09-22, 00:23
  #10
Medlem
Internhumors avatar
Pumpar in arbetskraft i landet? Nu tar du väl ändå i Ts?

Arbetskraft?
Citera
2016-09-22, 00:36
  #11
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Lika jävla pantad som din kommentar. Frågan är varför Ericsson väljer att göra sig av med sin verksamhet i Sverige.

För att lönerna är för höga här? Skatterna kanske också?

De kan få arbetskraft billigare annorstädes?
Citera
2016-09-22, 01:34
  #12
Medlem
HipToBeSquares avatar
Blir det östeuropa som får tillverkningen istället? Typ Polen.

Det Ericsson säljer är knappast konsumentprodukter och få indier eller kineser att skruva ihop dem kan för seriöst badwill för Ericsson.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback