2016-09-20, 08:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Hennes läkare och rådgivare måste ha riktigt dålig övertalningsförmåga som lät henne propsa på att gå all in 3 dagar efter att hon svimmade.
Det är ett presidentval, och läkarnas råd är bara vägledande och ingen lag.
Men visst hon skulle inte pressat sig där, och bör göra kortare framträdande initialt och trygg miljö och den absoluta när tiden.

Sen även så kommer hon ha andningspåverkan och hosta ett bra tag efter hon anses botad.
Då lunga kräver en återhämtningsperiod på typ en månad(kan vara både mindre och mer, allt beror på graden på lunginflammationen).
2016-09-20, 09:07
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag hatar inte nån av dom, dock ogillar jag de bägge.
Nä, hatet för bägge kandidaterna uppstått låååångt innan denna kandidatur.
Det som verkligen är otroligt, och det är att de är kandidater till vara såpass hatade.
Rätt otroligt när man tänker på det.

En när det gäller Hillary, och det är att det är en kvinna med starka nypor.
Sådana kvinnor uppskattas inte än, men det är mer givetvis.
Trump och affärsman TV-profil, så kommer man få folk som ogillar en.
Men rätt konstigt att just dessa två är kandidater, varför har man röstat fram de man inte gillar.
Sen kan man aldrig undvika att det finns hat mot en kandidat, men i denna omfattning är anmärkningsvärt.

Struntprat. Margaret Thatcher var en kvinna med starka nypor och hon blev premiärminister i England för snart 40 år sedan. Kan inte se att Hillary faller under den kategorin av starka kvinnor. Hon är en produkt av hennes man. Sen har du har gnällt och gnäll hur elaka alla är mot Hillary men kan inte peka på en enda bra reform eller bra politisk beslut hon tagit.

Sen om än OT så kan jag meddela dig om att snyggast.se chatten har öppnat. Då det är chattande och inte en seriös diskussion som du söker här.
2016-09-20, 09:10
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Men visst hon skulle inte pressat sig där, och bör göra kortare framträdande initialt och trygg miljö och den absoluta när tiden.

Sen även så kommer hon ha andningspåverkan och hosta ett bra tag efter hon anses botad.
Då lunga kräver en återhämtningsperiod på typ en månad(kan vara både mindre och mer, allt beror på graden på lunginflammationen).

Hon hade ingen hosta eller problem att tala i förrgår, kom med i matchen nu det börjar bli löjligt. Hoppas du snart blir avstängd av mod då du uppenbarligen trollar.
2016-09-20, 09:16
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Och vad ska dessa ge honom då?
Han lär ju inte bli gladare om han får par tusen/tiotusen till.
Och såklart hon är svag, den som haft lunginflammation vet om detta med egen erfarenhet.
Inbillar man sig man kan gå ifrån haft feberkramper till helt symtomfri på par dagar.
Så får jag tyvärr meddela att så funkar inte lunginflammation.
På en sådan ska man ligga i sängen, och att hon ens vistas utanför dörren, visar på en extrem vilja.

Nej, det visar på att hon inte har lunginflammation utan att det var en tacksam sjukdom att skylla på.
2016-09-20, 09:18
Bannlyst
Citat:

Förutsättningarna för att resonera som du gör är ju att man tar allting som mainstreamedia producerar för sanning. Och det är ju absolut inte objektivt. Men det som är spännande med den här tråden är ju att spekulationerna om hennes sjukdomstillstånd aldrig upphör. Ingen tror ju ärligt att hon bara har lunginflammation. Egentligen är det helt knäppt.

Ena dagen är hon superpigg, några timmar senare ser hon ut som en zombie. Teorierna och konspirationsteorierna kommer ju aldrig att upphöra.

Tänk om hon blir president. Tänk om hennes hälsa blir ännu sämre. Vad hatad hon kommer bli? Vad kommer hända med USA då? Framtiden för USA är kaos.

De som hatar Trump gör det för att dom inte förstår hans politik. De som hatar Hillary gör det för att dom förstår hennes politik.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2016-09-20 kl. 09:22.
2016-09-20, 09:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Med det sagt så vill jag veta varför vissa i tråden hatar Clinton också. Det ni kallar "korrupt" är ett sätt på vilket man för politik. Bygga relationer med mer eller mindre suspekta ledare av olika slag i världen. Tjänster och gentjänster.

I mitt fall är det väldigt enkelt. Hon motarbetar mina intressen.
2016-09-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
I mitt fall är det väldigt enkelt. Hon motarbetar mina intressen.

Detta koncept är knappast nytt i politiken. Detta kan inte motiverara hat
2016-09-20, 09:28
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Detta koncept är knappast nytt i politiken. Detta kan inte motiverara hat

Jo, för hat och kärlek är bara två sidor av samma mynt, ej motsatser. Den som medvetet försöker skada, förstöra eller döda det jag älskar; eller de facto medvetet skadar, förstör och dödar det jag älskar. Den personen hatar jag.

