2016-09-19, 17:28
Medlem
Ironfleets avatar
Generaliserar du pga erfarenhet eller har du upplevt detta själv? Kan tänka mig att det finns hundratals förare med ursprung från Somalia, och att dra alla över en kam är missvisande.
Citera
2016-09-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Synd om taxichaufförer ? Jag har åkt taxi-färdtjänst runt på stan med div "brukare" och stött på många taxichaufförer. 99% av dem har noll social kompetens/serviceanda. Värst är somalierna och andra afrikaner. De är tvärsura, hälsar inte, tackar inte, svarar knappt på tilltal. Är det en pratsam trevlig svensk taxichaufför bakom ratten så får man nästan en chock.

Sen är det väl så att eftersom taxiförare har så dåligt betalt, så får kunderna nöja sig med en bitter somalier som kör, medans de trevliga svenskarna har sökt bättre betalda jobb.

Kvalitén på förarna hade höjts med det här förslaget. Då hade bolagen som redan har kollektivavtal troligen börjat köra sjukresor mm de bolagen har högre krav på förarna. Gillar personligen inte sådana kommentarer som din ovan, du är inte insatt i frågan men har ändå bestämda åsikter.

SD vilket fail
Citera
2016-09-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Synd om taxichaufförer ? Jag har åkt taxi-färdtjänst runt på stan med div "brukare" och stött på många taxichaufförer. 99% av dem har noll social kompetens/serviceanda. Värst är somalierna och andra afrikaner. De är tvärsura, hälsar inte, tackar inte, svarar knappt på tilltal. Är det en pratsam trevlig svensk taxichaufför bakom ratten så får man nästan en chock.

Sen är det väl så att eftersom taxiförare har så dåligt betalt, så får kunderna nöja sig med en bitter somalier som kör, medans de trevliga svenskarna har sökt bättre betalda jobb.

Ja, då är du väll personlig assistent. Grattis. Det jag menar är att det i media är "synd" om folk i kvinno-yrkena. Vårdförbundets fack gråter ut, och SVT hänger på. Har aldrig hört någon tycka synd om mans-yrken i tv. Bara att vi tjänar så mycket och har penis -tillägg enligt feministerna. Nu kör jag inte taxi längre, utan har ett riktigt betalt jobb, där varje timme betalas. Men tycker ändå taxi ska uppgraderas, chansen fanns men SD stoppar tyvärr det förslag Mathias Karlsson själv framförde för ett år sedan.

http://www.dn.se/ekonomi/fackforbundsrorelsen-rasar-mot-sd-stopp-for-sociala-krav-pa-upphandling/
Senast redigerad av flashflash987 2016-09-19 kl. 19:30.
Citera
2016-09-19, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Generaliserar du pga erfarenhet eller har du upplevt detta själv? Kan tänka mig att det finns hundratals förare med ursprung från Somalia, och att dra alla över en kam är missvisande.

Nej det är rättvisande!
Citera
2016-09-19, 19:46
Avslutad
Chaufförer med kvalitet kör inte färdtjänst. Punkt.
Citera
2016-09-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Chaufförer med kvalitet kör inte färdtjänst. Punkt.

Tvärtom skulle jag säga, du kanske gillar att köra fyllon. De flesta kör både och. Personligen tyckte jag färdtjänst var trevligare än vanlig taxi. Man kände sej mer uppskattad och trevligt folk man körde.
Citera
2016-09-19, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash987
Tvärtom skulle jag säga, du kanske gillar att köra fyllon. De flesta kör både och. Personligen tyckte jag färdtjänst var trevligare än vanlig taxi. Man kände sej mer uppskattad och trevligt folk man körde.

Droskägare som kör UberBlack dagtid. Har inte kört fyllon på många år. Ska gå över till TopCab.

Kvalitet kör som sagt inte färdtjänst.

TSAB
UberBlack/Lyx
TopCab

The Elite = Noll färdtjänst
Citera
2016-09-19, 21:46
Medlem
Citat:
Droskägare som kör UberBlack dagtid. Har inte kört fyllon på många år. Ska gå över till TopCab.

Kvalitet kör som sagt inte färdtjänst.

TSAB
UberBlack/Lyx
TopCab

The Elite = Noll färdtjänst

The elite? snälla, du verkar ha dåligt självförtroende som måste berätta i alla inlägg om hur bra du är.

Sitta o köra med en uber taxi, hela dagarna. Det kan inte bli någon bra timlön, alla vet att taxi chaufförers lön är piss om man slår ut det på antalet timmar. Egen bil ,sak samma. Man ska inte räkna det som rast, utan som jobbade timmar när man sitter i bilen o väntar...tack och lov håller jag inte på längre..
Citera
2016-09-20, 17:05
Medlem
Ironfleets avatar
Citat:
Nej det är rättvisande!

Härligt att veta vart du står.
Citera
2016-09-20, 17:31
Medlem
hej! någon som kan svara på om man kan få taxileg med bipolär sjukdom?
Citera
2016-09-20, 18:33
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Kalle
hej! någon som kan svara på om man kan få taxileg med bipolär sjukdom?

Ja transportstyrelsen borde kunna svara på sådant. Om du är något specialfall kan du ju alltid skicka in ett förhandsbesked om du tror att sjukdomen hindrar dig.
Citera
2016-09-20, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Härligt att veta vart du står.

Du vet ingenting om mig din banjospelande batiktant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in