2016-09-17, 11:19
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nej, det är för låg avkastning för att DU ska investera och kunna utnyttja hyresgäster.
Du missade förslaget om att staten kan finansiera och bygga och skapa fabriker.

Men det är ok för banker att låna ut stora pengar till högrisk projekt som nya bostadsrättföreningar med amorteringstider på mer än 50 år...lol. Som vanligt snackar du massa skit bara.

Och jag är mycket väl medveten att dom lägger parkettgolv i hela lägenheten för att kunna ta ut högre presumtionshyra dom gamarna. Dom borde klämmas åt.

Du borde även kolla i foldern om sabo kombohus för 13500 kr m2 så ser du det finns flera företag med olika husmodeller och flertalet olika fina hus. Detta går att utveckla ännu mer.

Du är så negativ till sabo kombohus och prefab för låga hyror bevaras bara genom att bygga på detta sättet. Dessa hus ser ut som vilket nyproduktionshus som helst, jättefina hus. Sen har vi mina 10 andra förslag som gör susen också.

Varför ska jag finansiera byggande av sabo kombohus din imbecil?
Jag har ett heltidsjobb och hade gärna byggt om jag hade kunskapen om byggteknik, hade ett byggföretag och var mångmiljonär. 3.5-4% avkastning är helt perfekt med låg risk och långsiktighet, en avkastning jag sökt efter i 4-5 år men inte hittat något bra förutom för högriskräntefonder som gått åt helvete i flera år nu tex cicero avkastning, atlant stability m m.

Du repeterar hela tiden mantrat 13500 kr per kvadrat.
Hur stor är den totala produktionskostnaden för habo kombohus respektive andra hus ?

Läste någonstans kring ett SABO hus som byggs långt från centrum i en mindre stad, dvs. icke attraktivt läge. (Notera även den utmärkta svenska meningsbyggnaden)
"Hyran för en trea blir hyran omkring 8 400-9 000 kronor"
Citera
2016-09-19, 17:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Trevliga typer i hyresgästföreningen "Vi vet var din brevlåda bor"
Verkligen.... Nooooot

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/politiker-fick-pahalsning-hemma/repdpnpis!djveFxhBKenxS3sr5Y5Iig/
Citera
2016-09-20, 06:40
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Verkligen.... Nooooot

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/politiker-fick-pahalsning-hemma/repdpnpis!djveFxhBKenxS3sr5Y5Iig/

Betydligt trevligare än dig och dina gelikar som vill ockra flera tusentals kronor i profit från fattiga och svaga.
Ingen har gjort mig så rasande som dig här på forumet och ditt märkliga känslokalla alster, du sitter här konstant och skickar iväg tiotusentals inlägg om ditt hat mot hyresgästföreningen och bruksvärdeshyror när du är typ 50 + . Vafan är det och hur normalt är det? och jobbar verkar du inte göra. Snott pengar från fattiga och är nu mångmiljonär och vill kunna tjäna ännu mer pengar genom fastighetsinvesteringar med marknadshyror 10-15 år innan pensionen?

Det där är ju bara något undantagsfall och säkert en medlem som skrivit till denna odåga till kommunalpolitiker, jag hörde om det där med hyreshöjningarna i signalisten som denna moderat låg bakom och vilket liv det var om det med aggresiva möten. Jag förstår dom boende och HGF är rasande mot svineriet från ett sånt tidigare seriöst bolag.

Jag tycker du kan bemöta mina seriösa inlägg med 10-11 punkter om hur man löser bostadsbristen och kan sänka dagens nyproduktionshyror och bibehålla vinstmarginaler, du undviker dom jämt eller skriver något svar med 7 rader för att du är så ägd av dom och det blir kortslutning när du ska försöka svara på dom för dom går emot din ockrande egoistiska ideologi och klasssamhälle du vill uppnå eller så börjar du spalta upp dom och selektivt svara på andra inlägg.

Du är en minoritet, ett särintresse som har ingen talan som mångmiljonär. Du som mångmiljonär borde vara mer villig att alla runt om dig har schysta villkor och drägligt och inte gnälla på någon hundring extra går till subventioner för arbetares hyresrätter.
Normala människor när dom uppnår sina sparmål och får en god ekonomi är mer villiga att vara generösa mot sina närstående och medmänniskor, så har alltid jag funkat och märkte jag bjuder mer när jag har flera hundratusentals kronor på banken nu när jag uppnåt mina mål. Frågan är vad som är fel på dig...

Det sunda förnuftet och verkligheten borde vara så desto rikare man är själv desto mer socialdemokratisk borde man bli i takt med kapitalet ökar då man har så stor förmögenhet själv och mer än man behöver, men så är inte fallet för moderater och liknande patrask....mycket märkligt faktiskt
Senast redigerad av slemhog 2016-09-20 kl. 07:16.
Citera
2016-09-20, 06:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Verkligen.... Nooooot

Maffian, hyresgästföreningen och facket, det är bara de som håller på så här.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-09-20 kl. 07:02.
Citera
2016-09-20, 07:19
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Maffian, hyresgästföreningen och facket, det är bara de som håller på så här.