Och det är ett brinnande hat.
2016-09-20, 09:37
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Förutsättningarna för att resonera som du gör är ju att man tar allting som mainstreamedia producerar för sanning. Och det är ju absolut inte objektivt. Men det som är spännande med den här tråden är ju att spekulationerna om hennes sjukdomstillstånd aldrig upphör. Ingen tror ju ärligt att hon bara har lunginflammation. Egentligen är det helt knäppt.

Ena dagen är hon superpigg, några timmar senare ser hon ut som en zombie. Teorierna och konspirationsteorierna kommer ju aldrig att upphöra.

Tänk om hon blir president. Tänk om hennes hälsa blir ännu sämre. Vad hatad hon kommer bli? Vad kommer hända med USA då? Framtiden för USA är kaos.

De som hatar Trump gör det för att dom inte förstår hans politik. De som hatar Hillary gör det för att dom förstår hennes politik.

Hennes hälsa är inte på topp just nu. Det är de flesta överens om även om det tvistas om orsaken.

Jag tror inte att det blir kaos i USA om hon mot förmodan skulle sitta i Vita huset som en sjuklig zombie en tid. Bara hon kan framträda emellanåt. Det finns mycket rapporterat i efterhand om Reagans år vid makten och att han under lång tid efter skottskadan i princip var helt inkapabel att leda.

Det finns förstås andra i staben som styr åt dem i praktiken vid behov. Det ska mycket till innan vice presidenten (eller den som annars följer i ordning) ska ta över formellt. Hillarys stab är självklart helt införstådda med hennes politik och i värsta fall skulle Bill nog mer än gärna vara informell kontakt mellan Hillary och staben.
2016-09-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jo, för hat och kärlek är bara två sidor av samma mynt, ej motsatser. Den som medvetet försöker skada, förstöra eller döda det jag älskar; eller de facto medvetet skadar, förstör och dödar det jag älskar. Den personen hatar jag.

Och det är ett brinnande hat.

Ok. Jag har stött Trump sedan juli förra året. Satsat ganska mycket pengar på hans vinst sedan dess.

Min hatnivå mot Clinton på en skala 1-10: 0.

Vi är olika du och jag.
2016-09-20, 09:51
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Hennes hälsa är inte på topp just nu. Det är de flesta överens om även om det tvistas om orsaken.

Jag tror inte att det blir kaos i USA om hon mot förmodan skulle sitta i Vita huset som en sjuklig zombie en tid. Bara hon kan framträda emellanåt. Det finns mycket rapporterat i efterhand om Reagans år vid makten och att han under lång tid efter skottskadan i princip var helt inkapabel att leda.

Det finns förstås andra i staben som styr åt dem i praktiken vid behov. Det ska mycket till innan vice presidenten (eller den som annars följer i ordning) ska ta över formellt. Hillarys stab är självklart helt införstådda med hennes politik och i värsta fall skulle Bill nog mer än gärna vara informell kontakt mellan Hillary och staben.

Alla är medvetna om att presidenten ofta är lite av en puppet och långt ifrån en diktator som styr allt.
Men det där jävla scenariot hade jag nästan betalat för att få uppleva. Med Hillary sängliggandes som en grönsak. Och en till synes cancersjuk Bill Clinton som förmedlar Hillarys önskningar vidare från hennes sjuksäng.
2016-09-20, 11:34
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Med det sagt så vill jag veta varför vissa i tråden hatar Clinton också. Det ni kallar "korrupt" är ett sätt på vilket man för politik. Bygga relationer med mer eller mindre suspekta ledare av olika slag i världen. Tjänster och gentjänster.
Ja, så har det alltid varit. Men det har varit fördolt för vanligt folk fram tills nu när Internet finns. Jag tror ganska få personer som inte personligen blivit berörda av en viss politikers beslut hatar denne politiker. De flesta tycker bara det är kul att dra ner brallorna på makthavare.

Precis som du har jag satsat pengar på att Trump vinner. Men om Hillary Clinton vinner kommer vi de närmaste åren att få se ett antal videos där hon gör bort sig, och det är en vinst det med.

Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Det finns mycket rapporterat i efterhand om Reagans år vid makten och att han under lång tid efter skottskadan i princip var helt inkapabel att leda.
Det finns förstås andra i staben som styr åt dem i praktiken vid behov. Det ska mycket till innan vice presidenten (eller den som annars följer i ordning) ska ta över formellt.
Men numera rapporteras saker inte i efterhand utan i realtid. Jämför analyserna av filmerna på Hillary Clinton med analyserna av fotofuskaren Terje Hellesøs bilder. Traditionella medier har inte resurser att hitta tecken på orimligheter, men det räcker med att en på miljonen påtalar dem för att drevet skall gå på nätet och omöjliggöra en fortsatt karriär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in