2016-09-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Inte så grovt som du antyder.

Jag talar om informella samtal mellan skål och vägg där fördelarna med att än en gång låta Mona få undkomma rättvisan på ett charmant, men ändock diskret, vis målas upp för den betagne åklagaren och framtida justitieministern.

Ja det skulle också bli en jävligt stor skandal. för visst skulle det komma ut, och media har ögona på det här.
Jag tycker det här nya gänget känns mindre korrupt än det gamla sahlin-bodström-typerna.
Men jag tycker det är konstigt att t.ex Ingvar Carlsson släppte fram Sahlin så långt. Bortskämdheten skiner ju omkring henne.
Citera
2016-09-21, 20:32
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Är det någon som kan luska ut åklagarens politiska hemvist? Vänster eller höger? Högst relevant, anser jag, när det handlar om brottsrubricering och yrkande av påföljd.
Citera
2016-09-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det sade hon för 21 år sedan. Menar du att länken (som iofs visar att hon inte var en värre fifflare än de flesta av svenskarna) har någon bäring i det här aktuella ärendet? Jag menar att den inte har någon bäring. Hon kan ha blivit en ohederlig person under de senaste 21 åren.
Så du menar att en person som:

1990 betalar en dagmamma svart
1993 obetald tv-avgift
1995 lyckas felparkers en bil belagd med körförbud
1995 använder ett statligt kontokort för privata inköp på 53000:- (Bla Toblerone)
1997 plockar ut 1.1 miljoner ur egna bolaget men "glömmer" betala skatt på lönen
1999 går 98 obetalda parkeringsböter till Kronofogden (24 ggr stod hon på handikappsplats)
1999 går hennes bolag i konkurs, extra fint då hon är "småföretagarexpert" i regeringen
2000 går 30000:- i restskatt till Kronofogden
2001 ytterligare två ärenden till fogden
2002 fler ärenden till fogden
2005 betalar hon privata taxiresor med det statliga kontokortet
2006 fixar hon praktikplats åt sin dotter på svenska ambassaden
2009 lyckas hon återigen felparkera en bil belagd med körförbud
Osv, osv, osv

inte är en värre fifflare än de flesta andra? Gudars, vad har du för bekanta?
Citera
2016-09-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Så du menar att en person som:

1990 betalar en dagmamma svart
1993 obetald tv-avgift
1995 lyckas felparkers en bil belagd med körförbud
1995 använder ett statligt kontokort för privata inköp på 53000:- (Bla Toblerone)
1997 plockar ut 1.1 miljoner ur egna bolaget men "glömmer" betala skatt på lönen
1999 går 98 obetalda parkeringsböter till Kronofogden (24 ggr stod hon på handikappsplats)
1999 går hennes bolag i konkurs, extra fint då hon är "småföretagarexpert" i regeringen
2000 går 30000:- i restskatt till Kronofogden
2001 ytterligare två ärenden till fogden
2002 fler ärenden till fogden
2005 betalar hon privata taxiresor med det statliga kontokortet
2006 fixar hon praktikplats åt sin dotter på svenska ambassaden
2009 lyckas hon återigen felparkera en bil belagd med körförbud
Osv, osv, osv

inte är en värre fifflare än de flesta andra? Gudars, vad har du för bekanta?

Som jag skrev, fast det kanske gick dig förbi, är det 21 år sedan som MS sade att hon inte var en fifflare.

Konkursbolag, kronofogdeärenden, parkeringsböter ...vad vill du säga? Har du inga bekanta med samma problematik? "Fixat praktikplats åt sin in dotter" är också rena rama nyset eftersom de flesta av oss föräldrar med någorlunda attraktiv jobb försöker få praktikplatser för våra barn och vi använder våra kontakter för att våra barn ska få praktik/jobb.
Senast redigerad av nantale 2016-09-21 kl. 21:19.
Citera
2016-09-21, 21:24
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Som jag skrev, fast det kanske gick dig förbi, är det 21 år sedan som MS sade att hon inte var en fifflare.