Yeah, dom är dom svagas maffia som i stora antal spöar er mångmiljonärer som röstar på centern och ert primtiva svineri. "Godhetsmaffian" omfördelar sen kapitalet så alla får det drägligt och så även vanliga människor kan gå på bidrag och vila upp sig och i princip vara ekonomiskt oberoende vissa perioder precis som er mångmiljonärer Jobbigt va?

Facket, HGF och socialdemokratin är unga ideologier och är skapade ur människans överjag/andliga jag där målet är att herre/tjänare mentaliteten ska vara så minimal som det bara går och boendeformer är likställda med liknande kostnader och stor trygghet i sitt liv inom jobb, bostad och jämlik välfärd tilskillnad mot hur det var för 1 sekel sen ungefär. Riktig frihet för människor i Sverige, frihet för den lilla människan.

Jag förstår att ni ser det som "maffia" när ni svin känner er mobbade av dom. Det är bara flytta till Singapore, USA eller resterande u-länder på jorden där ni kan suga ut andra och slippa betala skatt. Hej med er.
Varför ni ska förstöra världens tidigare bästa land Sverige också proppfull med tråkig granskog förstår jag inte.
Senast redigerad av slemhog 2016-09-20 kl. 07:28.
Citera
2016-09-21, 10:15
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Yeah, dom är dom svagas maffia som i stora antal spöar er mångmiljonärer som röstar på centern och ert primtiva svineri. "Godhetsmaffian" omfördelar sen kapitalet så alla får det drägligt och så även vanliga människor kan gå på bidrag och vila upp sig och i princip vara ekonomiskt oberoende vissa perioder precis som er mångmiljonärer Jobbigt va?

Facket, HGF och socialdemokratin är unga ideologier och är skapade ur människans överjag/andliga jag där målet är att herre/tjänare mentaliteten ska vara så minimal som det bara går och boendeformer är likställda med liknande kostnader och stor trygghet i sitt liv inom jobb, bostad och jämlik välfärd tilskillnad mot hur det var för 1 sekel sen ungefär. Riktig frihet för människor i Sverige, frihet för den lilla människan.

Jag förstår att ni ser det som "maffia" när ni svin känner er mobbade av dom. Det är bara flytta till Singapore, USA eller resterande u-länder på jorden där ni kan suga ut andra och slippa betala skatt. Hej med er.
Varför ni ska förstöra världens tidigare bästa land Sverige också proppfull med tråkig granskog förstår jag inte.

Jobbigt är det ju för de stackare som står utan bostad medan centerpartisterna du hänvisar till sitter på subventionerade lyxhyreslägenheter. Detta tack vare köerna i systemet som är skapat av bl.a. de organisationer du hänvisar till.

Den lilla människan som skulle behöva en subventionerad lägenhet får glatt vänta.

Om de som du omnämner som svin flyttar till Singapore, USA eller något annat U-land så finns det ju inga nettoskattebetalare kvar i Sverige. Vem skall då betala dina bidrag och subventioner ?

Själv föredrar jag tallskogen, den är roligare.
Citera
2016-09-21, 19:49
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Jobbigt är det ju för de stackare som står utan bostad medan centerpartisterna du hänvisar till sitter på subventionerade lyxhyreslägenheter. Detta tack vare köerna i systemet som är skapat av bl.a. de organisationer du hänvisar till.

Den lilla människan som skulle behöva en subventionerad lägenhet får glatt vänta.

Om de som du omnämner som svin flyttar till Singapore, USA eller något annat U-land så finns det ju inga nettoskattebetalare kvar i Sverige. Vem skall då betala dina bidrag och subventioner ?

Själv föredrar jag tallskogen, den är roligare.

Det är konkurrens om dom kvalificerade glassjobben där man sitter på arslet på en kontorsstolen. Allla vill jobba med dessa nästan. Ingen kommer sakna välbetalda moderater och nyliberaler med 40-50+ brutto i månaden. Dessa jobb fylls fort av andra som vill in och som inte har något emot lite mer i skatt.

Därav varför högerpolitik, stora löneskillnader och klassklyftor som i speciellt USA(som nyliberalerna vill ha här) är så fel och vidrigt= Det finns bara ett visst utbud av glassjobben med bra löner utan kroppsarbete som nästan alla vill ha. Det hade varit skillnad om robotar gjorde alla skitjobb och alla kunde få möjlighet jobba med ett glassjobb bara man tog tag i sitt liv, men så är inte fallet. Någon måste göra skitgörat för att samhället ska runt och det är många.

