Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-18, 23:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att vända en retorisk kniv som är på väg till honom mot motståndaren som här

Har för dålig teckning här så kan inte se på tuben. Jaha har faktiskt inte sett Trump debattera faktiskt.

Det intryck jag har fått från han är:
* lugn i tal men inte lugn i skrift
* anklagar allt och alla för att vara nationens fiende
* enorm självsäker så han nästan ser bara sig själv
* är en strategiker som hela tiden använder konspirationsteorier och lyckas med det
* lockar med godsaker så som att Amerikanen ska ha frihet över sina liv och det ska bli enkelt att skapa jobb
* rolig

Detta är vad jag ser i Trump.

Hos Clinton så är det nästan samma sak. Fast hon lovar istället saker som finansieras med skattepengar. Jag gillar dock inte rösten hennes. Hon låter hes. Antingen är det hennes Chicago dialekt.
2016-09-18, 23:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Har du prövat att sänka bildkvalitén på Youtube?

Trump kommer vinna debatterna med Clinton det är jag rätt säker på.

Hoppas han drar några skämt och är avslappnad men spänd och på tårna på samma gång.

Clinton foundations utländska givare måste han ta upp.

Och givetvis att hon inte vill ha någon mur mot Mexico, där gäller det bara att hamra på.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-18 kl. 23:28.
2016-09-18, 23:40
Medlem
#polls, continued. Hillary averaging 40% in three states Pres. Obama won.Kellyanne Conway lade till

Political Polls @PpollingNumbers
#NEW Reuters/Ipsos Polls
#New Mexico:
Trump 43% (+5)
Clinton 38%

Jag pratade lite förut att de amatörer Trump anlitat inte hade någon aning om hur Trump ska vinna.

Kvinnan Kellyanne Conway tror han kommer vinna New Mexico där nästan 40% latinos röstar mer än någon annan stans i USA.

Det här ser inte bra ut inför framtiden.
2016-09-18, 23:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
#polls, continued. Hillary averaging 40% in three states Pres. Obama won.Kellyanne Conway lade till

#NEW Reuters/Ipsos Polls
#New Mexico:
Trump 43% (+5)
Clinton 38%

Jag pratade lite förut att de amatörer Trump anlitat inte hade någon aning om hur Trump ska vinna.

Kvinnan Kellyanne Conway tror han kommer vinna New Mexico där nästan 40% latinos röstar mer än någon annan stans i USA.

Trump ökar 5+ i New Mexico och leder som en Gud. ...och du är sur för vad?

Trump har anlitat rätt folk och vi kan se resultatet nu.

Denna är till dig:
2016-09-19, 00:06
Medlem
Är det någon som vet hur man ska se på de här Reuters/Ipsos undersökningarna? Jag har fått intryck att man ska ta dem med en stor nypa salt, men det kanske är fel.

Om de stämmer så leder Trump nu:

https://twitter.com/PpollingNumbers/status/777316098807136256
2016-09-19, 00:31
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

#NEW Reuters/Ipsos Polls
#New Mexico:
Trump 43% (+5)
Clinton 38%

Så hon vill satsa på new Mexico, Trump går upp 5% och tar ledningen. Men det här är fel och något dåligt för dig?
2016-09-19, 00:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Är det någon som vet hur man ska se på de här Reuters/Ipsos undersökningarna? Jag har fått intryck att man ska ta dem med en stor nypa salt, men det kanske är fel.

Om de stämmer så leder Trump nu:

https://twitter.com/PpollingNumbers/status/777316098807136256

Gör ett medelvärde av alla undersökning så får du ett bra svar.
2016-09-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Är Trump bra på debattera?

Vad är hans styrkor?

Bland hans styrkor tycker jag främst är att han pratar inte politikspråk, och fajtas inte på det väldigt diplomatiska sätt politiker gör utan har ett väldigt kraftfullt språk som folk gillar. Detta har hans opponenter väldigt svårt för eftersom att om de efterliknar språket och angreppsättet så skjuter de samtidigt sig själva i foten eftersom att de tidigare haft en sån hög svansföring om hur Trump sitter i sandlådan, och att de dessutom verkar ur balans och hotade vilket inte gillas av folk. Bästa exemplet är hur Rubio sköt ut sig själv, men jag tycker Hillarys Deplorables är åt helt rätt håll och något hon säkert trillar dit på igen.

Andra styrkan är att han är väldigt bra på att sätta "labels" på sina motståndare som klibbar fast, efter det så ser man dem mer och mer ur det ljuset i en debatt vilket är ofördelaktigt. Low energy Bush är bästa exemplet här, och något liknande kommer garanterat komma åt Hillarys håll, han testar gärna lite olika till en verkligen gör susen och hela grejen med att Hillary går hem och sover är åt rätt håll här med, Crooked Hillary har funkat ok men det kommer komma en bättre, högst sannolikt.
2016-09-19, 01:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Bland hans styrkor tycker jag främst är att han pratar inte politikspråk, och fajtas inte på det väldigt diplomatiska sätt politiker gör utan har ett väldigt kraftfullt språk som folk gillar. Detta har hans opponenter väldigt svårt för eftersom att om de efterliknar språket och angreppsättet så skjuter de samtidigt sig själva i foten eftersom att de tidigare haft en sån hög svansföring om hur Trump sitter i sandlådan, och att de dessutom verkar ur balans och hotade vilket inte gillas av folk. Bästa exemplet är hur Rubio sköt ut sig själv, men jag tycker Hillarys Deplorables är åt helt rätt håll och något hon säkert trillar dit på igen.

Andra styrkan är att han är väldigt bra på att sätta "labels" på sina motståndare som klibbar fast, efter det så ser man dem mer och mer ur det ljuset i en debatt vilket är ofördelaktigt. Low energy Bush är bästa exemplet här, och något liknande kommer garanterat komma åt Hillarys håll, han testar gärna lite olika till en verkligen gör susen och hela grejen med att Hillary går hem och sover är åt rätt håll här med, Crooked Hillary har funkat ok men det kommer komma en bättre, högst sannolikt.

Skönt att höra. Du menar att Trump är duktig på tala ur hjärtat medan hans motståndare läser manus?
2016-09-19, 03:00
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Och givetvis att hon inte vill ha någon mur mot Mexico, där gäller det bara att hamra på.[/quote]
Trumps Wall att kommer byggas, folk är trötta på drogsmugglande mördare och våldtäktsmän från Mexico, typ som detta avskräde till människa.
http://europe.newsweek.com/smuggler-coyote-migrants-deaths-violence-hostage-cocaine-499851

Hos Clinton så är det nästan samma sak. Fast hon lovar istället saker som finansieras med skattepengar. Jag gillar dock inte rösten hennes. Hon låter hes. Antingen är det hennes Chicago dialekt.[/quote]
Min fru kommer från Chicago, hon tål inte heller rösten
2016-09-19, 10:14
Bannlyst
Nu är han utanför margin of error i LA pollen...hillary förlorar svarta och hispanics. Intressant vecka nu inför första debatten..förväntar mig att den kommer va riggad till Hillarys fördel :P
2016-09-19, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump ökar 5+ i New Mexico och leder som en Gud. ...och du är sur för vad?

Trump har anlitat rätt folk och vi kan se resultatet nu.

Denna är till dig:

såg nån poll också där han är 3 under clinton i Rhode Island. Kan vara en outlier. Emmerson poll! Är dom pålitliga? Rhode Island är ju så blå som det går. Obama vann där med 20% över Romney

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in