Konkursbolag, kronofogdeärenden, parkeringsböter ...vad vill du säga? Har du inga bekanta med samma problematik? "Fixat praktikplats åt sin in dotter" är också rena rama nyset eftersom de flesta av oss föräldrar med någorlunda attraktiv jobb försöker få praktikplatser för våra barn och vi använder våra kontakter för att våra barn ska få praktik/jobb.
Men herre gud, när Reinfeldt bildade regering så rök ju statsråden på löpande band för skitsaker.
P-böter och obetald tv-licens räckte.
Måna har ju lika mycket på sig som alla de tillsammans och mer ändå.
Men då kanske det slog åt rätt håll enligt dig?
Citera
2016-09-21, 21:25
Medlem
Tarstans avatar
Hoppas hon får fängelse, någon mer ljugande kvinna går ej att finna.
Citera
2016-09-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Men herre gud, när Reinfeldt bildade regering så rök ju statsråden på löpande band för skitsaker.
P-böter och obetald tv-licens räckte.
Måna har ju lika mycket på sig som alla de tillsammans och mer ändå.
Men då kanske det slog åt rätt håll enligt dig?
Men när var Mona statsråd enligt dig?
Citera
2016-09-21, 21:29
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Var det det enda du hade att komma med?
Anser du att hon var en perfekt kandidat som statsminister?
Sluta fjanta dig...
Citera
2016-09-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Var det det enda du hade att komma med?
Anser du att hon var en perfekt kandidat som statsminister?
Sluta fjanta dig...
Jag anser ingenting om Mona S:s kandidatur som statsminister när det begav sig. Men varken det eller någonting annat som skrivits här om hennes förflutna, typ parkeringsböter och kronofogdeskulder är särskilt ovanligt för vilken svenne som helst och verkligen inte relevant för brottet som hon nu är misstänkt för.
Citera
2016-09-21, 21:40
Medlem
5549s avatar
Trodde inte man kunde jobba inom politiken om man har/haft ärenden hos kronofogden?
Citera
2016-09-21, 21:43
Medlem
Citat:

Men jisses. Vilken planet har du varit på de senaste decennierna?
Enligt Wikipedia:
"Mona Ingeborg Sahlin, född Andersson 9 mars 1957 i Sollefteå, är en svensk politiker, som var partiordförande för Socialdemokraterna 2007–11 samt Sveriges vice statsminister 1994–95. Hon invaldes som ledamot av Sveriges riksdag första gången 1982 samt har haft flera statsrådsposter i Ingvar Carlssons och Göran Perssons regeringar. Mona Sahlin var juli 2014–maj 2016 Nationell samordnare för att värna demokratin mot våldsbejakande extremism.[1][2]

Sahlin efterträdde Göran Persson som partiledare för Socialdemokraterna den 17 mars 2007 och blev därmed partiets första kvinnliga partiledare. Hon avgick som partiledare i samband med Socialdemokraternas extrakongress den 25 mars 2011 och efterträddes av Håkan Juholt."
Citera
2016-09-21, 21:44
Medlem
Citat:
Jag anser ingenting om Mona S:s kandidatur som statsminister när det begav sig. Men varken det eller någonting annat som skrivits här om hennes förflutna, typ parkeringsböter och kronofogdeskulder är särskilt ovanligt för vilken svenne som helst och verkligen inte relevant för brottet som hon nu är misstänkt för.

Tja. Jo att många fixar in sina ungar på praktikplatser är ju sant, alla som kan det gör det ialf. Just den grejen känns kanske inte så relevant även om politiker bör passa sig extra noga.
Men att det är ovanligt mycket på Mona tror jag få kan förneka. Att ha en sån lön och ändå dra på sig kronofogden osv.
Det jag själv tycker sämst om är mest arrogansen. "Alla kan väl ta ut lite i förskott på lönen". Mauritius. Och det här med ev förfalskade intyg kommer inte direkt som en överraskning.
Det finns säkert mer i den stilen, bland politiker och näringslivstoppar. Så jag håller med dig om att hon inte är ensam om det. Men ovanligt vårdslös är hon. "Slarv" och en del fusk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in