Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Adelson har hållit i pengarna. Bara 5M$ till Trump i stället för 100M$ till Romney.

Men vad hjälpte alla dessa pengarna Romney? Ingenting.
Det intressanta är snarare vad det innebär för den politik en president Trump kommer att bedriva. Vi har sett mycket "bonding" med den vita publiken på senare tid. "This is not about my candidacy. This is about a movement".

Trump som president kommer att veta vilka som har gett honom denna upphöjda position och vilka som inte har gjort det.
2016-09-21, 22:36
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Skillnaderna i övrigt är enorma.

Vad kampanjar Johnsson på?
  • Bögar
  • Mer illegala invandrare
  • Röka hasch
  • Gör ingenting åt terror

Detta tilltalar väljare som annars skulle ha röstat Clinton.

Här gör han fel. Trump borde släppa haschrökarna och låta det bli legalt i alla stater. Både republikanerna och demokraterna måste avsluta kriget mot cannabis.
2016-09-21, 23:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Här gör han fel. Trump borde släppa haschrökarna och låta det bli legalt i alla stater. Både republikanerna och demokraterna måste avsluta kriget mot cannabis.

Men Trump går ju på val med att vara motståndare till droger. Dessutom är cannabis en ganska farlig drog, än fast man dör inte av dem om man röker fler än 100 gånger. Men koppla cannabis till vardagliga problem och man förstorar upp det.

Jag har haft vänner som har försvunnit i cannabis dimman. De har inte dött, men de har skapat ett sådant beroende att de kan knappt sluta med det för kroppen känner att de behöver det. Cannabsinfolk är jätteskumma. Inte det första året, men efter 3-4 år konstant rökande så börjar de bli konstiga.

Därför säger Trump nej till weed. Men jag tycker att man borde titta lite mera på gräset. Skulle man underlätta för t.ex. industritillverkning av industrihampan så skulle det vara bra. Då slipper USA ha massa olja överallt.
2016-09-21, 23:20
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men Trump går ju på val med att vara motståndare till droger. Dessutom är cannabis en ganska farlig drog, än fast man dör inte av dem om man röker fler än 100 gånger. Men koppla cannabis till vardagliga problem och man förstorar upp det.

Jag har haft vänner som har försvunnit i cannabis dimman. De har inte dött, men de har skapat ett sådant beroende att de kan knappt sluta med det för kroppen känner att de behöver det. Cannabsinfolk är jätteskumma. Inte det första året, men efter 3-4 år konstant rökande så börjar de bli konstiga.

Därför säger Trump nej till weed. Men jag tycker att man borde titta lite mera på gräset. Skulle man underlätta för t.ex. industritillverkning av industrihampan så skulle det vara bra. Då slipper USA ha massa olja överallt.

Jag tror du snackar riktigt mycket bull nu, riktig mycket. Kriga mot cannabis och sätta folk i fängelset i åratal för en sån skitsak är sjukt när man får dricka hur mycket sprit man vill och köra berusad. Cannabis är väl redan lagligt i ett par delstater. Hade gärna velat se dig debattera Joe Rogan i frågan du skulle bli totalägd. Kriget mot droger har skördat så många liv att det är äckligt men lås in svarta män i år för lite weed och låt deras barn växa upp utan en närvarande far.
2016-09-21, 23:39
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Jag tror du snackar riktigt mycket bull nu, riktig mycket. Kriga mot cannabis och sätta folk i fängelset i åratal för en sån skitsak är sjukt när man får dricka hur mycket sprit man vill och köra berusad. Cannabis är väl redan lagligt i ett par delstater. Hade gärna velat se dig debattera Joe Rogan i frågan du skulle bli totalägd. Kriget mot droger har skördat så många liv att det är äckligt men lås in svarta män i år för lite weed och låt deras barn växa upp utan en närvarande far.

Varför vill du att en stor del av befolkningen ska bli ett gäng tröga zombies?

Cannabis är inte farligt kortsiktigt men däremot långsiktigt.

Har en hel drös av gamla skolkamrater/barndomsvänner som har rökt cannabis i 15+ år som nu inte ens orkar gå och skita pga deras sönderrökta hjärna. När man väl har börjat med eländet så är det ju svårt att sluta.
2016-09-21, 23:52
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Varför vill du att en stor del av befolkningen ska bli ett gäng tröga zombies?

Cannabis är inte farligt kortsiktigt men däremot långsiktigt.

Har en hel drös av gamla skolkamrater/barndomsvänner som har rökt cannabis i 15+ år som nu inte ens orkar gå och skita pga deras sönderrökta hjärna. När man väl har börjat med eländet så är det ju svårt att sluta.

Sjukt OT men Idioterna röker oavsett. I så fall måste sprit förbjudas då en större del av befolkningen bryr sig mer om att supa än att tänka. Jag tycker inte Trump ska fortsätta the war on drugs då endast ett homogent land med vita fascister hade kunnat utrota droghandeln.
2016-09-21, 23:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Lite weed?
Jag är inte motståndare till weed, utan påföljerna som drogen skapar. Jag sa ovan att röka 100 gånger går utan problem, säkert 1000 gånger också. Men problemet med gräset är att det bildas en sådan kriminell kultur av det och det spelar ingen direkt roll om det är lagligt eller inte.

Många säger att cannabis är inte farligt, men de vet egentligen inte vad de pratar om. Från början har de rätt att cannabis är en lätt och enkel drog som inte påverkar så mycket - men det är så den blir farlig. Kolla på de som röker cigaretter, nu är cigaretter ännu mildare, men kolla på hur rökare ser ut. Soptunna nummer ett.

Jag skulle kunna tänka mig legalisera industrihampan.
2016-09-21, 23:57
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Sjukt OT men Idioterna röker oavsett. I så fall måste sprit förbjudas då en större del av befolkningen bryr sig mer om att supa än att tänka. Jag tycker inte Trump ska fortsätta the war on drugs då endast ett homogent land med vita fascister hade kunnat utrota droghandeln.

Ja, det är sant.
2016-09-22, 00:05
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ja, det är sant.

Ni kommer med bisarra påståenden.

I länder där folk inte använder olagliga droger finns det heller ingen droghandel att tala om.

Det är verkligen inte vita länder som sköter sig bäst där.

Ni kan jämföra icke-vita och icke-homogena Indonesien och i vart fall icke-vita Japan med andra länder här:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Annual_cannabis_use_by_country
2016-09-22, 01:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nya mätningar:

Nevada:
Trump: 43
Clinton: 40
Johnsson: 8
Stein: --

North Carolina:
Trump: 45
Clinton: 40
Johnsson: 6
Stein: --

Ohio:
Trump: 42
Clinton: 37
Johnsson: 6
Stein: 2

https://www.facebook.com/DonaldTrump/photos/a.488852220724.393301.153080620724/10157737513170725/?type=3

Ser mycket bra ut.
2016-09-22, 01:21
Medlem
zergrushs avatar
Presidentpolicy'n: http://www.trumptwitterarchive.com/#/
2016-09-22, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Han håller ett tal nu i en kyrka i Cleveland, Ohio. En svart talare råkade säga "Nigger" när han skulle säga "Good negro". Alla skrattade.

Det var ju Don King som sa det tror jag xD Har inte sett det själv men jag läste om det. Don King är ju typ legend i boxningsscenen ^^

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in