2016-09-18, 23:25
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Och vad ska man då säga om detta pekoral signerat ovannämnda Cecilia:
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/sonja-har-aldrig-ätit-på-mcdonald-s-1.3785836

Sonja från lappmarken har aldrig käkat på donken! Nähä. Och?
Vilken "journalistik"! Dö gammelmedia! Dö!
När jag läser en artikel förväntar jag mig att få svar på vissa grundläggande frågor. I detta fall undrar jag vad Sonja har emot McDonalds, eftersom hon inte drar sig för att besöka Max och Burger King. Frågan blir som så ofta hängande obesvarad i luften.
Citat:
Så då är det McDonald's som varumärke som du har något emot?
– Ja, det kan man nog säga. Jag har inga höga tankar om McDonald's som varumärke.
Varför har du inte det, Sonja!!?! Fullkomligt hjärndöd och meningslös läsning. Och detta är placerat under nyheter? Illustrerat med nio (9) fotografier, varav flera är starkt mcdonaldsfientliga.

McDonalds lär ju inte köpa några annonser i GP i alla fall.
Citera
2016-09-19, 00:07
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
När jag läser en artikel förväntar jag mig att få svar på vissa grundläggande frågor. I detta fall undrar jag vad Sonja har emot McDonalds, eftersom hon inte drar sig för att besöka Max och Burger King. Frågan blir som så ofta hängande obesvarad i luften.

Varför har du inte det, Sonja!!?! Fullkomligt hjärndöd och meningslös läsning. Och detta är placerat under nyheter? Illustrerat med nio (9) fotografier, varav flera är starkt mcdonaldsfientliga.

McDonalds lär ju inte köpa några annonser i GP i alla fall.
Kanske McDonalds har slutat köpa annonser av GP.
Citera
2016-09-19, 00:22
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Kanske McDonalds har slutat köpa annonser av GP.
Ah, ett hämndmotiv. Man kanske behöver sätta sig in i hur en förfördelad, primitiv skurk resonerar om man vill förstå gammelmedias agerande ibland. Inte helt omöjligt.
Citera
2016-09-19, 09:19
Medlem
Stones avatar
Netflix sparar mina barn 150 timmar av TV-reklam per år. Jag har ingen TV utan det är barnprogram via Netflix. Bor ej i Sverige så reklamfri barntv finns inte här.

https://www.engadget.com/2016/09/01/netflix-saves-kids-from-over-150-hours-of-commercials-a-year/
Citera
2016-09-19, 21:50
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Netflix sparar mina barn 150 timmar av TV-reklam per år. Jag har ingen TV utan det är barnprogram via Netflix. Bor ej i Sverige så reklamfri barntv finns inte här.

https://www.engadget.com/2016/09/01/netflix-saves-kids-from-over-150-hours-of-commercials-a-year/

Japp jag har också funderat på detta. Jag har ersatt TV med en Chromecast-enhet sedan ett år tillbaka. Det är en omskakande upplevelse att växla tillbaka till vanlig TV där filmen plötsligt avbryts av skrik och blinkande ljus, jag blev fysiskt skräckslagen och drog efter andan en sekund. Jag var inte ensam om den reaktionen.

Youtube och Netflix duger gott som ersättning för mig som är snål. Jag kan tänka mig att TV måste förlora stort, skulle vara spännande om SVT vågade redovisa sina tittarsiffror på TV och web.
Citera
2016-09-19, 21:58
Bannlyst
"– Det gläder mig att EIB har valt Bonnier som mottagare av ett lån enligt investeringsplanen för Europa. Vi har 200 års erfarenhet och vill stanna kvar i mediebranschen. För att lyckas med detta går vi över från att ha varit ett traditionellt förlag och sändningsföretag till att bli en digital mediekoncern. Vi befinner oss nu mitt i denna process. Detta förutsätter betydande investeringar, och lånet utgör ett värdefullt bidrag till dessa."

http://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/bonnier-lanar-1-miljard-av-eu-6787656
Citera
2016-09-19, 22:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
"– Det gläder mig att EIB har valt Bonnier som mottagare av ett lån enligt investeringsplanen för Europa. Vi har 200 års erfarenhet och vill stanna kvar i mediebranschen. För att lyckas med detta går vi över från att ha varit ett traditionellt förlag och sändningsföretag till att bli en digital mediekoncern. Vi befinner oss nu mitt i denna process. Detta förutsätter betydande investeringar, och lånet utgör ett värdefullt bidrag till dessa."

http://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/bonnier-lanar-1-miljard-av-eu-6787656
Även om jag normalt inte är en anhängare av (((teorier))) så känns detta närmast övertydligt obehagligt.
Citera
2016-09-19, 22:08
Medlem
henki420s avatar
Precis. Det är en hysterisk upplevelse att se på vanlig reklamfinansierad TV. Eller Internet utan adblock för den delen. Det sas att vi nåddes av 3000 reklambudskap per dag år 2000, måste vara mycket färre idag när man inte läser papperstidningar eller tittar på reguljär TV.
Citera
2016-09-20, 02:06
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även om jag normalt inte är en anhängare av (((teorier))) så känns detta närmast övertydligt obehagligt.

Exakt samma tanke slog mig.

Något skumt är det i alla fall. Jag skulle gärna vilja höra de argument som gavs för att ge det lånet. Bonniers verksamhet är varken för samhället livsnödvändig verksamhet och jag undrar om de verkligen någonsin kommer att betala tillbaka det (åtminstone lär inte pengarna i så fall komma från Bonniers företag inom massmedia).
Citera
2016-09-20, 03:03
Medlem
jimmychrists avatar
Fram till 2018? Det måste vara tryckfel. Ska dom forska, utveckla, och innovera för en halv miljard (!) per år? Det är ju barocka siffror. Låter som att dom ska forska på att bli första mediekoncern som landar en Wolodarski på månen och får hem honom igen.
Citera
2016-09-20, 14:08
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Exakt samma tanke slog mig.

Något skumt är det i alla fall. Jag skulle gärna vilja höra de argument som gavs för att ge det lånet. Bonniers verksamhet är varken för samhället livsnödvändig verksamhet och jag undrar om de verkligen någonsin kommer att betala tillbaka det (åtminstone lär inte pengarna i så fall komma från Bonniers företag inom massmedia).
Rimligare vore ju snarare motsatsen, dvs att små företag med nya ideer kan få mediastöd för att utmana gammalmedia. Detta är ju sjukt obehagligt.
Citera
2016-09-20, 18:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Rimligare vore ju snarare motsatsen, dvs att små företag med nya ideer kan få mediastöd för att utmana gammalmedia. Detta är ju sjukt obehagligt.

Men det är Sverige i ett nötskal. De stora dinosaurierna är alltid de som ska ha mest bidrag och stöd - annars lägger de ner de där sista monteringsfabrikerna eller kontoren de har kvar i Sverige. Management by fear och lättkränkthet.

Förövrigt hoppas jag att Wolodarski blir den första Barnjournalenreportern på månen - han får gärna bli den första ensamkommande Barnjournalenreporten och försöka kolonisera stället med rabatter på DN och bombretorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in