Det är en av anledningarna varför jag vänder mig mot dyra marknadshyror och låglönejobb för arbetarklassen och dom som inte har kapitakl att köpa och hur förkastligt denna samhällsmodell är. Någon måste göra skitgörat och det är inget fel med att vara lagerarbetare i sig.

För övrigt kommer dom snikna högerkretinerna inte ens dra i någon nämndvärd utsträckning, det gjorde dom inte ens i stora skaror på 70-80-talet när skatterna var högre. Folk har alltid haft det bra i Sverige, förutom kurt-sune som får magsår så fort han får betala en 50-lapp till fattiga.
Senast redigerad av slemhog 2016-09-21 kl. 20:01.
Citera
2016-09-21, 20:51
Medlem
Citat:
Det är konkurrens om dom kvalificerade glassjobben där man sitter på arslet på en kontorsstolen. Allla vill jobba med dessa nästan. Ingen kommer sakna välbetalda moderater och nyliberaler med 40-50+ brutto i månaden. Dessa jobb fylls fort av andra som vill in och som inte har något emot lite mer i skatt.

Därav varför högerpolitik, stora löneskillnader och klassklyftor som i speciellt USA(som nyliberalerna vill ha här) är så fel och vidrigt= Det finns bara ett visst utbud av glassjobben med bra löner utan kroppsarbete som nästan alla vill ha. Det hade varit skillnad om robotar gjorde alla skitjobb och alla kunde få möjlighet jobba med ett glassjobb bara man tog tag i sitt liv, men så är inte fallet. Någon måste göra skitgörat för att samhället ska runt och det är många.

Det är en av anledningarna varför jag vänder mig mot dyra marknadshyror och låglönejobb för arbetarklassen och dom som inte har kapitakl att köpa och hur förkastligt denna samhällsmodell är. Någon måste göra skitgörat och det är inget fel med att vara lagerarbetare i sig.

För övrigt kommer dom snikna högerkretinerna inte ens dra i någon nämndvärd utsträckning, det gjorde dom inte ens i stora skaror på 70-80-talet när skatterna var högre. Folk har alltid haft det bra i Sverige, förutom kurt-sune som får magsår så fort han får betala en 50-lapp till fattiga.

Arbetarklassen får ändå inte några billiga hyresrätter i innerstan. Det spelar ingen roll om Svetsarn sitter vid rodret. Det spelar ingen roll hur många gånger han säger "ordning och reda". De billiga hyresrätterna i innerstan är bebodda och fler blir det inte.
Citera
2016-09-21, 21:34
Medlem
Citat:
Har man ingen verklighetsförankring så förstår man naturligtvis inte att dessa jobb inte finns kvar om de som har dom inte levererar tillräckligt värde.

Det är mer korrekt att säga att det finns duglig kineser och indier som gärna tar dom jobben. För i Kina och Indien betalar dom inte så mycket skatt.

Citat:
I lågskattelandet Kina har BNP/Capita ökat med 264% sedan år 2000. Och det har kineserna fått sig tack vare den hemska högerpolitiken.
I högskattelandet Danmark är ökningen 4%. Och det har danskarna fått sig tack vara den fina vänsterpolitiken.

Men i Kina provade man vänsterpolitik tidigare. Då fick dom svält i stället för tillväxt. Tror inte dom vill byta tillbaka. Så slemhogen har nog ett tufft jobb att övertyga kineserna att lämna ifrån sig mobiltelefonerna, bostaden i staden och flytta ut på risfältet och svälta.

Citat:
Kort sagt: hellre 20-åriga köer än att någon får betalt för att leverera.

Citat:
Vi högerkretiner är inte mer snikna än att vi vill betala och göra rätt för oss. Det verkar du dock vara för sniken för.

kurt-sune brukar väl inte klaga. Däremot brukar det bli ett fruktansvärt skrik och jämmer från dig om du ska dela bidragen med någon behövande invandrare.

Du kanske skulle starta en snikenhetskampanj: "Rör inte mitt bidrag" får ni ha knappar som det står på.
Citera
2016-09-21, 23:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Alla får det "drägligt"? Är det "drägligt" och något för alla att stå i en allt längre kö för att få bo hyresreglerat?

Citat:
Nej det är lika mycket frihet som i Sovjet. DVS frihet för makteliten som belönas med hyreskontrakt på bästa adress för en spottstyver. Svenne Banan med familj får snällt köa istället. Och längre ska kön bli om inget görs åt vansinnet.

