Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Dina idéer faller eftersom du har för låg direktavkastning för att en bank ska vara intresserad av att låna ut till ett sådant riskprojekt.
Dessutom vet jag inte om det blir ett så kul samhälle med exakt likadana hus. Vi har gjort den resan en gång tidigare och det gick väl sådär?
Men har du finansieringen så är det väl bara att sätta igång, men blanda inte in oss andra i det där snälla?
Att försöka snåla in på parkettgolv mm kommer inte att spara många kronor.
Att man ens bygger med parkettgolv som standard beror delvis på bruksvärdessystemet. och för att få upp hyran och få ekonomi i projektet gör man så.
Nej, det är för låg avkastning för att DU ska investera och kunna utnyttja hyresgäster.
Du missade förslaget om att staten kan finansiera och bygga och skapa fabriker.
Men det är ok för banker att låna ut stora pengar till högrisk projekt som nya bostadsrättföreningar med amorteringstider på mer än 50 år...lol. Som vanligt snackar du massa skit bara.
Och jag är mycket väl medveten att dom lägger parkettgolv i hela lägenheten för att kunna ta ut högre presumtionshyra dom gamarna. Dom borde klämmas åt.
Du borde även kolla i foldern om sabo kombohus för 13500 kr m2 så ser du det finns flera företag med olika husmodeller och flertalet olika fina hus. Detta går att utveckla ännu mer.
Du är så negativ till sabo kombohus och prefab för låga hyror bevaras bara genom att bygga på detta sättet. Dessa hus ser ut som vilket nyproduktionshus som helst, jättefina hus. Sen har vi mina 10 andra förslag som gör susen också.
Varför ska jag finansiera byggande av sabo kombohus din imbecil?
Jag har ett heltidsjobb och hade gärna byggt om jag hade kunskapen om byggteknik, hade ett byggföretag och var mångmiljonär. 3.5-4% avkastning är helt perfekt med låg risk och långsiktighet, en avkastning jag sökt efter i 4-5 år men inte hittat något bra förutom för högriskräntefonder som gått åt helvete i flera år nu tex cicero avkastning, atlant stability m m.