Citat:
Ursprungligen postat av
Eroticon6
Jag tror du snackar riktigt mycket bull nu, riktig mycket. Kriga mot cannabis och sätta folk i fängelset i åratal för en sån skitsak är sjukt när man får dricka hur mycket sprit man vill och köra berusad. Cannabis är väl redan lagligt i ett par delstater. Hade gärna velat se dig debattera Joe Rogan i frågan du skulle bli totalägd. Kriget mot droger har skördat så många liv att det är äckligt men lås in svarta män i år för lite weed och låt deras barn växa upp utan en närvarande far.
Lite weed?
Jag är inte motståndare till weed, utan påföljerna som drogen skapar. Jag sa ovan att röka 100 gånger går utan problem, säkert 1000 gånger också. Men problemet med gräset är att det bildas en sådan kriminell kultur av det och det spelar ingen direkt roll om det är lagligt eller inte.
Många säger att cannabis är inte farligt, men de vet egentligen inte vad de pratar om. Från början har de rätt att cannabis är en lätt och enkel drog som inte påverkar så mycket - men det är så den blir farlig. Kolla på de som röker cigaretter, nu är cigaretter ännu mildare, men kolla på hur rökare ser ut. Soptunna nummer ett.
Jag skulle kunna tänka mig legalisera industrihampan.