Citat:
jag betalar gärna skatt, men inte till folk som väljer att bo i den dyraste boendeformen av alla utan att vilja betala vad det kostar.
Citera
2016-09-21, 23:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Betydligt trevligare än dig och dina gelikar som vill ockra flera tusentals kronor i profit från fattiga och svaga.
Ingen har gjort mig så rasande som dig här på forumet och ditt märkliga känslokalla alster, du sitter här konstant och skickar iväg tiotusentals inlägg om ditt hat mot hyresgästföreningen och bruksvärdeshyror när du är typ 50 + . Vafan är det och hur normalt är det? och jobbar verkar du inte göra. Snott pengar från fattiga och är nu mångmiljonär och vill kunna tjäna ännu mer pengar genom fastighetsinvesteringar med marknadshyror 10-15 år innan pensionen?

Ja fast fattiga och svaga tar ju inte du i försvar i direkt. De kommer aldrig få komma in så länge hyresregleringen är kvar. Du bryr dig bara om att du ska få behålla din låga hyresreglerade hyra.

Men det är inte bara du som bor i denna värld och behöver låg hyra. Det finns några till (minst sagt) som behöver samma sak.

Om nu fastighetsinvesteringar är så bra, varför tar inte du och dina vänsterkompisar och sätter igång och bygger? Det är ju en nobrainer? Självklart hyr ni ut för bruksvärdeshyror. Varför gör ni aldrig det?

Citat:
Det där är ju bara något undantagsfall och säkert en medlem som skrivit till denna odåga till kommunalpolitiker, jag hörde om det där med hyreshöjningarna i signalisten som denna moderat låg bakom och vilket liv det var om det med aggresiva möten. Jag förstår dom boende och HGF är rasande mot svineriet från ett sånt tidigare seriöst bolag.

Mmm det är klart att det inte är lätt när 50 år gamla hus måste totalrenoveras och någon måste betala. En hyresreglerad hyra räcker ju som bekant inte till en sådan omfattande renovering och då måste hyrorna höjas. Oftast rejält tyvärr. Men så hade det inte behövt vara om det inte vore för hyresregleringen. Då hade det funnits pengar att renovera för från första början.

Citat:
Jag tycker du kan bemöta mina seriösa inlägg med 10-11 punkter om hur man löser bostadsbristen och kan sänka dagens nyproduktionshyror och bibehålla vinstmarginaler, du undviker dom jämt eller skriver något svar med 7 rader för att du är så ägd av dom och det blir kortslutning när du ska försöka svara på dom för dom går emot din ockrande egoistiska ideologi och klasssamhälle du vill uppnå eller så börjar du spalta upp dom och selektivt svara på andra inlägg.
Ja det gör jag så gärna. Men den verkliga egoisten är du som bara har en agenda: Att få behålla din låga hyra för all framtid.

Och det just denna egoism som skapar den extrema segregation vi ser just nu. Hyresregleringen fungerar inte mot segregation. Det blir precis tvärtom.

De som hade behövt hyresregleringen får inte komma in överhuvudtaget istället.

Citat:
Du är en minoritet, ett särintresse som har ingen talan som mångmiljonär. Du som mångmiljonär borde vara mer villig att alla runt om dig har schysta villkor och drägligt och inte gnälla på någon hundring extra går till subventioner för arbetares hyresrätter.
Det är du som tillhör minoriteten. Dvs minoriteten som besitter de gravt underprissatta hyresrätterna. Varför ska arbetare ha bidrag till hyresrätter? De har väl råd att betala för sitt boende själv?

Citat:
Normala människor när dom uppnår sina sparmål och får en god ekonomi är mer villiga att vara generösa mot sina närstående och medmänniskor, så har alltid jag funkat och märkte jag bjuder mer när jag har flera hundratusentals kronor på banken nu när jag uppnåt mina mål. Frågan är vad som är fel på dig...
Varför ska jag bjuda min rika granne på subventioner som precis sålt sin 10 miljonersvilla för att flytta till hyresrätt? Ge mig en anledning till att det är rimligt!

Citat:
Det sunda förnuftet och verkligheten borde vara så desto rikare man är själv desto mer socialdemokratisk borde man bli i takt med kapitalet ökar då man har så stor förmögenhet själv och mer än man behöver, men så är inte fallet för moderater och liknande patrask....mycket märkligt faktiskt

Fast det mest ironiska med vänstern är att man konsekvent skiter i fattiga och vill utforma reglerna så att det gynnar lata människor som inte bidrar till välfärden.

Av någon outgrundlig anledning vill man till exempel inte ha inkomsttak på de billiga hyresrätterna i nyproduktionsområdet Frihamnen i GBG.

Det är inte så konstigt att vänstern tycker så eftersom de gärna vill förse sig själva med subventioner trots att de redan har jobb och bra inkomster. Och det blir självklart på bekostnad av de mest utsatta som står sist i bostadskön.
Citera
2016-09-22, 00:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Det verkar inte gå så bra för regeringen med det där investeringsstödet till hyresrätter...

http://www.svd.se/oklart-med-regler-for-bostadsstod?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Fjantpengar som inte kommer räcka till någonting är vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in